Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3412951
:bigarmhug: voor iedereen die hem kan gebruiken!

Vandaag buitenklusjes gedaan, het was er heerlijk weer voor. Naar de stort met een auto vol meuk, dat ruimt lekker op. In het huis en in het hoofd. ;)

Moyra is bij de Da geweest voor het gebit. Ja, er zit een element los, en er is tandsteen. Maar geen bloedspoed. Met alle coronamaatregelen wacht ik denk ik nog even tot ik er bij mag zijn voor de narcose prik. :-\
Door Tanna
#3412976
-Annemarie- schreef: za 07 nov 2020, 18:46 :bigarmhug: voor iedereen die hem kan gebruiken!

Vandaag buitenklusjes gedaan, het was er heerlijk weer voor. Naar de stort met een auto vol meuk, dat ruimt lekker op. In het huis en in het hoofd. ;)

Moyra is bij de Da geweest voor het gebit. Ja, er zit een element los, en er is tandsteen. Maar geen bloedspoed. Met alle coronamaatregelen wacht ik denk ik nog even tot ik er bij mag zijn voor de narcose prik. :-\
Bij de dierenarts waar ik pas ben geweest mag dat denk ik wel. Ik mocht tenminste gewoon mee naar binnen en de krummel vasthouden terwijl ze werd onderzocht en haar oren werden gezalfd. In een paar weken tijd ben ik er drie keer geweest.
Door El_Kato
#3420259
Haha moest het topic even opzoeken maar gevonden :)

Ben aan het nadenken wat we Rana gaan voeren. Op de brokjes doet ze het eigenlijk best goed. De ontlasting is wel meer maar niet schokkend het ruikt wel meer dan ik gewend ben ::) Het is ook heel makkelijk en handig om wat uit de zak in haar bak te schudden geen vies gedoe erom heen… maar het voelt niet goed :-\ We hebben niet de goedkoopste brokken maar om nu vol overtuiging te zeggen dat we kwalitatief goed voer geven… ik heb echt geen idee je ziet er niets aan af zeg maar…

Ik heb eerder zelf samen gesteld met gemalen bot en daar toen vragen over gesteld. Wat op het forum zitten zoeken en het topic en wat andere topics teruggevonden en dan lees ik eigenlijk dat Rana het altijd prima op Barf gedaan heeft en dat de verstoppingen steeds door KVV komen. Schrijf in een topic zelf letterlijk dat ze het alle 3 (toen hadden we er nog 3) heel slecht deden op KVV… en toch ben ik het onderweg ergens weer gaan voeren :-\ Ben dat gewoon helemaal kwijt of vergeten… :'(

Twijfel heel erg over het zelf samenstellen met gemalen bot, durf het niet zo goed aan. Ben zo bang dat het weer mis gaat… Ik heb het toen heel rustig aan opgebouwd en de gemalen botmixen van dogmeat zijn niet heel droog zeg maar dus zou wel goed moeten komen maar toch… Zie ook weer op tegen het portioneren die bende en smerigheid weer elke keer in mijn keuken dat was juist de reden dan we KVV zijn gaan voeren…

Nou ja het word of brokjes en dan niet zeuren over dat ik geen idee heb wat ik voer of zelf samenstellen, weten wat ik voer en niet zeuren over het portioneren ::)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3420263
El_Kato schreef: vr 19 feb 2021, 12:18
Nou ja het word of brokjes en dan niet zeuren over dat ik geen idee heb wat ik voer of zelf samenstellen, weten wat ik voer en niet zeuren over het portioneren ::)
Een optie is wellicht kvv voeren en dit in balans brengen door toevoeging van spiervlees/orgaan zodat het percentage bot lager wordt?
Dan moet je nog steeds portioneren maar wel minder.
Qua kvv zou ik dan wel kiezen voor mixen met minder hard bot, dus geen paard maar konijn, eend, etc.
Door smulpaap
#3420273
El_Kato schreef: vr 19 feb 2021, 12:18 Haha moest het topic even opzoeken maar gevonden :)

Ben aan het nadenken wat we Rana gaan voeren. Op de brokjes doet ze het eigenlijk best goed. De ontlasting is wel meer maar niet schokkend het ruikt wel meer dan ik gewend ben ::) Het is ook heel makkelijk en handig om wat uit de zak in haar bak te schudden geen vies gedoe erom heen… maar het voelt niet goed :-\ We hebben niet de goedkoopste brokken maar om nu vol overtuiging te zeggen dat we kwalitatief goed voer geven… ik heb echt geen idee je ziet er niets aan af zeg maar…

Ik heb eerder zelf samen gesteld met gemalen bot en daar toen vragen over gesteld. Wat op het forum zitten zoeken en het topic en wat andere topics teruggevonden en dan lees ik eigenlijk dat Rana het altijd prima op Barf gedaan heeft en dat de verstoppingen steeds door KVV komen. Schrijf in een topic zelf letterlijk dat ze het alle 3 (toen hadden we er nog 3) heel slecht deden op KVV… en toch ben ik het onderweg ergens weer gaan voeren :-\ Ben dat gewoon helemaal kwijt of vergeten… :'(

Twijfel heel erg over het zelf samenstellen met gemalen bot, durf het niet zo goed aan. Ben zo bang dat het weer mis gaat… Ik heb het toen heel rustig aan opgebouwd en de gemalen botmixen van dogmeat zijn niet heel droog zeg maar dus zou wel goed moeten komen maar toch… Zie ook weer op tegen het portioneren die bende en smerigheid weer elke keer in mijn keuken dat was juist de reden dan we KVV zijn gaan voeren…

Nou ja het word of brokjes en dan niet zeuren over dat ik geen idee heb wat ik voer of zelf samenstellen, weten wat ik voer en niet zeuren over het portioneren ::)
Tja , soms best lastig met die oudere honden . Ik gaf Noa kwartelkarkas dat ging nog goed , en zo nu en dan een piepkuiken
Spier en orgaan gaf ik van zoveel mogelijk diersoorten . Tessa,verdroeg uiteindelijk bijna niets meer . Ik kookte zelf , en ze kreeg calcium middels supplement
Wat je ook kunt doen is spier en orgaan geven en gemalen eierschalen erbij doen
Dan ben je ook niet afhankelijk van die kvv rollen , ik merkte met name bij Noa dat ,e steeds meer Spiervlees nodig had om goed te kunnen ontlasten. Aandeel bot was iets van 30 % dat was 45 %
Gebruikersavatar
Door doranto
#3420275
smulpaap schreef: vr 19 feb 2021, 13:23 Tja , soms best lastig met die oudere honden . Ik gaf Noa kwartelkarkas dat ging nog goed , en zo nu en dan een piepkuiken
Spier en orgaan gaf ik van zoveel mogelijk diersoorten . Tessa,verdroeg uiteindelijk bijna niets meer . Ik kookte zelf , en ze kreeg calcium middels supplement
Wat je ook kunt doen is spier en orgaan geven en gemalen eierschalen erbij doen
Dan ben je ook niet afhankelijk van die kvv rollen , ik merkte met name bij Noa dat ,e steeds meer Spiervlees nodig had om goed te kunnen ontlasten. Aandeel bot was iets van 30 % dat was 45 %
En als dat allemaal niet helpt (zoals bij Honyx) is wat psylliumvezels bij iedere maaltijd geven nog een optie.
Door El_Kato
#3420327
Knoop doorgehakt en net voor 4 weken een bestelling gedaan. Menu op basis van wat ik eerder heb uitgerekend en vandaaruit kijken we hoe het gaat. Ga porties per week maken en begin voor Rana met een heel laag gemalen botpercentage, 15a20%. Als het droogig aanvoelt gaat het percentage naar beneden, better safe than sorry zeg maar. Op basis van mijn eerdere ervaring is het een vrij smeuïg mix en toen zijn we vrij snel omhoog gegaan met het percentage. Ik twijfel nog over de psylliumvezels. Als ik goed samenstel zou ze dat niet nodig hebben. Als het nodig is kan ik het per direct bij Kruitvat of de Tuinen ophalen zag ik… misschien dat ik morgen toch een potje haal kijk nog even…

Dex gaat ook meedoen als ik toch rommel ga maken in de keuken dan mag hij ook weer aan de barfhap maar dan ook met gemalen bot want hij kauwt niet op zijn karkassen maar glokt ze naar binnen, stikt er half in en als hij ook maar denkt dat je in de buurt komt dan word het helemaal erg :( Bedenk me net dat dat ook een reden was om op KVV over te stappen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3420363
El_Kato schreef: za 20 feb 2021, 19:12 Ha wat grappig :) Ben jij degene met het zadel of houd je het paard vast!
Ik heb het zadel!
dinky89 schreef:Wat leuk! Dat is denk ik 15 minuten fietsen bij mij vandaan :biggrin2:
Wat leuk! Het is best bizar dat die winkel daar zit. Dat de gemeente dit goed vind in ons regeltjesland! Sta je daar in het centrum met bussen, fietsers en wandelaars vlak om je heen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3420369
Ik heb mij inderdaad al vaak verwonderd over de locatie van die winkel en mij vaak afgevraagd hoe zo'n winkel daar rendabel kan zijn. Weet ook niet hoe lang hij er al zit, misschien al vanaf de paarden tijd? Zo vind ik het ook bijzonder dat op de Grote markt nog jaarlijks de paarden keuring plaatsvindt met bommen Berend ;) tot voor kort zat er aan andere kant van het centrum de paardenslager. Die hadden echter geen opvolger dus is aantal weken geleden dicht gegaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door