Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3254113
Oh ja, dat had ik wel willen zien!
Toch maar terug kijken, ben wel benieuwd waar jij je over verbaast?
Door Mandarijn
#3254121
eelke schreef:Oh ja, dat had ik wel willen zien!
Toch maar terug kijken, ben wel benieuwd waar jij je over verbaast?
Over de fysiotherapeut.

Er worden aanvullende pakketten aangeboden van 30 behandelingen door de zorgverzekeraar maar ondertussen zetten ze de fysiotherapeut onder druk om zo min mogelijk behandelingen te geven zodat de fysiotherapeut onder de behandelindex blijft. Anders krijgt die minder geld of moet in het strafklasje.
Kijk maar terug. Je oren gaan klapperen!!

De uitzending van gisteren kan nu ook terug gekeken worden: http://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/11-10-2016/
Door Lizzy
#3254125
Mandarijn schreef:Over de fysiotherapeut.

Er worden aanvullende pakketten aangeboden van 30 behandelingen door de zorgverzekeraar maar ondertussen zetten ze de fysiotherapeut onder druk om zo min mogelijk behandelingen te geven zodat de fysiotherapeut onder de behandelindex blijft. Anders krijgt die minder geld of moet in het strafklasje.
Kijk maar terug. Je oren gaan klapperen!!

De uitzending van gisteren kan nu ook terug gekeken worden: http://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/11-10-2016/
Ja, dat voorbeeld: ik kende 'm al. Ik werd door de fysio/manueel therapeut ook letterlijk na 9 behandelingen op straat geknikkerd niet omdat mijn probleem opgelost was maar omdat ze niet in het strafklasje wilde.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3254129
Lizzy schreef:Ja, dat voorbeeld: ik kende 'm al. Ik werd door de fysio/manueel therapeut ook letterlijk na 9 behandelingen op straat geknikkerd niet omdat mijn probleem opgelost was maar omdat ze niet in het strafklasje wilde.


Huh?

Ik krijg 9 behandelingen vergoed en ben daar nu overheen. Betekend enkel dat ik de factuur zelf moet betalen ipv de verzekering. Wat heeft de verzekering ermee te maken als ik door behandeld wordt op eigen kosten?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3254131
Kaela schreef:Huh?

Ik krijg 9 behandelingen vergoed en ben daar nu overheen. Betekend enkel dat ik de factuur zelf moet betalen ipv de verzekering. Wat heeft de verzekering ermee te maken als ik door behandeld wordt op eigen kosten?
+1! :???: ??
Door Diego
#3254132
Vreselijk en zo zijn er nog meer dingen.
Dit is mede de reden dat wij geen fysiotherapie meer aanbieden in onze praktijk. De regeltjes zijn te zot voor woorden en zowel wij ( als fysio ) en de client is daar niet bij gebaat.
Door Lizzy
#3254135
Nou, dit was een fysio waar de rekening gelijk werd gestuurd naar mijn verzekeraar. En mijn verzekeraar bepaald dan of zij vergoeden of ik zelf moet betalen. Het was een extra administratieve handeling om de rekening niet automatisch naar mijn verzekeraar te laten gaan en kennelijk had ze daar ook geen zin in. Het was 9 behandelingen en daarna moest ik opzouten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3254141
Lizzy schreef:Nou, dit was een fysio waar de rekening gelijk werd gestuurd naar mijn verzekeraar. En mijn verzekeraar bepaald dan of zij vergoeden of ik zelf moet betalen. Het was een extra administratieve handeling om de rekening niet automatisch naar mijn verzekeraar te laten gaan en kennelijk had ze daar ook geen zin in. Het was 9 behandelingen en daarna moest ik opzouten.
Schandalig!

Ik krijg de factuur altijd zelf, betaal die zelf en declareer tot ik door mijn behandelingen heen ben. Ik vind dat best een gedoetje, maar kennelijk heeft het zijn voordelen.
Door Diego
#3254156
Lizzy schreef:Nou, dit was een fysio waar de rekening gelijk werd gestuurd naar mijn verzekeraar. En mijn verzekeraar bepaald dan of zij vergoeden of ik zelf moet betalen. Het was een extra administratieve handeling om de rekening niet automatisch naar mijn verzekeraar te laten gaan en kennelijk had ze daar ook geen zin in. Het was 9 behandelingen en daarna moest ik opzouten.
Dat is wel bot zeg!
Vaak is het wel de normale gang van zaken dat de fysio de behandelingen naar de zorgverz. stuurt. Zodat je daar als client geen omkijken naar hebt als je voldoende verzekerd bent. Een kleine moeite om dit even anders te doen als je door de 9 heen bent en zelf moet betalen dan.
Neemt niet weg dat de fysio aan steeds meer regels moet voldoen en het ook niet leuk meer is altijd.
Door tessa
#3254159
Nou snap ik ook dat mijn fysio me eruit knikkerde zonder dat mijn klachten echt over waren...( chronische ontsteking bij aanhechting van pees in heup) Ook ging ze totaal niet in op andere klachten die ik aangaf, ze behandelde alleen de heup. Best heel triest dat het zo gaat, je betaald per maand een vermogen aan zorgverzekering :-X
Door Diego
#3254171
Op de revalidatiefysio na is fysio toch vaak niet de weg voor de meeste mensen, want je bent vaak veel te lang onder de pannen met een klacht. De fysio kan het niet in een paar keer behandelen en de client is dan door de behandelingen heen. De oorzaak moet behandeld worden en niet de kwaal zelf en meestal kijken de fysio's niet verder dan de kwaal/klacht en dus duurt het vaak veel te lang en daar is dus niemand bij gebaat blijkt maar weer.
Door Martine-Tom
#3254174
Diego schreef:Op de revalidatiefysio na is fysio toch vaak niet de weg voor de meeste mensen, want je bent vaak veel te lang onder de pannen met een klacht. De fysio kan het niet in een paar keer behandelen en de client is dan door de behandelingen heen. De oorzaak moet behandeld worden en niet de kwaal zelf en meestal kijken de fysio's niet verder dan de kwaal/klacht en dus duurt het vaak veel te lang en daar is dus niemand bij gebaat blijkt maar weer.
Precies mijn ervaring. Ergens in de jaren '90 was fysio geweldig, ik had er echt baat bij, er werd naar het hele plaatje gekeken. Ik kwam binnen met pijn in mijn enkel en dat bleek uit scheefstand van mijn heup te komen. Tegenwoordig kom je voor je enkel. Word alleen je enkel bekeken en word je met oefeningen naar huis gestuurd. Het hele plaatje kijken ze niet meer naar en in mijn geval heb ik nogal eens wat klachten die elkaar afwisselen. Ook dat is pech. Kom je voor je enkel en krijg je onderwijl last van je rug doen ze daar niks mee.
Oefeningen kan ik zelf ook dus ik kom ook niet meer bij de fysio, heeft toch geen nut.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3254192
Wat erg zeg. En dat allemaal door de macht van de verzekeraars?
Jeetje juist met klachten waarvoor je naar de fysio gaat dient het hele lichaam bekeken te worden aangezien de klacht goed door een andere onderliggende oorzaak kan komen.
Ik snap het niet hoor, voor mijn idee zou het goedkoper zijn om goed te kijken waar klachten vandaan komen en daar aan te pakken om herhaling/uitval/ziekte te voorkomen, en zelfs preventief af en toe naar de fysio. Maar dat zal wel een veel te lange termijn visie zijn, niet gebaseerd op aandeelhouders en dergelijke binnen een jaar tevreden te kunnen stellen ::)
Door Martine-Tom
#3254194
Kaio schreef:Wat erg zeg. En dat allemaal door de macht van de verzekeraars?
Jeetje juist met klachten waarvoor je naar de fysio gaat dient het hele lichaam bekeken te worden aangezien de klacht goed door een andere onderliggende oorzaak kan komen.
Ik snap het niet hoor, voor mijn idee zou het goedkoper zijn om goed te kijken waar klachten vandaan komen en daar aan te pakken om herhaling/uitval/ziekte te voorkomen, en zelfs preventief af en toe naar de fysio. Maar dat zal wel een veel te lange termijn visie zijn, niet gebaseerd op aandeelhouders en dergelijke binnen een jaar tevreden te kunnen stellen ::)
Is het ook! Als ik dat voorbeeld van net aanhaal. Ik ben toen 1keer geweest, hij keek, stelde vast dat mijn heup scheef stond, heeft die recht gezet. Daarna nog 1 keer terug om te zien of heup in die stand bleef en dat was zo. Dus na 2x was ik klaar.
Als ik dat wegzet tegen het huidige systeem word ik eindeloos behandeld voor mijn enkel wat totaal geen nut heeft want de klacht komt daar niet vandaan.
Nu ken ik mijn lijf bizar goed dus ik zou in dat geval nu zelf aangeven dat het vanuit mijn heup komt en wat ze geacht worden te doen...maar dat word niet echt gewaardeerd ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door