Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3388540
Ik heb het rouwproces eens beschreven als een enorme berg die je aan het beklimmen bent. Je ziet zelfs de top niet, want die is verborgen in de mist. En jij staat nu nog aan de voet van de berg. Het beklimmen ervan is zwaar, met heel steile stukken en minder steile stukken, waar het wat makkelijker gaat. En soms rol je zelfs een stukje terug de berg af. Maar er zijn onderweg mensen die je helpen de top te bereiken.

En als je eenmaal door de mist bent geraakt en de top hebt bereikt dan zie je daar een prachtig landschap liggen, heuvelachtig met hier een daar nog een flinke berg. Dat is de rest van je leven Sam. Het gaat met pieken en dalen. Je zit nu in een dal en je moet die enorme berg nog op. Dat gaat met vallen en opstaan.

Maar met elke dag die voorbij gaat zul je iets verder die berg op geraken. Echt waar.
#3388547
Het is zeker jouw fout niet Sam, dingen gebeuren zonder dat je daar invloed op hebt.
Mensen en dieren worden ziek hoe hard je je best ook doet om dat te voorkomen :(
Je hebt geweldig voor Ziva gezorgd en haar uit haar lijden verlost toen het nodig was, hoe verschrikkelijk zwaar dat ook was en is.
:-* :-* :-*

Onze Yindra is 3 jaar geleden op 12 jarige leeftijd ingeslapen en ik twijfel nu nog steeds wel eens of we niet toch weer hadden moeten laten opereren, dan was ze er misschien nog wel geweest :-\ Of ze had nog een lijdensweg moeten doorstaan.
Onze eerste hond is 5 jaar geleden ingeslapen, nadat hij een interne bloeding kreeg en 's nachts bijna was doodgebloed. De avond ervoor was hij niet lekker te pas, maar ik had niet door hoe slecht hij er eigenlijk aan toe was :-X :'(

Wat Lea betreft, geen idee wat goed is om te doen. Kijk waar jij het beste gevoel bij hebt en overleg anders nog een keer met de da.

:bigarmhug: :bigarmhug:
#3388606
Ik heb me tijden schuldig gevoeld Sam. En nog steeds wel eens. :-\

Zeker omdat achteraf bleek dat haar milt in de avond al scheurde. Ze hupte de drempel over en het toen pijn. Het voelde niet goed, spoedDA gebeld, die dacht aan een verrekte spier ofzo.... :-\ Ik ben er toen niet heen gegaan met Sally, achteraf denk ik dat de tumor toen gesprongen is. Ik kan daar nog steeds om huilen. :'(
#3388738
Knuffel voor iedereen. Zulke gevoelens zijn denk ik heel menselijk en zijn wij mensen gewoon geneigd het onszelf niet makkelijk te maken.

Vandaag komt Rocco voorbij op FB en om de een of andere reden kan ik het niet goed hebben.
Bijlagen
250210-IMGP4789-041.jpg
250210-IMGP4789-041.jpg (554.1 KiB) 1967 keer bekeken
#3391419
18 Dec 2011 . Alweer bijna 8 jaar geleden . En wat was dat een k*t kerst :'( :'( :'( >:(
Mijn soulmate , mijn schaduw , wat had ik een sterke band met die lieverd :-* :-* :-*
Als 2 jarige gekomen , en al vele bazen versleten ""onhandelbaar ""
Na 2 jaar hard trainen werd jij een hondje van goud ! :-* :-* :-* :-*
Je bijnaam was de ambtenaar :biggrin2: en de haremsjeik met je drie dames
Oersterk was je , je mankeerde nooit iets . Eigenlijk een hondje van laat mij maar met de pot mee eten . Toen je oud werd maakte ik groentesoep met balletjes voor je op je verjaardag . Samen met opoe Noa stond je heerlijk te smikkelen ;D ;D :D :D
Freddy , het ratje zat naast je op het hondenbankje . Nina de poes zat bovenop je rug , jou te ""masseren "" en je liet het allemaal toe . Toen Noa kwam hadden jullie gelijk een enorme klik . Zo lief samen , en onafscheidelijk . Theo & Thea :biggrin2: al die ritjes in de gouden koets toen jullie oud werden . Je was de herplaatser die er het langst is geweest . En toen werd je ziek , heel erg ziek . Je vermagerde met de dag . de gaten sprongen spontaan in je flanken , je kon niet meer naar de tuin lopen . We hadden afgesproken dat er binnen 14 dagen progressie moest zijn . We hebben het nog 4 dagen aangekeken . En toen kreeg je je welverdiende spuitje . Je was op , wilde niet meer eten . En toen was het genoeg . het deed veel pijn om jou zo te zien . Een gouden tijd hebben we samen gehad lieve Milo , samen in de kano , en dan nam je onderweg even een duik . Vele vakanties en nog heel veel meer . Je zit nog steeds heel diep in mijn hart :-* :-* :-*

Noa en Tessa bleven aan je zijde , ze wilden niet meer wandelen . Ze wilden bij jouw zijn , bij jouw liggen .
Bijlagen
IMG_5050.JPG
IMG_5050.JPG (2.94 MiB) 1742 keer bekeken
IMG_7707.JPG
IMG_7707.JPG (2.56 MiB) 1742 keer bekeken
IMG_2922.JPG
IMG_2922.JPG (3.91 MiB) 1742 keer bekeken
#3391420
Een dag voordat je ging :'( :'( :'( Die doffe blik in je oogjes
En "" jouw ""mensenkind . Hij kwam afscheid van je nemen
Altijd stiekem mee naar boven met het kind (wat je eigenlijk niet mocht )
Ook hij was dol op je :-* :-* :-* En kwam speciaal naar huis voor jouw
Dit was de laatste keer dat je kopje omhoog ging , je zag je kind komen :-* :-* :'( :'(
Bijlagen
IMG_5046.JPG
IMG_5046.JPG (2.24 MiB) 1738 keer bekeken
IMG_5048.JPG
IMG_5048.JPG (3.53 MiB) 1738 keer bekeken
#3391907
Ik heb vakantie. In de vorige vakantie overleed Ziva. Ik voel me intens alleen. Kerst is, naast nu Ziva, al enorm beladen vanwege mijn jeugd en het niet hebben van contact met familie waarvan ik verstandelijk weet dat dat beter is maar ik ben intens alleen op moment. Normaal had ik Ziva en ging ik einden wandelen, nu zit ik al 2 uur aan de tafel met de gordijnen dicht.
Ik heb echt een lieve vriendengroep maar ze zijn allemaal druk met werk, relatie, familie en andere zaken. :'( :'(
#3391908
Wij zijn niet druk met werk enz. 70+.
We wonen een eind weg en ik ken je niet, maar mocht je willen komen, dan ben je welkom. We krijgen geen visite, hebben een nest met 6 pupjes, 4 terriers, waarvan er eentje wel ver met je zou willen wandelen.
Eten is niets geen speciaals, maar de houtkachel geeft lekkere warmte en daar genieten we van.
Oldenzaal is ver weg, maar wat houd je tegen?
Hoe dan ook, ik wens je goede dagen en wie weet, als je het op kunt brengen wel hier.

Hanny
#3391917
sam28 schreef:Ik heb vakantie. In de vorige vakantie overleed Ziva. Ik voel me intens alleen. Kerst is, naast nu Ziva, al enorm beladen vanwege mijn jeugd en het niet hebben van contact met familie waarvan ik verstandelijk weet dat dat beter is maar ik ben intens alleen op moment. Normaal had ik Ziva en ging ik einden wandelen, nu zit ik al 2 uur aan de tafel met de gordijnen dicht.
Ik heb echt een lieve vriendengroep maar ze zijn allemaal druk met werk, relatie, familie en andere zaken. :'( :'(
:bigarmhug: :bigarmhug: :-* ... het 2de, wat betreft familie, kan ik helemaal begrijpen..... zou je ook wel willen sponsoren ;) ...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door