Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3376312
Zeker wijs!

Heb een hele leuke tijd gehad met fijne collega's, en die ga ik ontzettend missen. Maar ik heb zeker het laatste jaar toch ook steeds het gevoel gehad constant tegen een muur van onwil op te botsen... En dat heeft me heel veel energie gekost.

Het werd dus tijd om verder te kijken, en dat is gelukt :) Maar verhuizen richting geluksmomentjes-topic dan :P
#3376395
Succes Kim! Enne als je een naam oid nodig hebt hoor ik het wel!

OT; ik heb luxe gedaan; ik heb mijn boodschappen online besteld om het morgen bij de winkel (is ook pick-up) op te halen... ik heb een contracts aanpassing gehad waardoor ik meer werk, maar nu is een van mijn collega’s ook nog ziek en moet ik morgen dus langer, en ik kwam met de boodschappen dus een beetje in de knoei. Kijken hoe ik dit vind!
Door eelke
#3376453
Zo. We hebben een nieuwe stoel en de indeling wat omgegooid, fijn, want lichter en ruimer, en ik heb nu de illusie dat ik het daardoor beter bij ga houden ::)

Vanmiddag nog wat klusjes rond het huis, en aan het eind met Joep naar de DA om te titeren. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
#3376586
eelke schreef: ..... en aan het eind met Joep naar de DA om te titeren. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
Wanneer heb je het voor het laatst gedaan?? Appie is bijna 4 jaar geleden getiteerd en ik weet niet of ik het nog een x moet doen... Saar is nu een jaar hij ons, geen inenting sindsdien gehad en de laatste inenting was een half jaar daarvoor gedaan (met een inenting binnen het jaar daarvoor).... weet niet of ik dus beiden moet laten titeren....

Oh ja, we hebben nieuw laminaat gekocht via een veiling... wat er nu ligt, ligt er al 15 jaar; is een beetje op ;D ... nu kijken hoe het weer het doet komende weekenden, want dan moet de huisraad naar buiten, hondjes logeren en 2 dg afhaal eten :biggrin2: ....
Door eelke
#3376595
CindyMayella schreef:Wanneer heb je het voor het laatst gedaan?? Appie is bijna 4 jaar geleden getiteerd en ik weet niet of ik het nog een x moet doen... Saar is nu een jaar hij ons, geen inenting sindsdien gehad en de laatste inenting was een half jaar daarvoor gedaan (met een inenting binnen het jaar daarvoor).... weet niet of ik dus beiden moet laten titeren....

Oh ja, we hebben nieuw laminaat gekocht via een veiling... wat er nu ligt, ligt er al 15 jaar; is een beetje op ;D ... nu kijken hoe het weer het doet komende weekenden, want dan moet de huisraad naar buiten, hondjes logeren en 2 dg afhaal eten :biggrin2: ....
Hiervoor was het 2016. En daarvoor 2014 en 2012. Tussen 12 en 14 zat maar 2 jaar, want in 12 waren de titers laag. In 14 was het advies om het na 3 jaar weer te doen. Maar toen heb ik hem gelijk getrokken met Gijs, dat was handiger.

Hij is goedgekeurd. Hoge titers (dus dan komt hij in aanmerking met de ziektes denk ik?). Eigenlijk zouden ze hem 3 jaar willen garanderen, maar boven de 10 is het beleid tegenwoordig blijkbaar jaarlijks titeren, en Joep is volgend jaar 10, dus houden ze dat aan.

Hebben ze bij jou geen termijn gegeven bij Appie? Dat is eigenlijk wel de bedoeling? Titeren kan geen kwaad dus bij twijfel zou ik zeggen, doen.
#3376596
Dr staat mij bij dat ze zeiden na 3 jaar..... en toen we vorig jaar Saar lieten controleren (toen we dr net hadden), vonden ze het wel raar dat Saar in amper 1 jaar tijd 2x dezelfde inenting had gekregen; men vond het ‘over ingeënt’ ;) .... Bij Saar ga ik er eigenlijk vanuit dat zij sowieso genoeg antistoffen heeft :) ....
Maar thanks voor de uitleg :)
Door eelke
#3376598
CindyMayella schreef:Dr staat mij bij dat ze zeiden na 3 jaar..... en toen we vorig jaar Saar lieten controleren (toen we dr net hadden), vonden ze het wel raar dat Saar in amper 1 jaar tijd 2x dezelfde inenting had gekregen; men vond het ‘over ingeënt’ ;) .... Bij Saar ga ik er eigenlijk vanuit dat zij sowieso genoeg antistoffen heeft :) ....
Maar thanks voor de uitleg :)
Ja dat hoeft dus niet zo te zijn, want een enting kan ook niet pakken. Als je dan titert en de antistoffen zijn niet hoog genoeg, dan zal een nieuwe enting waarschijnlijk ook niet veel doen (want hij heeft dan al twee keer eerder ook niet gepakt) maar dan weet je dat wel.

Staat er niks bij de titer bepaling in Appie zijn paspoort dan, van termijn?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door