Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3368778
Een tijd geleden heb ik ergens eens geschreven dat mijn vriend zelf een urn zou gaan maken voor Ziggy haar as.
Hij had een stuk hout van een walnoten boom liggen. Dit heeft hij eerst rond gedraaid op de draaibank. Dat heeft nog een tijd verder liggen drogen in de schuur. Inmiddels heeft hij er een mooie urn van gemaakt. Het deksel is van een berk. (de kleuren komen niet helemaal over zoals ze echt zijn, het is echt mooi, diepbruin hout)
Collage 2019-02-23 11_39_01.jpg
Collage 2019-02-23 11_39_01.jpg (286.72 KiB) 2149 keer bekeken
Op de onderste foto de urn, Ziggy haar pootafdruk en het kleine potje (van eik en deksel van es) zit wat haar in.
Ben blij met het moois mijn vriend voor haar gemaakt heeft.
#3368782
Ohhhh wat mooi Zurca! Gijs zit nog steeds in een kartonnen koker omdat ik niet weet wat ik er mee moet :-\

Sowieso vind ik dat een ingewikkeld iets. Wat te doen met as. Want ik wil het niet kwijt maar ik vind het ook een akelig idee om straks allemaal askokers op een plank te hebben staan als ik 108 ben en geen honden meer kan hebben. Nou ja, zo ver is het nog lang niet.

Ja het was nogal een grote schrik. Die hond kwam aangestormd en vliegt vol boven op Joep die daarmee al een flinke klap kreeg door de kracht en snelheid waarmee dat ging. Er was geen moment van aftasten zeg maar, die hond zag ons in de verte, trok een sprint en ging meteen voor de kil. En het gebeurde nog twee keer ook omdat die man na de eerste keer zijn hond niet kon houden. (ik had die hond vast, die man pakt hem over, probeert hem aan te lijnen, dat lukt niet en die hond vliegt weer bovenop Joep).

Lastig is dat. Ik weet dat dit eigenlijk bijna nooit voor komt (want ik loop al bijna 10 jaar met een hond en zo heftig is het nog nooit geweest) maar dat dacht ik ook van die wespensteek waar ik dus allergisch voor blijk, dat was de eerste steek in toen 27 jaar (nu inmiddels dan 30 jaar) maar ik ben mooi niet meer op mijn gemak als er een wesp in de buurt is (om zacht uit te drukken ::) ).

En wandelen met mijn hond deed ik toch ook wel echt voor mijn ontspanning. Dat is echt ff ruk. Als het nou lekker geregend had, had ik lekker de kans om op mijn gemak met Joep weer op te bouwen, maar met die zon zijn óveral honden natuurlijk ::) en ik kan dus niks met mijn linkerarm dus dat voelt dan ook niet veilig. Nou ja, niks aan te doen nu meer, het beste er maar van maken. (maar wel zonde want Joep kan nu bv niet naar de intratuin mee, omdat daar altijd %&w#$⁻keffers zijn en ik hem er nu niet goed genoeg bij kan begeleiden...).
#3368951
Het blijft verwonderlijk wat voor moois er gemaakt kan worden van een stukje (openhaard)hout. En elk stuk is weer anders... :)
Wat te doen met as van overleden huisdieren, ik weet het ook niet zo goed. Inmiddels staan er hier 3 urnen. Voor nu op een mooie plank in het zicht, voor nu voelt dat ook prima zo. Maar wat je zegt...wat als het een hele "verzameling" wordt. Geen idee maar komt tijd, komt raad :)

Hoe gaat het inmiddels met jullie? Wat een narigheid zeg zo'n ervaring :-X
#3368963
zurca schreef:Een tijd geleden heb ik ergens eens geschreven dat mijn vriend zelf een urn zou gaan maken voor Ziggy haar as.
Hij had een stuk hout van een walnoten boom liggen. Dit heeft hij eerst rond gedraaid op de draaibank. Dat heeft nog een tijd verder liggen drogen in de schuur. Inmiddels heeft hij er een mooie urn van gemaakt. Het deksel is van een berk. (de kleuren komen niet helemaal over zoals ze echt zijn, het is echt mooi, diepbruin hout)
Collage 2019-02-23 11_39_01.jpg

Op de onderste foto de urn, Ziggy haar pootafdruk en het kleine potje (van eik en deksel van es) zit wat haar in.
Ben blij met het moois mijn vriend voor haar gemaakt heeft.
Ik had deze even gemist, maar wat mooi Zurca! Knap dat hij dat zo kan maken en heel bijzonder om ze op deze manier bij je te horen.

Hier is ook wel wat vrees voor een grote collectie urnen in de kast. Dat wordt op een gegeven moment toch een beetje vreemd. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik over 20 jaar Oscar zijn urn ergens in een kast weg zet om die van recentere honden op een prominente plek in huis te zetten.

Ik kan me wel voorstellen dat als we ons hier-gaan-we-oud-worden huis gaan vinden de komende tijd, dat ik dan op een gegeven moment buiten een plek maak. Met urnen voor de grote dieren en grafjes voor de kleintjes.
#3368977
zurca schreef:Het blijft verwonderlijk wat voor moois er gemaakt kan worden van een stukje (openhaard)hout. En elk stuk is weer anders... :)
Wat te doen met as van overleden huisdieren, ik weet het ook niet zo goed. Inmiddels staan er hier 3 urnen. Voor nu op een mooie plank in het zicht, voor nu voelt dat ook prima zo. Maar wat je zegt...wat als het een hele "verzameling" wordt. Geen idee maar komt tijd, komt raad :)

Hoe gaat het inmiddels met jullie? Wat een narigheid zeg zo'n ervaring :-X
Nog hetzelfde, vanavond naar de fysio dus hopelijk doet dat wel goed en voelt het morgen beter. En ik heb nog steeds flink de bibbers want omdat mijn ene arm het nu niet goed doet, zou ik wel echt een probleem hebben als er weer wat gebeurt, want wat ik vorige week deed zou ik nu echt niet kunnen...
#3368979
Ohww wow Zurca, wat een prachtige urn voor Ziggy :'( :-* . De tranen springen me hier direct van in de ogen, zo prachtig vind ik het! En dat je vriend het dan ook nog eens zelf gemaakt heeft... Echt, ZO mooi :-* ! Ik vind het mooi, die deksel zo. En dat andere potje + pootafdrukje is trouwens ook geweldig!
#3368981
eelke schreef:Nog hetzelfde, vanavond naar de fysio dus hopelijk doet dat wel goed en voelt het morgen beter. En ik heb nog steeds flink de bibbers want omdat mijn ene arm het nu niet goed doet, zou ik wel echt een probleem hebben als er weer wat gebeurt, want wat ik vorige week deed zou ik nu echt niet kunnen...
Ach Eelke... wat een ellende...
Wandelen zou zo lekker ontspannend moeten zijn... Ik hoop heel hard voor je dat je arm vlot herstelt en dat je weer het plezier in het wandelen terug krijgt :-*
Zijn er misschien mensen in je buurt of familie met hond(en) waar je af en toe eens een wandeling mee kan lopen? Al kletsend, wat afleiding....
#3368982
eelke schreef:Nog hetzelfde, vanavond naar de fysio dus hopelijk doet dat wel goed en voelt het morgen beter. En ik heb nog steeds flink de bibbers want omdat mijn ene arm het nu niet goed doet, zou ik wel echt een probleem hebben als er weer wat gebeurt, want wat ik vorige week deed zou ik nu echt niet kunnen...
Wat ontzettend balen dat je arm het heeft moeten ontzien. Hopelijk helpt de fysio goed.
#3368983
zurca schreef:Een tijd geleden heb ik ergens eens geschreven dat mijn vriend zelf een urn zou gaan maken voor Ziggy haar as.
Hij had een stuk hout van een walnoten boom liggen. Dit heeft hij eerst rond gedraaid op de draaibank. Dat heeft nog een tijd verder liggen drogen in de schuur. Inmiddels heeft hij er een mooie urn van gemaakt. Het deksel is van een berk. (de kleuren komen niet helemaal over zoals ze echt zijn, het is echt mooi, diepbruin hout)
Collage 2019-02-23 11_39_01.jpg

Op de onderste foto de urn, Ziggy haar pootafdruk en het kleine potje (van eik en deksel van es) zit wat haar in.
Ben blij met het moois mijn vriend voor haar gemaakt heeft.
Oooh wat mooi!!
#3368984
Bedankt ook voor jullie lieve reacties op de urn van Ziggy.
Ik zal ze doorgeven aan mijn vriend. Het is inderdaad heel mooi dat hij zelf zoiets heeft kunnen maken voor haar! Voor ze overleed had hij al aangegeven zelf iets te willen maken voor haar. Het heeft uiteindelijk nog even geduurd voor hij zich er ook daadwerkelijk toe kon zetten om er aan te beginnen. Geeft niets, het is uiteindelijk erg mooi geworden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door