Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3255408
Wie is er al geweest en wat vond je ervan?
Ik ben er vorige week geweest en ik mis echt het oude Noorderdierenpark. Weg alle bijzondere dieren. Ik vind het echt zo ontzettend jammer. Dat bootjevaren heeft voor mij niet echt meerwaarde.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lida. S
#3255426
Ik ben er nu 2x geweest. Het is wel even wennen, maar het viel mij niet tegen. De dieren hebben veel meer ruimte. Het olifantenverblijf is zeker erg ruim. Het oude dierenpark was mooi, maar dit is veel diervriendelijker.
14 dagen geleden zijn we in de dierentuin in Hannover geweest. Deze leek sprekend op Emmen, alleen groter, meer dieren, meer en grotere shows , maar de dierenverblijven waren helaas veel kleiner. Hierdoor ben ik Emmen meer gaan waarderen
Door hannabelgje
#3255431
Als je de shows wil zien dan ren je sowieso heel de dag van hot naar her.
Ik vind de dieren die er nu zitten gewoon niet interessant. Die zitten ook hier bij de dierentuin om de hoek. En meer en specialer ook. Emmen is nu qua diersoorten erg standaard vind ik. Een giraffe, olifant, leeuw, kameel, baviaan enz. En de zwarte ratten die dan wel weer speciaal zijn kun je nauwelijks meer zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3255451
Wij gaan een kijkje nemen als meneer thuis komt. Over een week of 6. Ik ben wel benieuwd, maar de recensies zijn nogal wisselend.
Door Diego
#3255625
Voor de dieren die er zitten, is het veel fijner. plekjes om je terug te trekken van al die loerende mensen en meer ruimte.
Dit is misschien voor de meeste mensen niet zo leuk, die zien liever veel dieren en goed te zien in hokjes. Doe mij dan Wildlands maar, veel fijner voor de dieren. En ze zijn ook geen dierenpark meer hé? Dus dat is niet te vergelijken met hoe het was of een dierentuin.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3255629
Ik heb in wildlands alle drie de keren dat ik geweest ben zo'n breed scala aan natuurlijk, gezond gedrag gezien, dat ik het daardoor de leukste dierentuin in NL vind tot nog toe. Ik heb geen enkel dier op stereotiep gedrag weten te betrappen en zag juist heel veel sociaal, speel en actief gedrag. En persoonlijk zie ik dat héél erg graag.

Ik vind zelf de attracties ook niet echt denderend en ik vind grote delen saai of erg onhandig ingedeeld. En ik mis ook wel bepaalde diersoorten, die er makkelijk nog bij hadden gepast.

Als je een keer naar een dierentuin wil waar je écht versteld staat: Paira Daiza in Belgie. Dat is toch wel zo verschrikkelijk mooi! Maar als ik het dan met Wildlands vergelijk zijn de verblijven daar in de regel toch net een tikje minder voor het dier en meer voor de bezoeker. En dat zie je terug in het gedrag, waardoor ik Wildlands echt niet af zou willen schrijven.
Door hannabelgje
#3255632
Ja maar je kunt toch ook leuke verblijven maken voor dieren die wel interessant zijn? Ipv een olifant en een zebra? Ik vind de verblijven mooi, maar niet heel bijzonder. Wel veel verschil. De pinguïns veel ruimte, de zeeleeuwen weinig ruimte. De prairiehondjes veel ruimte, de nijlpaarden heel weinig ruimte. Dat vind ik dan ook weer raar. De nijlpaarden zaten elkaar ook heel de tijd te vervelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3255637
hannabelgje schreef:Ja maar je kunt toch ook leuke verblijven maken voor dieren die wel interessant zijn? Ipv een olifant en een zebra? Ik vind de verblijven mooi, maar niet heel bijzonder. Wel veel verschil. De pinguïns veel ruimte, de zeeleeuwen weinig ruimte. De prairiehondjes veel ruimte, de nijlpaarden heel weinig ruimte. Dat vind ik dan ook weer raar. De nijlpaarden zaten elkaar ook heel de tijd te vervelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Tja, de dieren de ze uit hebben gekozen vindt jij minder spannend, maar zij kennelijk wel. Mensen gaan naar de dierentuin om een giraffe en een leeuw te zien. En om eerlijk te zijn, als je die niet interessant vindt, waarom ga je dan naar een dierentuin? Het zijn hartstikke bijzondere en prachtige dieren!

Ik heb de nijlpaarden elkaar niet zien vervelen, dat zal misschien verschil maken. Emmen was de meest vooraanstaande dierentuinen op het gebied van nijlpaarden. Ik ga er vanuit dat ze die kennis gebruikt hebben om tot het verblijf te komen dat ze nu hebben. Ik vond het ook niet klein, maar ik vond de zeeleeuwen ook niet klein. Hun verblijf bestaat uit meerdere kleine delen, maar zijn bij elkaar ruim genoeg.
Door hannabelgje
#3255641
Het is meer dat ik voor een leeuw en zebra ook hier bij de dierentuin om de hoek kan gaan ipv eentje die 3 uur rijden is. Bij de plaatselijke dierentuin hebben ze ook hele mooie en natuurlijke verblijven.
Emmen had vroeger qua aanbod van bijzondere dieren gewoon heel veel te bieden. Dat is nu niet meer zo. Ik had bijvoorbeeld nog nooit eerder zo'n grote haaien gezien.
Ik vind het nu niet meer de moeite om zo ver te rijden voor het aanbod wat ze nu hebben. Dan is Arnhem ( Burgers) of Hilvarenbeek (safari park) een betere optie voor mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3255643
hannabelgje schreef:Het is meer dat ik voor een leeuw en zebra ook hier bij de dierentuin om de hoek kan gaan ipv eentje die 3 uur rijden is. Bij de plaatselijke dierentuin hebben ze ook hele mooie en natuurlijke verblijven.
Emmen had vroeger qua aanbod van bijzondere dieren gewoon heel veel te bieden. Dat is nu niet meer zo. Ik had bijvoorbeeld nog nooit eerder zo'n grote haaien gezien.
Ik vind het nu niet meer de moeite om zo ver te rijden voor het aanbod wat ze nu hebben. Dan is Arnhem ( Burgers) of Hilvarenbeek (safari park) een betere optie voor mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Het is belangrijk om rekening te houden met de nieuwe insteek van Emmen...
Veel dierentuinen zijn er namelijk ook vanwege fokprogramma enzo. Emmen heeft ervoor gekozen dat als z'n hoofdtaak te gaan zien en om dat goed te doen, moest het aantal dieren drastisch naar beneden...
Weet er verder het fijne niet van, maar ik snap dan de keuzes wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3255645
Wij zijn afgelopen vakantie naar Burgers geweest. De Bush is een leuk verblijf maar verder vond ik het voor de dieren om te janken.

Beekse Bergen ben ik al lang niet meer geweest maar daar stonden de dieren zo'n beetje de hele winter op stal. Ook niet erg lekker voor dieren die veel ruimte nodig hebben. Maar Burgers Zoo, nee, voor ons nooit meer.
Door hannabelgje
#3255649
Ben voor het laatst in 1997 in Burgers geweest. Is al even geleden. Wat was er zo erg aan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3255651
En dat de dieren bij de beekse bergen heel de winter op stal staan heb ik nog nooit gehoord. Mijn klasgenoten hebben er in de winter stage gelopen en toen liep alles gewoon buiten. Hooguit de dieren niet die echt niet tegen kou kunnen, maar laat die dan lekker op stal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3255655
Vergis je niet, de dieren van de safari staan en stonden in Emmen ook een heel groot deel van de winter op stal hoor. Zo'n savanne is leuk bedankt, maar swinters al snel een spekgladde modderbende.
De olifanten idem dito. Die kwamen swinters ook niet veel uit hun (nogal stomme rechthoekige betonnen) stal vanwege kou, nattigheid en gladheid. Wat dat betreft is zo'n prachtig binnenverblijf in de jungola een enorme verbetering van hun welzijn, dan hebben ze swinters ook wat meer ruimte, wat meer te zien en natuurlijker licht.
hannabelgje schreef:Het is meer dat ik voor een leeuw en zebra ook hier bij de dierentuin om de hoek kan gaan ipv eentje die 3 uur rijden is. Bij de plaatselijke dierentuin hebben ze ook hele mooie en natuurlijke verblijven.
Emmen had vroeger qua aanbod van bijzondere dieren gewoon heel veel te bieden. Dat is nu niet meer zo. Ik had bijvoorbeeld nog nooit eerder zo'n grote haaien gezien.
Ik vind het nu niet meer de moeite om zo ver te rijden voor het aanbod wat ze nu hebben. Dan is Arnhem ( Burgers) of Hilvarenbeek (safari park) een betere optie voor mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dan ga je daar naar toe. Niemand dwingt je naar Wildlands te gaan. Niet lullig bedoeld, maar keuze genoeg toch? Ik moet voor elke andere dierentuin als Emmen minimaal een uur verder rijden, dus voor mij is Wildlands dan juist weer "de dierentuin om de hoek". Nou ja, hier letterlijk om de hoek zit aquazoo, maar behalve ijsberen hebben ze daar alleen maar klein spul zitten, dus is een hele andere orde van grote.

Ik zit me overigens ook ernstig af te vragen welke dieren je dan als zo bijzonder classificeert en nu mist. De naakte molratten zijn uniek in Nederland (voor zover ik weet) en hebben ze nog steeds. Verder denk ik aan dieren die verdwenen zijn aan: tijgers, serval, wisent. De haaien zijn inderdaad weg, maar die waren niet zo bijzonder groot hoor. Die in burgers oceaan en Blijdorp zijn vergelijkbaar. Zo heel vreselijk veel meer kan ik er eigenlijk niet bedenken. Heel veel dieren zijn er nog, maar moet je meer je best voor doen om ze te vinden. Zoals de wevers die nu in het restaurant achter de savanne zitten, de verschillende apen in Jungola.
Door hannabelgje
#3255664
Kaela schreef:Vergis je niet, de dieren van de safari staan en stonden in Emmen ook een heel groot deel van de winter op stal hoor. Zo'n savanne is leuk bedankt, maar swinters al snel een spekgladde modderbende.
De olifanten idem dito. Die kwamen swinters ook niet veel uit hun (nogal stomme rechthoekige betonnen) stal vanwege kou, nattigheid en gladheid. Wat dat betreft is zo'n prachtig binnenverblijf in de jungola een enorme verbetering van hun welzijn, dan hebben ze swinters ook wat meer ruimte, wat meer te zien en natuurlijker licht.



Dan ga je daar naar toe. Niemand dwingt je naar Wildlands te gaan. Niet lullig bedoeld, maar keuze genoeg toch? Ik moet voor elke andere dierentuin als Emmen minimaal een uur verder rijden, dus voor mij is Wildlands dan juist weer "de dierentuin om de hoek". Nou ja, hier letterlijk om de hoek zit aquazoo, maar behalve ijsberen hebben ze daar alleen maar klein spul zitten, dus is een hele andere orde van grote.

Ik zit me overigens ook ernstig af te vragen welke dieren je dan als zo bijzonder classificeert en nu mist. De naakte molratten zijn uniek in Nederland (voor zover ik weet) en hebben ze nog steeds. Verder denk ik aan dieren die verdwenen zijn aan: tijgers, serval, wisent. De haaien zijn inderdaad weg, maar die waren niet zo bijzonder groot hoor. Die in burgers oceaan en Blijdorp zijn vergelijkbaar. Zo heel vreselijk veel meer kan ik er eigenlijk niet bedenken. Heel veel dieren zijn er nog, maar moet je meer je best voor doen om ze te vinden. Zoals de wevers die nu in het restaurant achter de savanne zitten, de verschillende apen in Jungola.
Als ik dat vantevoren had geweten dan was ik ook niet gegaan. Maar dat wist ik dus niet. Ik vroeg me af of meer mensen dezelfde ervaring hadden.
Ik weet dat Emmen een paar jaar geleden bovenaan mijn lijstje stond van dierentuinen qua dieren die ze hadden. Wat ik precies mis weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door