Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3276168
Lizzy schreef:Zoooooo, net terug uit Eersel! Pfft. Wat een rit iedere keer weer. Gewoon bijna 2 uur heen, 2 uur terug.

De binnenkant ziet er heel mooi uit. Heel schoon, heel rustig. Ze hebben een swap genomen en op kweek gezet. Dinsdag de uitslag. Ze verwacht niks, niks geen bacteriën. Ze hebben ook van binnen gevoeld, niet alleen gekeken. Om te voelen of ze geen rare dingen tegen komen die een inseminatie in de weg staan. Niet het geval. De DA vond haar wel erg nauw van binnen. Dit zou een pijnlijke natuurlijke dekking kunnen geven (waarbij teven dan proberen de kop van de reu eraf te bijten), maar ja, dat is dus niet aan de orde.... Hoewel ze er wel bij zei dat het onder invloed van de loopsheid (want wij waren er erg vroeg bij) soepeler kan worden). Ik vroeg of dit problemen geeft bij de geboorte en dat is volgens haar dan niet het geval omdat het onder invloed van de hormonen allemaal soepel wordt. Daar gaan we dan maar even vanuit.....

Dinsdag de uitslag van de kweek!
Told you so :P :-*
#3276193
Lizzy schreef:Zoooooo, net terug uit Eersel! Pfft. Wat een rit iedere keer weer. Gewoon bijna 2 uur heen, 2 uur terug.

De binnenkant ziet er heel mooi uit. Heel schoon, heel rustig. Ze hebben een swap genomen en op kweek gezet. Dinsdag de uitslag. Ze verwacht niks, niks geen bacteriën. Ze hebben ook van binnen gevoeld, niet alleen gekeken. Om te voelen of ze geen rare dingen tegen komen die een inseminatie in de weg staan. Niet het geval. De DA vond haar wel erg nauw van binnen. Dit zou een pijnlijke natuurlijke dekking kunnen geven (waarbij teven dan proberen de kop van de reu eraf te bijten), maar ja, dat is dus niet aan de orde.... Hoewel ze er wel bij zei dat het onder invloed van de loopsheid (want wij waren er erg vroeg bij) soepeler kan worden). Ik vroeg of dit problemen geeft bij de geboorte en dat is volgens haar dan niet het geval omdat het onder invloed van de hormonen allemaal soepel wordt. Daar gaan we dan maar even vanuit.....

Dinsdag de uitslag van de kweek!
Fijn dat alles er goed uitzag!

Krasse uitspraak tav dat nauw zijn. De loopsheid zorgt er altijd voor dat dat gebied soepeler wordt, daaraan kun je zelf vaak al voelen of een teef dekrijp is. Is dat niet het geval dan is die doorgang hard en stug en mede reden waarom een dekking niet lukt aangezien dit voor beide partijen heel onprettig is. is het wel het geval dan is alles zacht, ruim en sompig.
Je kan dit zelfs al aan de buitenkant voelen en zien gebeuren naarmate de loopsheid vordert. Het gebied rond de vulva wordt steeds zachter.
#3276200
Angelique schreef:Krasse uitspraak tav dat nauw zijn.
Ik lees het als dat gezegd is dat het zoals het nú is problemen zou geven. Zij hebben natuurlijk vaker een niet of net loopse teef onderzocht, dus kunnen vergelijken en kennelijk is ze relatief nauw. Maar ik lees óók dat het heel goed zo kan zijn dat oiv de hormonen/loopsheid dit nog verholpen wordt, zodat een natuurlijke dekking helemaal geen probleem zou zijn. En of dat idd gewoon het geval is blijkt vanzelf tegen de tijd dat de KI plaats vindt. Komt vast goed, als de arts er niet op zou vertrouwen zou ze de geboorte ook niet zien zitten lijkt me.

Wie had je, Bregje?
Door Lizzy
#3276208
Hanneke.

Haar idee was dus dat dit bij een natuurlijke dekking problemen zou kunnen geven. En daarop kwam natuurlijk direct mijn vraag of dit problemen zou geven bij de bevalling. Want als dat zo is: komt er met Frou Frou geen nest. Zo simpel kan het leven zijn. Maar goed, dat was volgens haar dan niet het geval, dit hoefde dus geen probleem te zijn voor de bevalling. Dat zou onder invloed van de hormonen wel goed komen. ChantalKrijn vertelde me gisteren direct dat dit onder invloed van de hormonen wel goed zou komen (vandaar "I told you so :P " :biggrin2: ).

Hanneke vertelde ook dat ze er verkrampt bij stond, dat helpt ook bij het nauw aanvoelen. Ja nee gek he dat ze verkrampt, je bent 1 dag loops en iemand gaat met eerst een scope en daarna met een vinger in je tum zitten vroeten ::). Ik heb stap 1 gelijk wel gevoeld als een nadeel voor dit hele KI proces. Het is natuurlijk gewoon zo klinisch als de pest..... Maar goed, hoe vaak gebeurd het niet dat mensen met hun teef bij een reu staan en zij het of uitschreeuwt of niet gedekt wenst te worden? Dikke kans dat zo'n teefje nauw is maar je dat als baas gewoon niet weet.....?
#3276209
Parelridder schreef:Ik lees het als dat gezegd is dat het zoals het nú is problemen zou geven. Zij hebben natuurlijk vaker een niet of net loopse teef onderzocht, dus kunnen vergelijken en kennelijk is ze relatief nauw. Maar ik lees óók dat het heel goed zo kan zijn dat oiv de hormonen/loopsheid dit nog verholpen wordt, zodat een natuurlijke dekking helemaal geen probleem zou zijn. En of dat idd gewoon het geval is blijkt vanzelf tegen de tijd dat de KI plaats vindt. Komt vast goed, als de arts er niet op zou vertrouwen zou ze de geboorte ook niet zien zitten lijkt me.

Wie had je, Bregje?
Zoals het nu is ja...de hond is 1 dag loops.
#3276211
Angelique schreef:Zoals het nu is ja...de hond is 1 dag loops.
Dat zeg en bedoel ik toch ;) Komt gerust wel goed iov de hormonen! Oók het niet gespannen zijn bij deze behandeling/onderzoek.

Lizzy, ik heb een teefje gehad die moeizaam zindelijk werd qua plassen, Maartje. Ik heb haar daarom op zeker moment inwendig laten onderzoeken, door Maarten, omdat ik toen net gehoord had over een teefje met een zelfde probleem, waarbij een lichamelijke afwijking de oorzaak bleek te zijn.
Bij Maartje kon er goed een andere oorzaak zijn (ik was 24/7 bezig met Indra, die plots hartpatiënt bleek en daar vloeide ontzettend veel werk uit voort zowel tov haar, als tov pupkopers, rasvereniging, enz.) maar ik wilde dat op een bepaald moment wel zeker weten. Er blek geen lichamelijke oorzaak voor het goed zindelijk worden en een maand later was dat ook voor de bakker, wel werd er iets anders vast gesteld: Bij Maartje werd inwendig een 'ring' aangetroffen in zodanige mate dat het in de toekomst bij een dekking kón leiden tot moeilijkheden, soms gebeurde dat. Maar het kon - legde Maarten uit - ook prima zijn dat dit oiv de loopsheid voldoende opgelost zou worden. Om dat te weten kon ik terug komen tijdens een loopsheid. Dat heb ik gedaan (kostte niks overigens). En tijdens de loopsheid vond ze dit zelfde onderzoek helemaal niet vervelend én was de ring idd 'verdwenen'.
Door Lizzy
#3276243
Ik heb net met Leo gepraat (we kwamen elkaar bij de lunch weer tegen ;D ) en Leo heeft de opmerking en het verhaal van de dierenarts heel anders begrepen/geïnterpreteerd dan ik. Volgens Leo heeft zij gezegd dat Frou Frou op dit moment nauw is en dat op dit moment een probleem zou kunnen geven bij een natuurlijke dekking, maar dat zij verwacht dat tegen de tijd dat zij dekrijp is dit weer verdwenen is.

Grappig he, sta je met z'n tweetjes daar in zo'n behandelkamer, hoor je beide iets anders.... Goed, we gaan zaterdag met Hanneke zaterdag overleggen. En haar vragen wat ze nou echt bedoelde. Ik wil een nieuw inwendig onderzoek na de ovulatie, voor het sperma ontdooit is.

Ik voeg daar even aan toe dat als Leo gelijk heeft met zijn interpretatie dat zij haar hele verhaal dan ook wel voor zich had kunnen houden, dat voegt dan echt nul toe.
#3276249
Parelridder schreef:Dat zeg en bedoel ik toch ;) Komt gerust wel goed iov de hormonen! Oók het niet gespannen zijn bij deze behandeling/onderzoek.
Hou op joh,met je gekke knipoogjes. Ik val erover dat ze nu over nauwheid beginnen en al voorspellingen doen in de richting vna pijnlijke dekkingen, terwijl het heel normaal is dat ze nu nauw is en dat straks heus wel veranderd.

Dan beginjij over de situatie nu en dat ze waarschijnlijk nauwer is dan ene ander nu.

En nu ga jij mij met knipoog geruststellen dat het oiv van de hormonen wel goed komt. ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door