Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3256171
Hallo allemaal, daar ben ik dan eindelijk weer. :D

De afgelopen weken ben ik druk geweest met verhuizen.
Sinds een aantal dagen ben ik helemaal over.
Natuurlijk moet alles nog zijn plek krijgen (en vooral uitgepakt worden!), maar ik begin weer wat tijd te krijgen om hier bij te lezen e.d. :)

Nou heeft mijn nieuwe huis vloerverwarming.
Heeft iemand (met hond) hier ervaring mee?

Zo merk ik dat zijn bench echt warm wordt. Eigenlijk overal waar hij gaat liggen is het warm.

Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan?
Voor zijn vacht lijkt me dit niet gezond (door de warmte maakt hij minder wintervacht aan).

Misschien een verhoging maken voor zijn slaapplaats, dat die hopelijk minder warm wordt?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en misschien tips kan geven. ;)
#3256172
Ik heb vloerverwarming. Die om een of andere reden snachts ook aangaat ::) Maar zo warm wordt ie niet zoals jij omschrijft.
En ik voel wel warmere en koudere plekken. En ik kan bijv in de keuken en gang de verwarming uitzetten. Maar eigenlijk lijken ze er niet zoveel last van te hebben. Maar eerlijk moet ik ook zeggen dat ze bij een beetje weer ook gauw buiten zijn.
Weet niet of je ook ruimtes apart kunt regelen en anders idd slaapplaats verhogen dat moet schelen
#3256174
Ik ken iemand met labradors die ze honden idd een 'mand' op pootjes heeft gegeven, rieten hondenbankjes zeg maar. Van nog te leggen vloerverwarming bij hondenmensen weet ik dat het een optie is om de rand langs de muur vrij te houden, zodat er een reep koele vloer over blijft. Heb je nu niks aan natuurlijk, maar als je eens wat moet met je vloer, dan is het iets om in gedachten te houden.
#3256177
Wij hadden in het vorige huis vloerverwarming, maar bij ons werden de benches niet zo warm als jij omschrijft ?

Nu lagen de honden altijd op de leren bank, en die was vrij koel, maar s'nachts zaten ze als pup in de bench maar zoals gezegd was die niet heet ofzo
Nu hadden wij er wel een laminaatvloertje ingelegd, tegen het verkleuren van de vacht (gele vacht van labrador kan verkleuren door een grijze ondergrond van de bench)
#3256179
Wij hebben ook vloerverwarming. De bench staat op latjes, zodat ie niet meer rechtstreeks op de vloer staat. Dit om de vloer te beschermen met het heen en weer schuiven tijdens het schoonmaken. De vloerverwarming kan in delen aan en uit worden gezet, 5 groepen.
Flow vind het wel erg fijn, die ligt languit op de vloer, ipv op de bank dus dat is een vooruitgang. Kunnen wij ook weer op de bank zitten. :P De vloer word overigens niet zo heet dat de bench te warm zou worden.
#3256181
Hoe warm staat het water dat door de leiding gaat (er vanuit gaande dat het geen elektrische vloerverwarming is)?

Wij hebben hier ook vloerverwarming. Staat eigenlijk altijd aan maar de vloer is eigenlijk nooit heet of echt warm
(op die keer na dat ik de thermostaat niet lager had gezet, de ramen open had gegooid en het snachts maar een graad of 8 was.... euh toen was het heeeeet binnen en ook de vloer gloeide).
#3256210
Hier ook vloerverwarming. Staat altijd aan (is beter ivm lange tijd voordat het echt wat doet), maar is nergens heet genoeg om iets warm te maken. Honden kiezen er soms zelfs voor om op een warmere plek te liggen (als ze nat zijn of als de deur open staat)
#3256274
Hier ook vloerverwarming, ideaal. Langs de randen is het bij ons minder warm en daar ligt Sofi soms en soms midden waar het warmer is. Haar bench staat aan de rand, die wordt niet warm.
Bij ons is de vloer beneden verdeeld over 5 groepen, die je individueel kunt regelen.

Heb je de vloerverwarming laten nakijken? Bij ons was de pomp oud en die hebben we laten vervangen en de slangen zijn doorgespoeld. Daarna deed de verwarming het gelijkmatiger. Dat het zo ontzettend heet wordt, is niet normaal.

Je kan echter ook de temperatuur van het water lager zetten, heb je daar al naar gekeken? Dat doe je bij de pomp van de vloer.
#3256559
Het scheelt wel of ze vrij kunnen kiezen of in een bench moeten liggen. Mijn meneren hebben er nu geen last van overdag / 's avonds maar als pupkes wilden ze slecht doorslapen omdat ze het in de bench wel te warm kregen.
#3256982
Fijn dat je er weer bent hier en veel geluk op je nieuwe stek.
Met vloerverwarming geen ervaring. Alleen als we op vakantie gaan en huisje met vloerverw. hebben, ligt de ene hond lang uit omdat hij het zo heerlijk vindt en de andere gaat dan op de koelere plekken liggen. Want volgens mij is het dan niet overal even warm.
Zo heel warm lijkt me niet prettig en ook niet de bedoeling denk ik.
Succes!
#3257008
Wat fijn al die reacties!!
Hartelijk dank! :)

Vloerverwarming is helemaal nieuw voor mij. Ik hoop volgende week een afspraak met de huismeester te kunnen krijgen, misschien kan hij er wat meer over vertellen.
Tot nu toe vind ik het erg onstabiel. Soms is hij aan terwijl ik het niet koud heb, en soms heb ik het echt koud en blijft de verwarming uit. :-\
De thermostaat blijft op dezelfde temperatuur staan (omdat ik begrepen heb, dat vloerverwarming langzaam opwarmt en langzaam afkoelt en het daardoor beter is om een constante temperatuur in te stellen.
Ik probeer nog een stand te vinden die prettig aanvoelt.
Ik heb ook een aantal groepen gezien, maar ik heb nog geen blaadje gevonden waarop staat welk stuk vloer door welke groep verwarmd wordt. De verhuurster zei met klem dat ik daar vanaf moest blijven! ::)

Volgens het contract is de temperatuur van het water wat er doorheen gaat in de winterperiode tussen de 25 en 45 graden. Tja, best een verschil, weet je eigenlijk nog niks.

De vloer wordt nu ook iets minder warm dan toen ik het berichtje plaatste. Die dag had ik de vloerverwarming voor het eerst aan. Wellicht dat hij toen even harder aan het stoken was en dat ik nét op het moment gevoeld had, dat de bench warm was.
De thermostaat stond toen ook een paar graden hoger.
Maar Bandit kan niet weg uit de bench als hij het te warm vindt, dat vind ik het nare. En hij slaapt veeeel lichter als hij niet in de bench slaapt omdat hij wat onzeker is.

Voor de spieren is het misschien wel goed om warm te liggen.
Maar voor zijn vacht lijkt het me minder geschikt.

Haha, Monique, een laminaatvloer IN de bench! Goed idee, ik had daar nou nooit opgekomen. Slim bedacht!! :thumbup:
Diego, bedankt voor je goede wensen. :)
#3257202
Gefeliciteerd met je nieuwe woning.

Bij de pomp van de vloerverwarming zit zover ik weet altijd ook een thermostaatknop waarmee je de aanvoertemperatuur (dus het water dat door de leidingen gaat) kunt aanpassen. Denk eraan dat hoe lager, hoe langer het duurt voor de gewenste kamertemperatuur wordt bereikt en zet het nooit lager dan of bijna gelijk aan de kamertemperatuur die je wilt, anders slaat de cv-ketel op hol. En uiteraard hoe hoger de aanvoertemperatuur, hoe sneller warm maar dus ook de vloer erg warm.

Ko zijn bench staat op rubbere afstandhoudertjes en er ligt uiteraard ook nog iets in. Hij kiest er regelmatig voor op die lekker warme vloer te gaan liggen. Hier staat de aanvoertemperatuur op 35 graden. Meestal stoken we de houtkachel op en is de vloerverwarming om de temperatuur op 17,5 tot 18 graden te houden, dus de vloer wordt nooit heel warm. Ko gaat ook gerust vlak voor de houtkachel liggen als die aan is en dan is de vloer daar echt warmer dan de vloerverwarming het zou maken.

In het vorige huis was de kamerthermostaat programeerbaar, 's nachts 16 en overdag 18 (soms 19) en de aanvoer stond op 25 denk ik, ramen en balkondeuren bleven nooit lang open, want stad, dus herrie en stank. Doorluchten was niet mogelijk want alles dat open kon zat aan 1 kant... Lucht werd gelukkig ververst met WTW-ventilatiesysteem.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door