Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Siamsa B thema biertje of Bowie?

Biertjes-namen beginnende met B
52
80%
Bowie-songs beginnende met B
13
20%
Door Aprilsnow
#3279943
src_esther schreef:Bier vies? Pils kan ik begrijpen maar er zijn zoveel bieren, die kun je toch niet allemaal vies vinden?

Vanmorgen ging het op radio 1 trouwens over bier: Leven in de brouwerij
neuh niet allemaal.... lust er tot nu toe 1 en dat is geen bier zegt vriendlief maar gewoon ranja (Kriek Mystic van Haagt, andere fruitbiertjes zijn ook al juk).
Laatst avondje uit eten met een bijpassend bier(proef)menu. Beste man deed echt zijn best om me te overtuigen. Heb zelf echt mijn best gedaan om serieus te proeven maar mijn conclusie na 5 biertjes was nog steeds juk. Mout en hop zijn niet mijn smaken ben ik achter (naast de 'smaak' van alcohol :-X )
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3279944
Aprilsnow schreef:Ik vind de biernamen echt hilarisch. Toch gekozen voor Bowie, naar mijn mening tijdlozer en met iets meer klasse (ow en internationaler te gebruiken).
Hoezo bier niet internationaal? Er valt echt wel voor iedere pup een biernaam uit een ander land te geven :biggrin2: Hoeft natuurlijk niet tot belgisch bier beperkt te blijven :biggrin2:
Bier is tijdlozer bestond al voor Bowie :biggrin2:
Klasse tja daar valt over te twisten he dat is persoonlijk :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Riek
#3279947
Bowie zegt mij zoveel meer dan bier.
Dus ik heb Bowie gestemd.
Maar moet zeggen dat ik wel leuke en hilarischeen namen met bier voorbij heb zien komen.
Maar Bowie raakt mijn hart aan, bier niet.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3279951
Ik heb bier gestemd omdat ik de naam van papa hond gewoon té passend vind. Ik zou die naam in ere willen houden door bij het thema van zijn naam te blijven.

Guinnes is niet zomaar een biertje. Het is een heel oud bier waarvan de bedenker zeer revolutionair was in die tijd. Hij betaalde vrije dagen en stond achter gratis zorg en onderwijs.
Jullie staan met deze dekking ook heel duidelijk ergens voor. Voor gezondheid, een thema dat voor Arthur Guiiness zo belangrijk was. Voor revolutie ook wel denk ik. Vernieuwing binnen het ras, dingen anders willen doen dan de grote kudde.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3279957
Laat ik het zo zeggen... Ik heb nog nooit een biertje beproefd dat ik lekker vind.
In de basis zit er een smaak aan (door de hop of mout???) die ik vies vind.
#3279959
Ik heb ook bier gestemd ;) .....

Ik lust ook geen bier, maar in de zomer, als het echt lekker warm is, drink ik wel wieckse rose bier.... Da's de enige die ik wel lust (soms de gewone wieckse witte)...... Voor de rest vind ik de smaak van bier ook jakkie :P .....
Door src_esther
#3279963
Hope schreef:Ik heb bier gestemd omdat ik de naam van papa hond gewoon té passend vind. Ik zou die naam in ere willen houden door bij het thema van zijn naam te blijven.

Guinnes is niet zomaar een biertje. Het is een heel oud bier waarvan de bedenker zeer revolutionair was in die tijd. Hij betaalde vrije dagen en stond achter gratis zorg en onderwijs.
Jullie staan met deze dekking ook heel duidelijk ergens voor. Voor gezondheid, een thema dat voor Arthur Guiiness zo belangrijk was. Voor revolutie ook wel denk ik. Vernieuwing binnen het ras, dingen anders willen doen dan de grote kudde.
Goed verwoord.
Gebruikersavatar
Door pike
#3279971
Ik ben wel Bowie-fan maar heb voor bier gekozen.
Deels vanwege de reeds genoemde argumenten (vadernaam, grappigheid, uitleg Hope (wist ik overigens niet)).
Maar daarnaast vind ik dat, aangezien Bowie pas onlangs overleden is, de namen afkomstig van zijn songs enigszins tot behoorlijk emotioneel geladen met een droefenis. Dat zou ik persoonlijk voor mijn honden niet willen.
Door eelke
#3279973
pike schreef:Ik ben wel Bowie-fan maar heb voor bier gekozen.
Deels vanwege de reeds genoemde argumenten (vadernaam, grappigheid, uitleg Hope (wist ik overigens niet)).
Maar daarnaast vind ik dat, aangezien Bowie pas onlangs overleden is, de namen afkomstig van zijn songs enigszins tot behoorlijk emotioneel geladen met een droefenis. Dat zou ik persoonlijk voor mijn honden niet willen.
Oehh, Lizzy, daar ligt wel een sleutel naar dé beslissing, waar Leo niet omheen kan he?
Door Lizzy
#3279975
En waarom Guinness dan weer zo gigantisch goed bij mijn kennel past: Siamsa is een Iers woord om blijheid en vrolijkheid. Het is ook een dans uit de Ierse dans-show Lord of the Dance (voor wie het niet wist: daar ben ik groot fan van, van Michael Flatley en alle Ierse dansshows die hij heeft gemaakt). En Guinness is Iers bier :) . Thema Iers bier beginnend met een B ;D (jammer dat er daar nou niet genoeg van zijn!).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door