Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3272376
Dit is inderdaad een zwaar topic,maar ook mooi,ontroerend mooi!

Het is al 3 jaar,1 maand en 10 dagen geleden dat wij ons meisje hebben moeten laten gaan en 19 januari is het 17 jaar geleden dat we van ons eerste meisje afscheid hebben genomen,maar god wat mis ik ze! De tranen vloeien hier ook nog heel vaak :'(

Mazzeltje de lieverd, die hier zo goed was opgeknapt en kern gezond was, is er niet meer :'( en waarschijnlijk alleen maar om een andere woning >:( ,mijn tante wil er niet meer over praten!

Ach en Teddy,lief groot konijnenmeisje, wat was dat naar en zo plotesling :'(


Ook ik wil iedereen een dikke :bigarmhug: geven :-*
#3272382
Ik ben heel blij met dit topic :'( :smitten:
Juist nu ik er zelf in post om het missen van Chooky :'( onze eerste eigen hond, en wat voor één... :smitten: :smitten: :smitten:
Het is volgens mij een topic wat bol staat van onze liefde voor onze dieren. Ik vind het heel fijn om daar een deel van te zijn en ook deelgenoot van te worden, ondanks dat elke keer dat ik het topic open, ik ook moet huilen :'( :) :smitten: Het is fijn om te lezen dat er nog veel meer mensen zijn die zo van hun dieren houden :)
#3272390
Iedereen veel sterkte met het gemis!!!, zo aan het eind van het jaar komt het nog even hard binnen, gedachten...
Buiten onze mini hadden we ook nog Tunde, Tunde een pup uit ons 2e nest, zij 12 jaar en 4 maanden geworden, Laatste van dat nest, vorige week nog bij haar geweest... we dachten die gaat nog lang mee... Opeens was het afgelopen dinsdagavond klaar... ook daar zijn we verdrietig om, deze mooie meid, woonde dicht bij ons... dus zag haar regelmatig.
2017... zal ook wat honden betreft niet leuk worden schat ik zo in... we hebben Minthe nog bijna 11 een leonberger en haar 2 zusjes leven ook nog... maar het zijn honden van de dag op deze leeftijd. en als die wegvallen is het hoofdstuk Leonbergers voorgoed dicht na 28 jaar.
Afbeelding
#3272392
Als ik hier sta te mijmeren:

Afbeelding

omdat we daar na ruim 2,5 jaar weer kunnen wandelen (wat Joep niet meer kon, omdat de buggy er niet doorheen kon) en Joep roept in mijn hoofd: "Mooi hè!" Dan vindt een ander mij vast volslagen idoot, maar dan ben ik blij. Blij met Joep in mijn hoofd en mijn hart, in mijn wezen en zijn en uiteraard had ik hem liever nog een hele poos op handen gedragen maar hij heeft zijn belofte aan mij waar gemaakt. Hij is pas gegaan toen ik er klaar voor was, in die zin dat ik er mee om kan gaan. Dat was me niet gelukt als ik hem op 19 juni 2014 had moeten laten gaan toen hij ineens verlamd raakte. En zoals iemand heel treffend opmerkte: liever dit hartverscheurende verdriet, dan geen Joep hebben gehad.

Afbeelding

En ook hier zijn we heel erg blij dat Joris er nog is en het gewoon goed doet. Daar moeten we van blijven genieten.

Liefs voor jullie allemaal..., als er zoveel van je gehouden is doet afscheid nemen navenant veel pijn. :'(
#3272460
Dit is een loeizwaar topic :'(
Wij staan al een tijdje op de drempel van het in laten slapen van Jesse en Dandy. Ook Dusty is de jongste niet meer met bijna 14 en een paar weken geleden complete uitval van de achterhand. Grote kans dat 2017 voor ons heel wat verdriet gaat brengen.

Jesse heeft enorme (medische) zorg nodig. Zoals een collega laatst zei; je bent een complete mantelzorger. Als je er van afstand naar kijkt dan is het gewoon over, als je haar mee maakt en nog ziet lopen/genieten, die wilskracht dan begrijp je waarvoor ik nog steeds knok. Maar dan hakt zo'n topic er keihard in :'(
#3272468
Ach jee, ik ben dus niet de enige die iedere keer als ze dit topic opent zit te sniffen. Ik schreef stoer "bij ons is het langer geleden" maar ook ik houd het niet droog bij de verhalen en voel nog steeds de pijn.

Ons 'nakje (Chenak) ging 5 jaar geleden in augustus, daar heb ik al eens een topic over gemaakt. Ja, ik mis hem nog steeds maar Chenak was 14, op en we konden hem laten gaan.

In november kwamen Shadow en Spot, de pupkes. Bij onze al wat oudere maar beresterke husky Janouk. Toen tien. Nooit ziek. Vreetzakje was het maar in mei vanher jaar daarop werd hij wat stilletjes en ging slecht eten. Niks voor hem. Paar keer naar de DA, bloed geprikt, foto's gemaakt. Er leek iets in zijn darmen te zitten, misschien stro dat dwars zat (hij had paardenpoep met stro gegeten).. Bloedwaardes waren volkomen normaal. De dierenarts stond eigenlijk een beetje voor een raadsel

Wij zouden een lang weekend naar Londen gaan, de dag ervoor nog naar de DA, die ons verzekerde dat we best een paar dagen weg konden. Zo ziek was Janouk niet. Hem naar de oppas gebracht, samen met de pupsels.
Op dag 2 belde ik: hij wil helemaal niets eten. Geen vlees, geen pens en zelfs geen pizza. Dus de oppas met hem naar onze DA. En dan komt dat telefoontje, zo'n mededeling als die Angelique beschrijft. Maar dan terwijl je midden op Piccadilly circus staat. De DA had geopereerd maar in plaats van een simpele verstopping zat er een tumor in zijn darm. Met 3 gaten. Het maagzuur liep zo de buikholte in. De beslissing was niet moeilijk: laten gaan, niet meer wakker laten worden. Maar de pijn dat ik er zelf niet was... dat heeft nog heel lang heel zeer gedaan. We hebben hem ook niet meer gezien en de DA vergat de halsband af te doen. Ook dat deed zeer.

Nu is het wat gesleten. Het was geen toeval dat hij stopte met eten toen wij weg gingen. Voor ons ging hij door. Liet hij niks merken. Zoals hij altijd keihard voor ons gewerkt heeft, onze sledehond pur sang. Hij is nog een paar keer langs geweest. Een keer toen ik heel ziek op de bank lag en naar de WC moest in het midden van de nacht, liep hij naast me.
En afgelopen maart, in Noorwegen kwamen ze even gedag zeggen, mijn mannen. In de vorm van het noorderlicht

OP mijn blog schreef ik dit:

"Ik lijn de mannen aan en stap naar buiten. De koude lucht slaat in mijn gezicht en ik ril. Brr. Slof het hellinkje af naar de weg. Kijk op. En vloek hartgrondig. Het Noorderlicht!
Zomaar, hier, boven de bergen voor ons huis. En we hadden er niks van gemerkt. Als we voor de honden niet naar buiten hadden gehoeven, hadden we dit zomaar gemist.
Ik sta met open mond en stomheid geslagen te kijken. Een band groen licht pulseert, verdwijnt, zwelt weer aan. Daar nog een vlam. Nog indrukwekkender omdat het zo stil is. Groen licht in de vorm van een regenboog.

Ik schiet vol. ik kan er niks aan doen. Dit is zo mooi. Ik moet namelijk denken aan het prachtige verhaal van Andre Demarchant, "Silver Harness". Siberische husky Tookla gaat dood, maar wordt opgehaald door haar oude maatje. Samen gaan ze naar het land ten noorden van de regenboogbrug, waar ze eindeloos en pijnvrij samen kunnen rennen. Ze krijgt een zilveren harnas om. En dat is het Noorderlicht: geesten van husky's die samen rennen in de sneeuw, gehuld in zilveren harnassen. (http://everythinghusky.com/features/silver_harness.html voor het hele verhaal)

Zes jaar geleden waren we voor het laatst met de onze vorige honden in Noorwegen. In Rondane. Met uitzicht op deze zelfde bergen. En ik weet het zeker: dit Noorderlicht, het zijn Chenak en Janouk die nog even gedag komen zeggen."
Laatst gewijzigd door Siberienne op za 31 dec 2016, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#3272471
Ik heb dat ook,als ik hier lees dan komen bij mij ook de tranen.
Iedereen heeft hier hetzelfde meegemaakt en m dat te delen met andere die hetzelfde hebben meegemaakt geeft ook steun/troost.
Een stuk gedeelde smart is halve smart

Toen wij Jim (ons eerste hondje) moesten laten inslapen op bijna 16 jaar is er ook een stukje van mijn hart meegestorven,en dat is met elke hond waar ik afscheid van heb genomen.Maar bij elke nieuwe hond groeit dat stukje weer aan,zoveel liefde en plezier krijg ik er weer voor terug.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door