Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dian
#3263871
Ach mijn kleine ventje heeft een zere poot. Rakker heeft een kruisband aan zijn linker knie verrekt. Dat is afgelopen vrijdag gebeurd. Rakker sprong op de bank, maar viel er bijna af. Zijn linker achterpoot stond toen nog op de bank, rechts was er af gezakt. Met zijn linker achterpoot heeft hij zijn rechter achterpoot omhoog getrokken. Daarna liep hij mank. Hij ontziet die poot echt helemaal, loopt bijna alleen op 3 poten. Bij plassen moet hij op zijn rechter achterpoot staan, anders valt hij om. We zijn even van pijnstilling gewisseld op mijn verzoek om te kijken of rimadil meer doet dan novocam. Verder moeten we rustig doen, aangelijnd lopen, geen spelletjes etc. Als ik geen verbetering zie en de rimadil op is (10 dagen) dan moet ik volgende week vrijdag terug, en anders vrijdag over 2 weken. Moest er toch wel rekening mee houden dat het wel 4 tot 6 weken weken zou duren voordat er echt verbetering komt. Als ik hem zie lopen en staan dan vind ik hem zo zielig :'(

Zo merk je toch wel dat je een oudere hond in huis hebt...... maar 't blijft mijn mooie witte man :smitten: :smitten:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dian op di 02 mei 2017, 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3263887
Ahhh, arm mannetje! Hier hetzelfde gehad trouwens maar dat heeft langer geduurd hoor, ik denk wel 8 weken. En ik heb geen pijnstillers gegeven omdat ze door haar pijngrens ging lopen....
Gebruikersavatar
Door KimikŌji
#3263890
Ocharme! Even een tip:
Akita van kennissen had hetzelfde voor. Uiteindelijk ook problemen met de kruisbanden van het andere pootje tijdens het revalidatieproces van de geopereerde/ontlastte poot. Zij hebben uiteindelijk dus aan allebei de achterpoten een operatie moeten laten doen. Dit zou je kunnen voorkomen door de goede poot extra ondersteuning te geven met een spalk of steunkous achtige constructie.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3263911
Lizzy schreef:Ahhh, arm mannetje! Hier hetzelfde gehad trouwens maar dat heeft langer geduurd hoor, ik denk wel 8 weken. En ik heb geen pijnstillers gegeven omdat ze door haar pijngrens ging lopen....
Rakker heeft ook artrose, die zit dus al standaard aan de novocam...
Gebruikersavatar
Door Dian
#3264123
Ik heb het idee dat rimadyl toch beter werkt voor Rakker dan novocam. Als hij heel zachtjes loopt, dan gebruikt hij 4 pootjes, alleen als hij sneller wil dan gaat de linker achterpoot in de lucht. We lopen heel langzaam. Rakker bepaalt het tempo.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3264570
Ik geloof dat de rimadyl beter werkt als de novacam. Als Rakker heel rustig loopt, dan loopt hij op 4 poten, wel zie je aan het lopen dat hij niet zijn volle gewicht erop zet. Gisteren stond hij ook 2x op zijn zere poot om te plassen, terwijl hij maandag nog omviel als hij dat deed. Ik geloof dat het toch echt wel beter gaat :-* :-*
#3293630
Ben in Houten bij een DA/Chiropractor geweest. Volgens haar heeft Rakker zijn kruisbanden wel gescheurd. Ze doen daar niets aan bij honden < 10 kg, ze laten daar gewoon artrose komen. Maar dat verklaart wel dat hij nog steeds last heeft van die poot, dat kon weken duren :-\ :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door