Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3250943
Maar volgen jullie het Clinton - Trump gedoe een beetje?

Ik kan er echt totaal met mijn pet niet bij dat er Amerikanen zijn die voornemens zijn om op die giga grote enorme mega griezel te stemmen! Maar eigenlijk schijt ik in de broek voor de hele wereld, mocht deze man aan de macht komen :-X :-X :-X . Wat een machtswellusteling :-X . Wat een griezel :-X

Nou moet ik zeggen, vind ik die Clinton ook drie keer niks en ik begrijp eigenlijk niet dat er in een land als de USA zoveel mensen kunnen wonen en dit dan de twee "beste kandidaten" zijn. Of moet ik zeggen "de rijkste/best gesponsorde"?
#3250946
Ik denk het laatste.

Ik snap er ook helemaal niks van. Bij beide kampen gebeuren echt vreemde dingen, als ik het zo een beetje volg. Hilary haar gezondheid schijnt ook niet zo goed te gaan, ik ben eigenlijk best benieuwd wat er gebeurd als ze november niet haalt? (hoeft ze natuurlijk niet voor dood te gaan).
#3250966
Ik volg het half....
En eerlijk? Ik vind het doodeng. Ik vind Trump doodeng, stel je voor, die man kan de macht krijgen om een nucleaire oorlog te beginnen, hoe bizar!

En ik vind haar sneaky, ik krijg bij Hillary altijd het idee dat je echte agenda nooit te zien/horen krijgt.

Hoewel ik het idee van een vrouwelijke president ansich wel goed vind. Maar ik ben bang juist omdat ze een vrouw is ze gaat verliezen en die creep aan de macht komt. En ik denk dat wij daar allemaal niet blij van worden.
Zag pas een interview van hem, van een jaar of 15 terug, waarbij hij echt heel vrouwonvriendelijk was, vrouwen waren eigenlijk alleen maar goed voor het huishouden en that's it. Ze konden wel denken dat ze het net zo goed deden als mannen op het werk, maar dat zou schijn zijn. Mannen helpen stiekem vrouwen zodat het leek alsof ze goed waren. Oh, en zwarte mensen, neet dat was helemaal minderwaardig....
No way dat die man 15 jaar later er heel anders over denkt... En dat zou aan de macht komen?
#3250969
Lizzy schreef:Maar volgen jullie het Clinton - Trump gedoe een beetje?

Ik kan er echt totaal met mijn pet niet bij dat er Amerikanen zijn die voornemens zijn om op die giga grote enorme mega griezel te stemmen! Maar eigenlijk schijt ik in de broek voor de hele wereld, mocht deze man aan de macht komen :-X :-X :-X . Wat een machtswellusteling :-X . Wat een griezel :-X

Nou moet ik zeggen, vind ik die Clinton ook drie keer niks en ik begrijp eigenlijk niet dat er in een land als de USA zoveel mensen kunnen wonen en dit dan de twee "beste kandidaten" zijn. Of moet ik zeggen "de rijkste/best gesponsorde"?
Dat dus :-X Heb ik ook bedacht...wat gaat hij verkloten in deze wereld ::) En wat zijn de gevolgen...
Door Martine-Tom
#3250970
Ik volg het niet echt, krijg er wel zo her en der wat van mee. Vind het doodeng. Hoe komt iemand als Trump uberhaubt zover :-\
Het meeste enge is nog dat hij eigenlijk alleen spreekbuis is van een groep Amerikanen die dus klaarblijkelijk net zo denken als dat hij doet.
Ik hou mijn hart vast voor als hij wint...
Hillary heb ik niet zoveel van mee gekregen maar mijn gevoel bij haar is nou niet echt dat dat een geweldige president zou zijn...
Hoe dan ook huiver ik voor wat er straks gaat gebeuren :-\
#3250971
Martine-Tom schreef:Ik volg het niet echt, krijg er wel zo her en der wat van mee. Vind het doodeng. Hoe komt iemand als Trump uberhaubt zover :-\
Het meeste enge is nog dat hij eigenlijk alleen spreekbuis is van een groep Amerikanen die dus klaarblijkelijk net zo denken als dat hij doet.
Ik hou mijn hart vast voor als hij wint...
Hillary heb ik niet zoveel van mee gekregen maar mijn gevoel bij haar is nou niet echt dat dat een geweldige president zou zijn...
Hoe dan ook huiver ik voor wat er straks gaat gebeuren :-\

Dat geldt natuurlijk net zo goed voor iedere andere kandidaat.
Door Martine-Tom
#3250972
Angelique schreef:Dat geldt natuurlijk net zo goed voor iedere andere kandidaat.
Ja dat is zo, dat vind ik het enge dus aan dit. Hij schreeuwt nu wel heel hard, maar juist die volgelingen die je niet hoort zijn eng. Het feit dat ie zover gekomen is zegt al zoveel.
#3250973
Ik volg het ook niet helemaal, maar zowel Trump als Hilary zijn niet geschikt om de schoenen van Obama te vullen. Trump is een gigantische engerd die in de usa iets roept en dat dan in het buitenland net even wat verdraait zodat het daar beter over komt. Het is vooral heel veel ikke ikke ikke wat er klinkt. Hij lijkt wel een klein kind in zijn uitspraken en heeft een (extreem) rechtse denkwijze wat in een land als de usa niet goed uit gaat pakken. Zeker niet met de huidige rellen in Charlotte, de migratie problemen van de (overwegend) mexicaanse bevolking en overige minderheden.
En eerlijk.. Trump en Poetin samen aan 1 tafel... dat is pas eng. :-X

Hilary.die hele Clintonclan is altijd al eng geweest. Geheime agenda's , nooit helemaal openheid van zaken geven.. aan haar campagne hangt altijd het verleden. NIemand zit echt te wachten op een nieuwe regering Bill/ Hilary CLinton. Graai culturen, corruptie, oorlogen financieren en voeren..

Hoe dan ook, het is geen van 2 best.
#3250974
Ik volg het met een half oog. Ik kijk en huiver, voor beide partijen overigens, ik vind ze allebei niks. Maar ik kan er veel van vinden, maar heb er toch geen invloed op, dus wacht ik het maar rustig af.

Maar wat mij idd nog het meest verbaasd is hoe het zover heeft kunnen komen dat uit zoveel mensen er 2 van zulke beroerde presidentskandidaten overblijven. Dat geeft wat mij betreft aan wat een verziekt zielige circusact die heel verkiezingen daar zijn. En dat dan voor een land die van mening is dat hun de wereld moeten leiden. Kom je met 2 van die geschoffelden aan.
#3250986
Ik volg het vrij intensief. Komt ook omdat ik de afgelopen 2,5 jaar veel contact heb met Amerikanen omdat het softwarepakket van ons ziekenhuis Amerikaans is en ik een van de projectleiders was tijdens de bouw en implementatie. Deze mensen wonen al een paar jaar in NL. Nou, die zijn niet blij kan ik je vertellen. Er zitten republikeinen tussen die op Clinton zullen gaan stemmen omdat ze Trump absoluut niet bij die rode knop in de buurt willen hebben.
Ze vinden het onbegrijpelijk dat hun landgenoten überhaupt Trump (de grootste narcist van deze tijd is mijn mening) zover hebben laten komen. Ik moet er wel bij vertellen dat ze -nu ze er van een afstand naar kijken en al een aantal jaren leven in de Europese / Nederlandse cultuur- er ook met andere ogen naar zijn gaan kijken. Dat geldt niet voor die miljoenen Amerikanen die in de VS hun dagelijks leven leiden. Het land is verschrikkelijk gepolariseerd, mede door toedoen van de politici. Het woord ‘consensus’ kennen ze daar niet meer. En het lijkt alsof niets meer erg genoeg is om een kandidaat zich te doen laten terugtrekken.
#3250993
Tja, ik zie veel gelijkenis tussen Trump en Wilders die hier in Nederland ook erg populair is om vergelijkbare redenen, populisme.

Las gisteren nog dat er in 2015 maar liefst 23 doden waren gevallen door peuters die een vuurwapen in handen hadden weten te krijgen (waarbij 21 keer de peuter slachtoffer was en 2 keer iemand anders). Dat zijn meer dan door terrorisme om waren gekomen in de VS.

Conventie van Trump mochten geen tennisballen of paraplu's mee naar binnen vanwege veiligheid. Een wapen zichtbaar dragen was dan weer wel toegestaan ::)

Die lobbyclub RSA die achter bijna alles zit qua overheid in de VS vind ik trouwens misschien wel minstens zo eng zoveel macht als die hebben :-[
#3250994
Ik heb het gevolgd maar werd er zo naar van dat ik er mee gestopt ben :-X

Ik kan er toch niks aan doen en word echt misselijk bij het idee dat een idioten als trump aan de macht zou kunnen komen :'(
Hillary vind ik ook niks maar trump vind ik gewoon weg echt gevaarlijk met zijn debielen uitspraken en zeker als je naar zijn vederleden gaat kijken hoe hij in zijn bedrijf met mensen om gaat, vind het echt een griezel eerste klas :nerves:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door