Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#3281244
Hehe, eindelijk krijgt Foxy haar eigen topic....
Ook hier zijn pupjes onderweg, chinese naakthondjes !
Foxy (Eagle Eyed Angels Miracle of Love) is hardstikke drachig van de knappe Jack (Twice as Nice Whiskey in the Jar).
We hebben met 4 weken een echo gemaakt en ehhh de dierenarts kon het eigenlijk niet geloven, maar we hebben echt 10 pupjes geteld ! En nu we verder in de dracht zijn is dat ook wel duidelijk, ze is echt enorm dik al !
Ze is uitgerekend op 21 febr, maar ik houd er rekening mee dat ze wel wat eerder zullen komen.....
Ouders zijn uiteraard met stamboom en uitgebreid getest (DNA, ECVO, patella). Er kunnen pupjes met langhaar (powder puff) of naakt geboren worden, dus extra spannend dit keer.... en dan duurt wachten zooooo lang !!!

Ik heb even wat foto's van Foxy erbij gezocht....
Dat is het leuke van een Powderpuffje, alles kan, lang haar, kort haar, glad snoetje of met volle baard... eigenlijk vind ik het allemaal even leuk ! :)
Afbeelding

Fox is geen watje hoor......
Afbeelding

Gek op behendigheid !!!
Afbeelding

En dit is de knappe, super lieve papa Jack <3
Afbeelding

En zijn koppie:
Afbeelding

De dekking, ze was helemaal in love met Jack, spelen en uitdagen, zo leuk om te zien !
Afbeelding

langzaam wordt het een dikke buik (37 dagen drachtig)
Afbeelding

En dan kom je ineens een oude foto tegen... Foxy met mn oudje Mickey die er niet meer is... slik...ze waren zo leuk samen....
Afbeelding

Gelukkig heeft Foxy een nieuwe bodyguard.... Doortje neemt haar taak heel serieus en gaat steeds naast Foxy liggen !
Afbeelding

Dag 45.....
Afbeelding

En een foto van vandaag dag 47.... weg slanke lijn.... ;D
Afbeelding

Ik ben stiekem wel heel blij dat ik een klein beetje ervaring heb... Bij Chineesjes worden gemiddeld 2-4 pups geboren, een enkele keer hoor je van een nestje van 7 pups.... maar meer, nou nee.... Ik reken erop dat het fout kan gaan... dat ik misschien pups verlies of dat Foxy niet genoeg melk heeft.... Dus ja, ook met ervaring is het gewoon weer super spannend ! Maar ik heb er onwijs veel zin in !!! Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden....
En nee, sorry geen webcam.
Laatst gewijzigd door miik op do 09 mar 2017, 23:41, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3281248
Ooohhhh wat een leukerds! Ben heel benieuwd naar de pupsels.

Ook gaaf om te zien dat een naakthondje ook gewoon behendigheid doet en zwemt en rent. Op de een of andere manier hebben ze toch een schoothondje voor nette dames imago.
Gebruikersavatar
Door Riek
#3281329
Ooo wat gaaf toch!
Als Roxy een fanclub krijgt, dan wordt ik lid.
10 pups is inderdaad megaveel voor zo'n 'kleine' hond. Fijn dus, al jouw ervaring. Hopelijk red ze het zelf, maar een paar handen zijn dus heel welkom.

Ik hoop op veel foto's!

En gefeliciteerd.
Door Jantina
#3281332
Vorige week in de les ging het over dit ras. Daar werd verteld dat er tot het eind van de dracht nog veel pups geresorbeerd kunnen worden door het lichaam of dood geboren pups. Had iets te maken met de 'naakt' genen die in een bepaalde combi niet levensvatbaar zijn. Is de kans met deze combi dan minder (haar x naakt) of heeft moeder ook 'naakt' genen?
Door miik
#3281371
Jantina schreef:Vorige week in de les ging het over dit ras. Daar werd verteld dat er tot het eind van de dracht nog veel pups geresorbeerd kunnen worden door het lichaam of dood geboren pups. Had iets te maken met de 'naakt' genen die in een bepaalde combi niet levensvatbaar zijn. Is de kans met deze combi dan minder (haar x naakt) of heeft moeder ook 'naakt' genen?
Ja klopt. De pups met een dubbel naakt gen zijn lethaal en worden niet geboren.
Maar naakt is dominant. Dat betekend dat mijn Foxy geen naakt gen draagt en dat ze dus aan de pups altijd 1 gen met haar geeft. De hondjes met dubbel naakt zijn er praktisch niet omdat die lethaal zijn. Dus dan kun je ervan uit gaan dat de naakte gezonde hondjes zoals papa 1 gen voor naakt en 1 gen voor haar hebben. Dus uit dit nestje krijg je dan 50% haar (met dubbel haar gen) en 50% naakt (met 1 gen voor haar en 1 gen voor naakt). In theorie kan hier dus geen pup uit komen met dubbel naakt- lethaal en afsterven.... Een aantal fokkers riepen gelijk... ohhhh maar er zijn nog pups met dubbel naakt gen en die sterven nog af enzo... dus zullen er wel minder worden... Maar als het klopt wat ik weet dan is dat dus niet zo. Tenminste niet in dit geval.
Als je dus naakt x naakt kruist dan heb je wel 25% kans op pups met dubbel naakt gen, die sterven idd tijdens de dracht....
Door miik
#3281372
Hoewel je natuurlijk nooit vrolijk wordt van doodgeboren pups, denk ik dat ik het niet erg zou vinden als er gewoon 6 of 7 pups over blijven. Denk dat dat veel beter voor Foxy (en de rest vd pups) is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door