Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3287603
Boeffie Blafmans schreef: Als je inspiratie hebt opgedaan in een boekhandel/bib, koop je dan daarna het boek digitaal (kan dat eigenlijk bij de boekhandel tegenwoordig, of bedoel je een internet boekhandel?)
Dan koop ik hem online inderdaad. Via kobo, Amazon, bruna enz.
Waarom is bol.com de mafia? Boeken hebben vastgestelde prijzen en zijn ook overal even duur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3287636
Boeffie Blafmans schreef:Waar kopen jullie zoals je boeken? En hoe kom je op een nieuw boek om te kopen? Via via, krant, tv, boekhandel? Ga je echt gericht zoeken naar iets (een genre of titel of schrijver), of loop je er tegenaan? En als een boek door een schrijver zelf is uitgegeven, niet via een reguliere uitgeverij, schrikt je dat af, of juist niet?
Alle input is welkom!

Ga je zelf uitgeven? Leuk!


Ik ben vestigingsleider van een bibliotheek, dus kijk er wellicht wat anders tegenaan. ;)

Wij hebben in de periode dat we geen lid waren van de Bieb veel boeken gekocht. Na de zoveelste keer verhuizen stonden de boeken hier nog steeds ingepakt op zolder. Volgende week komt de kringloop ze halen, 20 dozen. ;D De boeken die we echt graag willen bewaren passen nu in één bescheiden kast.
Ik zie op mijn werk veel (nieuwe) boeken langskomen, heb dan ook altijd wel 5 romans liggen. Niet dat ik ze allemaal lees, daar heb ik de tijd niet voor. Blader ze in ieder geval even door, zodat ik ongeveer weet waar het over gaat. Moet de klanten toch ook goed kunnen informeren.
Romans koop ik dus niet meer. Kookboeken wel, als blijkt dat het een leuke is wil ik 'em graag zelf hebben.

Daarnaast heb ik ook altijd een paar boeken op de e-reader staan. Makkelijk voor als je onderweg bent en geen boek mee wilt sjouwen. Of voor 's nachts als ik niet kan slapen. Dan wil ik wel even lezen maar niet het licht aandoen.
Als je lid bent van de Bieb mag je gratis e-books downloaden.

Kobo heeft nu ook een abonnement: Kobo Plus.
Bol.com en Kobo lanceerden in februari 2017 de nieuwe abonnementsdienst Kobo Plus, waarmee je onbeperkt e-books kunt lezen. Kobo Plus onderscheidt zich van andere abonnementen als Bliyoo en Bookmate omdat je deze dienst behalve op je smartphone en tablet ook op je Kobo e-reader kunt gebruiken. Daarbij bestaat het assortiment al uit 40.000 e-books. Daarmee heeft Kobo Plus het grootste e-bookaanbod van alle diensten. De dienst biedt op dit moment alleen e-books aan, dus geen tijdschriften of luisterboeken.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3287643
Boeffie Blafmans schreef:Ik koos vroeger ook vaak op die manier boeken uit. Ik denk veel mensen. Maar de kaft wordt meestal vormgegeven door de uitgever (of een vaste vormgever in dienst van die uitgever) volgens de laatste trends. Als schrijver bij een reguliere uitgeverij heb je daar weining vat op. En de kaften van tegenwoordig vind ik vaak lelijk. Dus tegenwoordig doe ik dat niet meer, maar lees de eerste bladzijden.
Tja, de kaft is de eerste uitnodiging. Stomme is dat ik niet kan zeggen dat een bepaald soort kaft mij aanspreekt. Volgens mij verschilt dat ook per keer ::)
Vorig jaar inderdaad meegemaakt dat de kaft door de uitgever was vormgegeven en de schrijver er niet heel gelukkig mee was. Gaat om het laatste boek van Wil Schackmann, de kinderkolonie. Staat een sfeerfoto op de kaft maar die is niet gemaakt op de locatie en tijd dat het boek zich afspeelt omdat daar geen foto's van zijn.
#3287649
@saskia, ja, mooie boekenkast! Ik heb er helaas geen, mijn boeken liggen nog in NL :-\

hannabelgje schreef:Dan koop ik hem online inderdaad. Via kobo, Amazon, bruna enz.
Waarom is bol.com de mafia? Boeken hebben vastgestelde prijzen en zijn ook overal even duur.
Omdat bijna de helft van de aankoopprijs in de zak van bol verdwijnt. En dat is bijna vijf keer zoveel als de auteur krijgt. Terwijl ze 'alleen maar' een boekhandel zijn. En met hun nieuwe streamingdienst vallen een heleboel schrijvers helemaal buiten de boot, ofwel verdienen ze helemaal niets. Al ligt de oorzaak van dat probleem niet alleen bij bol, ook bij de uitgevers. Maar bol zal het een zorg zijn, als zij maar goed verdienen.

@Annemarie, ik koop tegenwoordig ook vaak e-boeken, om die reden, ik wil geen kast vol boeken die ik nooit meer inkijk. Maar sommige echte mooie boeken vind ik wel fijn om in een papieren versie te hebben. Daarom ook dat ik overweeg enkel een e-boek te maken. Maar ik ben er nog helemaal niet uit.
Door Siberienne
#3287656
Boeffie Blafmans schreef:Ik ben wel eens benieuwd naar welke boeken dat zijn?

Ik heb me vergist (schaam): waren wel via een uitgever maar een kleine en 1 is inmiddels failliet.. had ze bij de schrijver zelf gekocht nl en me dat niet gerealiseerd...

Hyls Heeringa, Absurdum en het verhalenboek 'Bert de Breedbil'

Daarnaast heb ik nog een leuk boek 'The good life' van Dorian Amos. Dat is van uitgeverij Eye boos, die vind ik wel een leuk uitgangspunt hebben. http://eye-books.com/about
Ik had mij voorgenomen bij die uitgeverij nog eens wat meer rond te struine, maar was dat weer vergeten. Dankzij dit topic kwam ik daar weer op, dank je!

Alleen mijn proefschrift is in eigen beheer uitgegeven, maar ja, dat leest toch geen hond :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Esther Q
#3287660
Siberienne schreef: Alleen mijn proefschrift is in eigen beheer uitgegeven, maar ja, dat leest toch geen hond :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Hahaha, nee, precies, daarom heb ik er geen geschreven :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door