Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3284479
Lil schreef:Wat een enge tikkende tijdbom.

Jaa en hij zit hier in de omgeving in het asiel dus wie weet loopt hij binnenkort hier in de straat :groupwave2:



>:(
Door eelke
#3284483
Lizzy schreef:Hoe lullig ik het ook vind voor Junior, die moet geëuthanaseerd worden. En wel direct. Ik snap asiels ook echt niet hoor >:(
Ja daar ben ik het mee eens. Wat mij betreft mogen er ook wel consequenties komen voor beroeps-honden mensen. Ik weet niet hoe dan, maar boete's als er een x aantal incidenten zijn binnen een x bepaalde tijd. Voor asiels, maar ook gedragskundigen. '

Lullig, maar jammer dan. Je bent gewoon niet goed als je zo'n hond wilt herplaatsen. En ga er maar aan staan hoor, als je als asielhouder die beslissing moet maken, deze laten we gaan en die niet, maar ieder beroep z'n nadeel, toch... :-\
Door Jantina
#3284490
Zijn jullie toevallig lid van de lokale verkoophoek op Facebook? Ik wel sinds ik m'n babyspullen weg probeer te doen. Ik ben me werkelijk rot geschrokken hoeveel nestjes vreselijk lieve, super sociale pitbulls, Staffords of prachtige kruisingen van deze twee er worden aangeboden voor een honderdje of 4 a 5. Verder nooit dieren voor zover ik het zie, alleen met grote regelmaat dergelijke pups die nog als zoete broodjes weg gaan ook... en dan woon ik toch niet in de grote stad. Totaal ongecontroleerde pretnestjes. Ik vind dat dus echt zorgelijk...
Door Lizzy
#3284492
Jippieeej :biggrin2:

Ik hoop dat er Am Staff liefhebbers zijn die dit oppikken en aan de slag gaan met dit asiel. Want dit is echt vragen om het volgende incident.
Door Lil
#3284494
eelke schreef:Jaa en hij zit hier in de omgeving in het asiel dus wie weet loopt hij binnenkort hier in de straat :groupwave2:



>:(
Ach mijn buren die gezamenlijk 1 hersencel hebben (ieder een halve) hadden 4 dagen na het overlijden van een van hun honden een pitbull xxl pupje. Dus je hebt er geen asiel voor nodig...
Door jasmijn
#3284495
*Sarcasme aan * ja maar eelke elke hond verdient liefde, want honden zijn lief en poezelig en doen nooit echt iets gemeens hoor. En deze hond heeft recht op een goed leven want hij heeft toch nooit iemand kwast gedaan, ja een beetje naar zijn baasje gehapt en hij vind anderen honden, kinderen en katten niet leuk maar zooo moeilijk is dat toch niet om mee om te gaan ::) . Ik bedoel ik kom nooit anderen honden, katten of kinderen op mijn lange wandeling tegen, hier in Nederland is toch meeeer dan genoeg ruimte om uit te wijken. Gewoon een alkatras tuin maken en uren lang met hem gaan rond zwerven, want elke hond heeft recht op een goude huisje ook als hij een bewezen gevaar voor zijn omgeving is want hij is zo lief *sarcasme uit*

Ik snap echt niet dat ze zo iets gaan plaatsen, en dan een paar weken later kan die hond als nog afgemaakt worden want hij heeft een kind ernstig verwond of zo.
Lang leven de dierenasiel die dit flikken en dan na de hand druven te zeggen "ja maar het lag aan de nieuwe baas want hier was ie perfect" :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3284497
Lizzy schreef:Hoe lullig ik het ook vind voor Junior, die moet geëuthanaseerd worden. En wel direct. Ik snap asiels ook echt niet hoor >:(
Nouja omdat dan vaak de wereld te klein is en iedere organsatie, facebook actie of rasliefhebbers, hart van NL of verzinmaarwat voor de deur staan dat het niet kan, zo'n zielig lief hondje euthanaseren. Een hond verdient een kans.
D'rom dus denk ik?

Oja neemt niet weg dat wederom in het stukkie van een asiel een hond als best herplaatsbaar wordt aangeprijst, als je niet zo goed weet te lezen of niks van honden af weet. ::) Maar goed naast alles is ie ook lekker rustig .................
Of het een hond is waar geen land meer mee te bezeilen valt weet ik niet, maar goed het helpt niet als je het gedrag bagatelliseerd, wat deze advertentie wel doet.
Door src_esther
#3284530
eelke schreef:Even een beetje opletten he, hij kan niet bij andere honden, katten en kinderen, springt over een hoge schutting, maar ach, hij is lief en aanhankelijk, dus wat geeft het, gewoon een beetje opletten ::)
Je hebt het happen overgeslagen. Valt me op dat bij die asiels ze altijd melden dat dit gemeld is, maar zij er niets van gemerkt hebben...
Door eelke
#3284531
src_esther schreef:Je hebt het happen overgeslagen. Valt me op dat bij die asiels ze altijd melden dat dit gemeld is, maar zij er niets van gemerkt hebben...

Oooh ja hij hapt, maar hij bijt niet! ::)

Heb nog ff gekeken, en er is wel een landelijke organisatie voor asiels maar daar zijn ze niet bij aan gesloten. Anders had ik daar een mailtje aan gewaagd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door