Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380337
dinky89 schreef:Ik zie je onderschrift wel maar met een logo van photobucket er dwars doorheen ;)
Ik ook



Vanmorgen trouwens wandelen tussen de maisvelden, komt er "iets" dat uit dat van het ene veld naar het andere oversteekt, op een 50 a 100 meter afstand.....
Mama zwijn met 3 biggen! :o

Nou goed eh....spannend toch wel.
Nouja dat hebben we dan gehad, die zijn nu wel dus weg dan. Loop eind verder , de hoek om, :o :o :o staan ze daar gewoon, echt dichtbij. Gelukkig taaiden ze af bij het zien van mij en mijn beren. Pfieuw.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3380603
Fenixjuh schreef:Ik stem voor! :)
https://www.gelderlander.nl/home/minist ... ~a6e4af10/

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
En dan? Een diploma? Volgens mij hebben de meeste automobilisten een rijbewijs, maar dat weerhoudt ze er niet van om de meest vreemde capriolen op de weg uit te halen.
Ik ben wel voor registratie. Als je een dier mishandeld hebt of je hebt een dier verwaarloosd, dan zou dat gevolgen kunnen hebben voo rhet opnieuw aanschaffen van een dier. Op dit moment is het volgens mij zo dat als je je huisdieren hebt verwaarloosd en ze overlijden, je weer gewoon naar de een of andere (brood)fokker kunt gaan en een nieuwe "aanschaffen"... Alsof het een pakje boter is.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380667
Fenixjuh schreef:Nou, zoiets voorkomen dus. In Zwitserland moet je voordat je een hond koopt, kunnen aantonen dat je er goed voor kan zorgen.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Nou in Zwitserland zie je geen newfies bij het waterwerk. Simpelweg omdat ze de strenge volg en appel test niet kunnen doorstaan. Een newfies kan prima netjes naastblopen maar zo volgen en keren en lang zijn uiterste best doen als bijv een herder, nee dat is voor de meeste newfs niet weggelegd. Als resultaat zijn er wel andere rassen in Zwitserland die mee mogen doen, en als die honden een slachtoffer in de arm moeten pakken :-X :-X :-X Zelf trainen ze daar met pakmouwen en als die honden mee doen bij brevetten in Duistland ( geen pakmouwen gewoon neonpreen) worden ze vaak afgekeurd op te hard bijten, of ze doen vaak niet mee omdat ze aantekeningen krijgen dan in Zwitserland en daar zijn ze ook bang voor.
Dus zo geweldig is te veel regelgeving ook weer niet wil ik zeggen :biggrin2:

In Duitsland moet je bijv. Een aparte aansprakelijkheid verzekering voor je hond hebben. ( denk je ook na wat je aanschaft) en een theoretische toets ( voor mij stelde die niet veel voor), en voor sommige honden inderdaad ook meer ( wederom zet wel tot nadenken aan ;) ) Maar dan dus niet zo overdreven als in Zwitserland.


En tja een diploma voor je een hond aanschaft? Net zoals bij rijden, daarbij moet je ook praktijk ervaring opdoen he. Dus puur theoretisch iets van tevoren halen heeft eigenlijk niet zoveel waarde voor velen, heel veel leren praktisch en goh doe het maar eens samen met je hond allemaal, daar zit de moeilijkheidsgraad.

Het is gewoon heel lastig, en mi ligt ook een stuk van het probleem in de mentaliteit van de eigenaren in NL, sorry dat ik het zo zeg maar jullie verhalen hier soms lezende wat je overkomt enzo denk ik dat wel.
Door Siberienne
#3380680
Nog wat kleine dingetjes en dan kan ons huis op Funda. En nu zelf nog wat vinden. Waarom is het bij een huis zoeken bij ons altijd zo dat we een rationele lijst met zaken maken, het huis wat dat bijna heeft afvalt en we vallen voor een huis met haken en ogen?? (lees, nee dit keer gaan we voor een moderner huis dat comfortabel is en waar we zo in kunnen... zitten we toch weer in de oude huizen te kijken... ) #iksnapmezelfniet
#3380774
Siberienne schreef:Nog wat kleine dingetjes en dan kan ons huis op Funda. En nu zelf nog wat vinden. Waarom is het bij een huis zoeken bij ons altijd zo dat we een rationele lijst met zaken maken, het huis wat dat bijna heeft afvalt en we vallen voor een huis met haken en ogen?? (lees, nee dit keer gaan we voor een moderner huis dat comfortabel is en waar we zo in kunnen... zitten we toch weer in de oude huizen te kijken... ) #iksnapmezelfniet

;D ;D
Succes :biggrin2:

Denk aan de energietransitie die we in de nabije toekomst gaan meemaken! ;)
Door Siberienne
#3380791
Eef+doggies schreef:;D ;D
Succes :biggrin2:

Denk aan de energietransitie die we in de nabije toekomst gaan meemaken! ;)

Ja het schijnt, toch zie je daar nog weinig van terug. van alle nieuwbouwprojecten er 1 gevonden zonder aardgas... en daar waren geen garages of bergingen bij en tuin kon/mocht niet omheind. Tsja...

Kavels zijn er bijna niet te krijgen op ‘t moment of erg prijzig. En er komen toch veel huizen langs waarvan ik denk ‘oef, overgang warmtepomp wordt toch heel pittig/prijzig’. Want bijna geen huis in het buitengebied heeft bv vloerverwarming.

Er komt vast wat op ons pad maar de markt is redelijk overspannen op ‘t moment dus kalm blijven is de kunst...
#3380794
Ronald schreef: En dan? Een diploma? Volgens mij hebben de meeste automobilisten een rijbewijs, maar dat weerhoudt ze er niet van om de meest vreemde capriolen op de weg uit te halen.
Ik ben wel voor registratie. Als je een dier mishandeld hebt of je hebt een dier verwaarloosd, dan zou dat gevolgen kunnen hebben voo rhet opnieuw aanschaffen van een dier. Op dit moment is het volgens mij zo dat als je je huisdieren hebt verwaarloosd en ze overlijden, je weer gewoon naar de een of andere (brood)fokker kunt gaan en een nieuwe "aanschaffen"... Alsof het een pakje boter is.
Oja alsjeblieft dit!
Ik ‘ken’ een Amerikaanse bulldog fucker.... al 3 keer zijn al zijn honden in beslag genomen. Pups dood en doodziek en in moeten laten slapen. Teven die ik weet niet hoeveel nesten en graatmager. Hij zorgt er dus echt niet goed voor, maar toch is er al 3 (!!!!) keer de boel in beslag genomen (waarvan dan weer de helft wordt ingeslapen omdat ze niet zo tof meer zijn en zelfs de meest ervaren eigenaren ze niet zouden nemen moet ik eerlijk zeggen)
En die man heeft gvd gewoon alweer honden!!! Ik zag hem laatst weer een nest aanbieden! HOE DAN!?

De beste man verhuisd gewoon naar een andere gemeente waar hij dus geen houdverbod is en dus is het gewoon no problem.

Daar wordt ik dus echt ziek van... Net als die hond die laatst vastgebonden is gevonden en die ze gewoon hebben laten verhongeren omdat... Dat stel mag toch nooit een hond weer hebben?

Bij zo’n soort regelgeving (en ja utopie begrijp ik want handhaving moet er dan ook zijn) zou dit dus niet meer kunnen en verdwijnen de slechte eigenaren vanzelf......
Gebruikersavatar
Door koekje
#3380817
Ot ving net een muis en zat hem onder toeziend oog van Sien naar binnen te schuiven. Ik keek er ook even naar en toen stopte ze met eten. Ik naar binnen, zit Sien de overgebleven helft te eten. Onder luid geloei dat ze hem heeft gevangen :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door