Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3280539
Het is niet echt een studie in die zin dat het geen publicatie is over een verrichte trial. Er wordt in dit artikel en hypothese over de werking van kurkuma in drie verschillende werkingsvormen als nanopartikels in een duocombinatie van telkens twee van die drie gepresenteerd in de bestrijding van kanker en een aantal onderzoeken voorgesteld om die hypothese te toetsen.
#3282576
Ik wilde toch graag het volgende toevoegen.

Een aantal jaar geleden is er bij mijn vader blaaskanker vastgesteld. In ernstige mate. En helaas reageerde hij vreselijk allergisch op de chemo-kuur, dus daar moest hij na 1 behandeling mee stoppen. Ik zal jullie verder niet met de details vermoeien.

Goed, omdat ik op Internet info had gevonden over kurkuma en blaaskanker, heb ik mijn vader geadviseerd om kurkuma in te gaan nemen. Dat vond hij allemaal maar flauwekul maar goed, hij dacht ook "ik moet toch wat".

Na de heftige operatie werd hij na 3 maanden gecontroleerd. Schoon. Drie maanden later weer. Weer schoon. Toen vond hij het wel mooi geweest en stopte met de kurkuma. En hij zegt nog tegen me "als het bij de volgende controle niet terug is, dan weten we ook dat die kurkuma niks helpt". De controle erop: foute boel. Wederom geopereerd tot op de urineleiders toe. Dus hij ging na de operatie toch maar weer kurkuma innemen.

De controle erop: schoon. Vorige week weer controle gehad: schoon.

Ach, het kan toeval zijn (zullen zeker de sceptici zeggen) maar hij blijft het gewoon maar innemen nu.
#3282583
Lizzy schreef:Ik wilde toch graag het volgende toevoegen.

Een aantal jaar geleden is er bij mijn vader blaaskanker vastgesteld. In ernstige mate. En helaas reageerde hij vreselijk allergisch op de chemo-kuur, dus daar moest hij na 1 behandeling mee stoppen. Ik zal jullie verder niet met de details vermoeien.

Goed, omdat ik op Internet info had gevonden over kurkuma en blaaskanker, heb ik mijn vader geadviseerd om kurkuma in te gaan nemen. Dat vond hij allemaal maar flauwekul maar goed, hij dacht ook "ik moet toch wat".

Na de heftige operatie werd hij na 3 maanden gecontroleerd. Schoon. Drie maanden later weer. Weer schoon. Toen vond hij het wel mooi geweest en stopte met de kurkuma. En hij zegt nog tegen me "als het bij de volgende controle niet terug is, dan weten we ook dat die kurkuma niks helpt". De controle erop: foute boel. Wederom geopereerd tot op de urineleiders toe. Dus hij ging na de operatie toch maar weer kurkuma innemen.

De controle erop: schoon. Vorige week weer controle gehad: schoon.

Ach, het kan toeval zijn (zullen zeker de sceptici zeggen) maar hij blijft het gewoon maar innemen nu.
Wat geweldig, Lizzy!

Wat Casper van Eijk doet is ook heel interessant :

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/-we ... 49b12a9a26
#3282602
Lizzy schreef:Ik wilde toch graag het volgende toevoegen.

Een aantal jaar geleden is er bij mijn vader blaaskanker vastgesteld. In ernstige mate. En helaas reageerde hij vreselijk allergisch op de chemo-kuur, dus daar moest hij na 1 behandeling mee stoppen. Ik zal jullie verder niet met de details vermoeien.

Goed, omdat ik op Internet info had gevonden over kurkuma en blaaskanker, heb ik mijn vader geadviseerd om kurkuma in te gaan nemen. Dat vond hij allemaal maar flauwekul maar goed, hij dacht ook "ik moet toch wat".

Na de heftige operatie werd hij na 3 maanden gecontroleerd. Schoon. Drie maanden later weer. Weer schoon. Toen vond hij het wel mooi geweest en stopte met de kurkuma. En hij zegt nog tegen me "als het bij de volgende controle niet terug is, dan weten we ook dat die kurkuma niks helpt". De controle erop: foute boel. Wederom geopereerd tot op de urineleiders toe. Dus hij ging na de operatie toch maar weer kurkuma innemen.

De controle erop: schoon. Vorige week weer controle gehad: schoon.

Ach, het kan toeval zijn (zullen zeker de sceptici zeggen) maar hij blijft het gewoon maar innemen nu.
Wat een bizar ( is niet het goede woord, maar weet even de juiste niet) verhaal van je vader Lizzy.
Bij mijn broer is vorig jaar ook blaaskanker geconstateerd. Een agressieve vorm.
Hij moet donderdag voor het eerst op controle. Hij woont in Duitsland en heeft daar immunotherapie gekregen, wel nadat hij 2 x geopereerd was. Is minder belastend dan chemo.
Maar ik ben wel heel benieuwd naar hoe je die kurkuma in neemt.
Zijn dat capsules? En waar koop je die?
#3282609
Riek schreef:Wat een bizar ( is niet het goede woord, maar weet even de juiste niet) verhaal van je vader Lizzy.
Bij mijn broer is vorig jaar ook blaaskanker geconstateerd. Een agressieve vorm.
Hij moet donderdag voor het eerst op controle. Hij woont in Duitsland en heeft daar immunotherapie gekregen, wel nadat hij 2 x geopereerd was. Is minder belastend dan chemo.
Maar ik ben wel heel benieuwd naar hoe je die kurkuma in neemt.
Zijn dat capsules? En waar koop je die?
Mijn vader hebben ze geen andere optie geboden dan deze chemo. Waarom weet ik niet. Misschien heeft dat met een verschil van inzicht/behandeling in NL/Dld te maken?

Welk merk capsules hij inneemt weet ik niet maar hij neemt het in ieder geval in met zwarte peper en olijfolie. Ik kan het hem vragen als je wilt?
Door fransbulletje
#3282615
Toen bij Hugo de diagnose lymfeklierkanker werd gesteld ben ik ook gelijk kurkuma gaan geven. Iedere morgen krijgt hij 1/4 theelepel kurkuma met wat zwarte peper en kokosolie. Dit laat ik warm worden en meng het dan door zijn vlees.
We zijn nu een half jaar verder na de diagnose en Hugo voelt zich prima.
#3282645
Kuikuhnek schreef:http://www.dieetrubriek.nl/2016/03/23/d ... curcumine/

En zo komen we weer bij, wat moet je geloven.
dieetrubriek schreef:Grote hoeveelheden kurkuma kunnen schadelijk zijn voor het lichaam onder bepaalde voorwaarden.
Hoe groot zijn die hoeveelheden? Welke bepaalde voorwaarden? Bij mensen of alleen bij muizen en ratten?
Hoewel er nog steeds getest wordt op muizen en ratten wordt er al enige tijd geroepen dat het eigenlijk onzinnig is omdat is gebleken dat dat eigenlijk nauwlijks iets tot niets zegt over de werking bij mensen. Vandaar dat het soms bij de eerst testen van medicijnen op mensen falikant misgaat.

Ik ben niet zo van de kruiden, supplementen en dergelijke en ben het ook niet eens met de stellingen 'het is puur natuurlijk, dus schade zal het niet veroorzaken' en 'baat het niet, dan schaad het niet'. Maar dit soort 'citaten' uit (ontoegankelijke) 'onderzoeken', daar heb ik ook niets mee. Ik heb nog even bij Turmeric gekeken via de link naar University of Maryland Medical Center. En wat ik dan opvallend vind is dat er staat dat kurkuma in voeding veilig is en bij supplement gebruik alleen als de aanbevolen hoeveelheid niet wordt overschreden. Over muizen en ratten die kurkuma in voeding kregen staat helemaal niets en waren dat misschien supplementen? Dus waar komt dat vandaan? Of ijzertekort? Waardeloze bronvermelding moet ik zeggen.
Er is wel iets te vinden over de interactie met een aantal medicijn(groep)en maar dat is dan weer niet in dat dieetrubriek artikeltje verwerkt... Ik zou DieetRubriek niet al te serieus nemen als ik jou was.
#3282663
Lizzy schreef:Mijn vader hebben ze geen andere optie geboden dan deze chemo. Waarom weet ik niet. Misschien heeft dat met een verschil van inzicht/behandeling in NL/Dld te maken?

Welk merk capsules hij inneemt weet ik niet maar hij neemt het in ieder geval in met zwarte peper en olijfolie. Ik kan het hem vragen als je wilt?
Heel graag!
Zwarte peper bevorderd de opname van kurkuma.
Maar dat wist je waarschijnlijk al.
#3282683
Ik probeer alleen maar aan te geven dat er dus zowel negatieve als positieve dingen zijn geschreven op het net.
Het is maar net wat je zelf wilt lezen en geloven.
Ik ben een groot voorstander van kruiden als "medicijn" ik heb zeer goeie ervaringen met supplementen.
Nog niet met Kurkuma.
Maar voor alles geldt ga niet blind af op wat je leest.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door