Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3269397
Siberienne schreef:Voor Janouk zijn ballen had ik een emulsie met antibiotica. Dat is niet vet, en doordat jet een emulsie is koelt het meteen ook. Tegenwoordig leveren ze die ook in spray vorm. Ik ben alleen de naam even kwijt nu.
Dermalgin? doosje met blauwe ruitjes.
#3269405
Gevonden! Ik had vetaderm; combinatie van hydrocortison en neomycine.

Janouk had nog nooit een hotspot gehad in zijn leven, tot hij 'een plekje bij zijn staart' had een week na het overlijden van Chenak, onze andere husky. Dat plekje was de dag erna een giga plek, helemaal uitgebreid tot over zijn ballen.

Hij is toen behandeld met vetaderm, orale antibiotica en poetsen met verdunde betadine shampoo (tot de kleur van sterke thee)
De huid van zijn ballen wreef ik er als een zwarte laag af op een gegeven moment, dat weet ik nog (zat wel al teer nieuw huidje onder toen). De jeuk was vrij snel weg (2-3 dagen) de totale genezing heeft wat langer geduurd (ong een week of twee denk ik).

Ik was er erg van onder de indruk hoe snel zoiets ontstaat en hoe snel dat uit kan breiden.
Janouk vond het poetsen met de jodium de eerste 2 dagen niet fijn, oplossing voor ons was toen 1 iemand aan de voorkant met een pollepel met pindakaas en iemand aan de achterkant poetsen en emulsie erop.

Eelke, geen idee of dit je helpt, ik denk, ik deel mijn (beperkte) ervaring met een hotspot op de ballen en verder wens ik je gewoon heel veel sterkte met alle ellende.
Door eelke
#3269443
Ja, zeker, dank je. Wordt gewaardeerd hoor! Vetaderm hebben we standaard in huis. Ik heb daar naar gevraagd, maar dat werkt niet optimaal, want het werkt vooral tegen de jeuk. Ik wil iets wat vooral zorgt dat het niet meer ontsteekt, want volgens mij jeuken zijn ballen niet eens zo (dat wat je met een hotspot hebt) maar doet het vooral pijn.
Vetaderm werkt overigens op een ontstoken grote pus wond ook niet zo best vind ik.

We gebruiken vaak dit;
http://www.medpets.nl/vetericyn-plus-wo ... escription

Vetraderm kwatst ook zo als je het spuit, beetje zo'n sprietig sproeitje. Ik krijg het niet beter uitgelegd ;) Die vetericyn verneveld, dus dat komt met 1 spray ook sneller overal, en gaat daardoor ook beter tussen haren door enzo.

Heb ik nu ook gebruikt maar het werkt niet genoeg. En de jeuk stillen is leuk, maar hij heeft er de hele dag maar 1 keer aan willen zitten, dat is denk ik zelfs nog best normaal voor een reu die toch ff moet poetsen, dus denk ik dat het vooral pijn moet doen, en de pus moet weg.
#3269458
Kun je er iets omheen doen? wat bij een nattende wond nog wel eens wil helpen is maandverband erop: dat zuigt het vocht op, plakt niet en zorgt dat de wond wat indroogt?

Want om bacterien uit een open wond te krijgen zijn droog, honing wel voorwaarden. Vindt hij de waterblazer ok? evt paar xx per dag droogblazen?

(Spot heeft ooit een grote brandwond gehad in zijn lies van een lijn, dat kon niet gehecht oid, dus wij aan de slag met honingspray, medical pet shirt en maandverband)

Arme arme Gijs, ik vind het zo sneu voor hem. En voor jullie !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door