Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3265605
eelke schreef:Pfff. Ik heb de Silverlinde en de GT gemaild met de stand van zaken. Ik heb de site van het dierencrematorium en de pagina over euthanasie van de dierenartsenpraktijk nog eens doorgelezen.
En weer eens een potje gebruld terwijl Gijs lekker ligt te snurken in de keuken ;)

Dan is het weer fijn dat ze geen weet hebben van wat er in ons omgaat.

Ik wil voorbereid zijn en ik moet een plan hebben, dat helpt me.

Dat is goed, geeft ook rust. Dat als je een beslissing maakt dat je niet eerst moet gaan rondkijken/bellen over hoe wat en waar. Leg dit ook uitgebreid aan je behandelend arts voor het geval dat mocht je op een dag denken...thats it, dat je niet eerst daar een heel conclaaf moet gaan houden om hun ervan te overtuigen dat dit voor Gijs het beste is.

Ook gisteren tijdens het lopen gebeurde er geen wonder. Hij was wel ff heel blij, we waren op een plek waar hij al een half jaar niet meer geweest was, maar na een paar minuten gaat het al niet meer echt en zie je de strijd. Hij wil een sprintje, doet 2 slappe 'galopssprongen' en dan al weer terug langzaam...
Ik hoop ontzettend dat het nu door de hotspots komt. Anders kan het nog wel eens heel erg snel gaan... :-\
Dit is geen lol aan voor 'm nee. :( Ik vond dat bij Tedje ook zo zwaarwegend dat ze zo graag een stukje mee wilde lopen, gewoon onderdeel van de roedel wilde zijn en als dat dan niet lukte dan sjokte ze teleurgesteld maar weer naar binnen. :(

Dikke kus voor tante E. Dit is zo zwaar :'(
#3265619
Oef, ik leef met je mee, Eelke. Om bij een hond van nog geen zes al met zulke dingen bezig te zijn, crematorium, euthanasie. :'( Maar ik vind het geweldig dat je het welbevinden van Gijs zo goed in de gaten houdt en vooropstelt. Dat is zeker niet makkelijk bij zo'n jonge doedel. Ik wens je opnieuw veel kracht, wijsheid en steun toe...
Door eelke
#3265626
Jup, contact met DA moet ook nog, want ik heb geen idee wat hun 'regels' verder echt zijn, ik ga er wel een beetje van uit dat ik niet zo maar kan bellen 'ik wil een afspraak maken om mijn hond in te laten slapen'. Aan de andere kant, ik ben er op 8 juli al voor het eerst met dit probleem geweest, tussendoor ook nog, ze hebben het dossier van de orthopeed, ik ben er vorige week ook nog geweest waar ik ook heel fijn heb kunnen bespreken hoe het er nu voor staat en hoe hij is...
Maar het zou denk ik goed zijn als het vast in zijn dossier staat; als Mw belt voor dit dan is dat oké.

Maar goed, daar moet ik dus voor bellen en dat lukt denk ik nog even niet. Daarvoor is het hele idee nog even een beetje te vers en te au. Dat komt nog wel. Ik wil dan bv ook bespreken wat er nog kan wbt pijnstillers. Of ik een hogere dosis kan geven enzo. Want wat dat betreft zie ik het plaatje al voor me, flinke dosis pijnstillers, in de auto mee na favo ren gebied, en daar nog even lekker helemaal samen los. Dan naar huis en wachten op de dierenarts. Dat is niet iets van nu hoor, dat had ik me altijd al voorgenomen dat het zo moet gaan, als het kan.

Voor nu moeten we eerst kijken of we die hotspot onder controle gaan krijgen. Want die is dikke ellende nu :-\

Met lopen leek ie wel iets fiever dan gisteren, maar we zijn maar 20 min geweest en daarna zeker 1,5 uur onrust door die stomme hotspot. Nu gelukkig rust en slaapt hij lekker :)
#3265633
Stuur ze gewoon een mail met jouw verhaal en je gedachtengangen daarin omschreven. Want anders zul je idd krijgen..jaa maar dit, of nog even dat enz. Maar ook dat er idd in zijn dossier komt te staan...als mw. E belt dan is het oké, want in de meeste gevallen moet je eerst langs een "niet alles wetende" assistente en je hoofd staat op zo'n moment totaal niet naar "lastige" vragen en/of opmerkingen.

Je scenario klinkt goed en uitvoerbaar :-*
Door Martine-Tom
#3265636
eelke schreef:Jup, contact met DA moet ook nog, want ik heb geen idee wat hun 'regels' verder echt zijn, ik ga er wel een beetje van uit dat ik niet zo maar kan bellen 'ik wil een afspraak maken om mijn hond in te laten slapen'. Aan de andere kant, ik ben er op 8 juli al voor het eerst met dit probleem geweest, tussendoor ook nog, ze hebben het dossier van de orthopeed, ik ben er vorige week ook nog geweest waar ik ook heel fijn heb kunnen bespreken hoe het er nu voor staat en hoe hij is...
Maar het zou denk ik goed zijn als het vast in zijn dossier staat; als Mw belt voor dit dan is dat oké.

Maar goed, daar moet ik dus voor bellen en dat lukt denk ik nog even niet. Daarvoor is het hele idee nog even een beetje te vers en te au. Dat komt nog wel. Ik wil dan bv ook bespreken wat er nog kan wbt pijnstillers. Of ik een hogere dosis kan geven enzo. Want wat dat betreft zie ik het plaatje al voor me, flinke dosis pijnstillers, in de auto mee na favo ren gebied, en daar nog even lekker helemaal samen los. Dan naar huis en wachten op de dierenarts. Dat is niet iets van nu hoor, dat had ik me altijd al voorgenomen dat het zo moet gaan, als het kan.

Voor nu moeten we eerst kijken of we die hotspot onder controle gaan krijgen. Want die is dikke ellende nu :-\

Met lopen leek ie wel iets fiever dan gisteren, maar we zijn maar 20 min geweest en daarna zeker 1,5 uur onrust door die stomme hotspot. Nu gelukkig rust en slaapt hij lekker :)
Ik heb ooit met Doki op dit punt gestaan. Hij was toen net 13 maanden. Inderdaad met de da besproken dat ik het nu nog niet tijd vond, maar de eerste beste keer dat ie weer een longontsteking zou krijgen was het klaar, zij was het daarmee eens en heeft het toen ook in haar team besproken zodat als er een weekendarts ofzo voor mijn neus zou staan die ook op de hoogte was van alles en het niet moeilijker zou maken dan het al was...
Sterkte!
#3265645
Voor Luna (onze recent overleden kat) hebben wij het precies zo gedaan: vooraf alles besproken en in haar dossier laten zetten. Toen we belden voor een afspraak om naar haar voetzooltjes te laten kijken was het alleen daarvoor. Maar toen we haar de volgende ochtend moesten vangen, de badkamer onder het bloed bleek te zitten van meerdere scheuren in verschillende voetzooltjes en ze zo ongelooflijk angstig was bij het vangen voor vervoer naar de DA dat ze haar urine liet lopen hebben we op dat moment besloten dat het genoeg was voor haar. Aangekomen bij de DA het besluit medegedeeld en omdat alles vooraf besproken was, was het ook goed.

Dus dat is zeker een goede strategie Eelke! Als het dan zover komt, dan hoef je dat moeilijke gesprek niet meer te voeren. Sterkte meid!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3265647
Heel goed, Eelke, dat je een plan maakt. Dat je dingen uitzoekt en opzoekt wil niet zeggen dat je nu al een besluit moet nemen. Het wil zeggen dat je beseft dat het besluit wellicht op kortere termijn genomen moet worden dan je hoopt en dan goed voorbereid wil zijn.

Met het oog daarop zou ik toch de da bellen. Niet omdat je dan een beslissing neemt maar omdat je die zonder gedoe nemen kan als het moment daar is. Natuurlijk roept dat een berg emoties op maar wellicht geeft het je juist wel heel veel rust. De wetenschap dat je alles weet kan ook maken dat je zorgelozer kan genieten van de tijd die er nog is. Als alle info beschikbaar is kan je het loslaten, je hoeft je er niet meer druk om te maken want je hebt dat al gedaan.

Maar wat is het shit, en wat is het zwaar voor jullie.
:bigarmhug:
Door eelke
#3265657
Nahh morgen of overmorgen ofzo kan ook nog he. Ik verwacht eigenlijk niet een heel groot probleem daarmee. Stel nu dat er acuut wat is, nou dan denk ik dat ze heus wel begrijpen dat het einde is en er gewoon iemand moet komen. Punt. En anders kan ik ze dat heel snel heel goed duidelijk maken ;)

Nee ik denk dat dat wel goed komt eigenlijk. Ik denk dat er genoeg in zijn dossier staat om deze beslissing te bekrachtigen en daar kan de assistente ook in. Dat komt wel goed. Ik wil het alleen wel zeker weten, omdat ik dan een huisbezoek wil. Dat is anders dan wanneer je naar de praktijk zelf gaat denk ik (dan vind ik het logische dat een da nog even je hond checkt enzo). Dus dat wil ik dan allemaal even zeker weten. Ook op welke tijden er mogelijkheden zijn bv.

Maar dat komt nog wel. Voor zo'n telefoongesprek is het ook wel handig dat ik uit mijn woorden kom, zeg maar. ::)
#3265660
Jij kent je da en kan dus zelf inschatten of vooroverleg noodzakelijk is. En nee, je hebt geen haast want je gaat eerst nog trachten die hotspot te teckelen en ik hoop natuurlijk dat hij zich daarna weer meer en betere hond gaat voelen en dat we nu puur hypothetisch vooruit aan het denken zijn.
Ik wilde het enkel aangeven omdat je best vaak hoort dat mensen dan de beslissing genomen hebben en dat dan een da weigert en/of nog met allerlei dingetjes aankomt om te proberen enz.
Door eelke
#3265679
Angelique schreef:Jij kent je da en kan dus zelf inschatten of vooroverleg noodzakelijk is. En nee, je hebt geen haast want je gaat eerst nog trachten die hotspot te teckelen en ik hoop natuurlijk dat hij zich daarna weer meer en betere hond gaat voelen en dat we nu puur hypothetisch vooruit aan het denken zijn.
Ik wilde het enkel aangeven omdat je best vaak hoort dat mensen dan de beslissing genomen hebben en dat dan een da weigert en/of nog met allerlei dingetjes aankomt om te proberen enz.

Nou nee, dat nou ook weer niet, er werken er 10 ofzo :o
En het is zeker een goed punt hoor, en ik ga ook deze week bellen, maar niet vandaag. Beetje bij beetje. Maar het is fijn dat het er in staat. Stel die poot houd het nog een half jaar vol, dan heb ik geen zin in gedoe als ik er kom voor iets anders.
#3265692
Niet zoveel toe te voegen aan alle wijze woorden al hierboven, behalve misschien 1 ding; ik zou denk ik de neiging hebben langs te gaan bij de DA en het 'live' te bespreken ipv te bellen. Uiteindelijk werd bij ons behalve gesprek ook meteen de euthanasie, maar de opzet vd afspraak was eigenlijk een gesprek erover, over wanneer het tijd was. Ik zou dat zo weer doen, deels denk ik ook omdat het zo een fijn gesprek was. De DA keek er ook helemaal niet gek van op dat ik jet die vraag kwam.
In jouw geval zou het dan zonder Gijs zijn omdat hij de DA niet prettig vindt? Ik zou het overwegen.

En verder; wil je heel veel sterkte wensen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3265694
eelke schreef:Nou nee, dat nou ook weer niet, er werken er 10 ofzo :o
En het is zeker een goed punt hoor, en ik ga ook deze week bellen, maar niet vandaag. Beetje bij beetje. Maar het is fijn dat het er in staat. Stel die poot houd het nog een half jaar vol, dan heb ik geen zin in gedoe als ik er kom voor iets anders.
Klinkt als een goed plan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3265695
Goed deel van je plan Eelke. Ik weet uit ervaring dat het veel zorgen scheelt. Wij hebben het vrij uitgebreid doorgesproken met de dierenarts. Wat vindt hij, wat vinden wij en we zitten goed op een lijn. Ik weet nu ook dat ik 24/7 om zijn telefoonnummer mag vragen als hij geen dienst heeft, op welk moment dat ook is, als het om die laatste keer gaat. En dat was vorig jaar voor kerst ontzettend fijn om te weten, maar nu nog steeds.

Vraag al die vragen. Wat doe ik als? Het weekend is, het opeens heel snel gaat, we enorm twijfelen en hulp nodig hebben met beoordelen. Enz enz. Hoe meer je vraag, hoe meer je kan wegstrepen in je plan en je ruimte krijgt om te genieten van wat er nu nog is. En neem daar de tijd voor die je nodig heb, het komt inderdaad niet op vandaag of morgen aan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door