Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3376607
eelke schreef:Hiervoor was het 2016. En daarvoor 2014 en 2012. Tussen 12 en 14 zat maar 2 jaar, want in 12 waren de titers laag. In 14 was het advies om het na 3 jaar weer te doen. Maar toen heb ik hem gelijk getrokken met Gijs, dat was handiger.

Hij is goedgekeurd. Hoge titers (dus dan komt hij in aanmerking met de ziektes denk ik?). Eigenlijk zouden ze hem 3 jaar willen garanderen, maar boven de 10 is het beleid tegenwoordig blijkbaar jaarlijks titeren, en Joep is volgend jaar 10, dus houden ze dat aan.

Hebben ze bij jou geen termijn gegeven bij Appie? Dat is eigenlijk wel de bedoeling? Titeren kan geen kwaad dus bij twijfel zou ik zeggen, doen.

En dan... zijn de waardes laag ga je dan inenten?
Want als je dat toch al niet van plan bent, omdat vertrouwt op geheugencellen na zoveel jaar of na x keer inenten, waarom laat je dan wel titers bepalen??
Door eelke
#3376608
Too schreef:En dan... zijn de waardes laag ga je dan inenten?
Want als je dat toch al niet van plan bent, omdat vertrouwt op geheugencellen na zoveel jaar of na x keer inenten, waarom laat je dan wel titers bepalen??
Omdat ik dan aan allerhande mensen (omgeving, hondenschool, andere dierenarts) kan laten zien, kijk, het is gecheckt, het is oké. Dat scheelt gezeur.
Door Too
#3376636
eelke schreef:Omdat ik dan aan allerhande mensen (omgeving, hondenschool, andere dierenarts) kan laten zien, kijk, het is gecheckt, het is oké. Dat scheelt gezeur.
Ah handig! Dan snap ik t,
Door eelke
#3376637
Too schreef:Ah handig! Dan snap ik t,
Wel meer voor het idee hoor, want volgens mij heeft er nog nooit echt iemand naar gevraagd, maar goed, ik kan dus wel iets laten zien ;)
Door Too
#3376638
eelke schreef:Wel meer voor het idee hoor, want volgens mij heeft er nog nooit echt iemand naar gevraagd, maar goed, ik kan dus wel iets laten zien ;)
Je bent oooveral op voorbereid :biggrin2:
Door Siberienne
#3376677
Pffff ik ben aan het opruimen en schrik er zelf van wat er allemaal in huis rondzwerft. Waar we eigenlijk niet zoveel mee doen. De kringloop heeft al 5 dozen met spullen gekregen, ben al extra naar het afvalstraatje geweest. En ik probeer nog wat dingen 2e hands te verkopen - maar dat valt tegen tot nu toe.

Daarbij ontruimen we ook het huis van schoonmama en daar komen we helemaal dingen tegen waarvan je denkt "wat moet ik hiermee". Zij gooide namelijk nooit iets weg :-X. Ik vond een oud kasboek van de boerderij van de ouders van mijn schoonmoeder met rijen producten en wat het kostte, uit 1927... Grappig om te zien maar wat moet je daar nou mee?

Of in eigen huis; mijn postzegel verzameling.... ligt al 20 jaar op zolder. Heb nog gebeld met een opkoper van postzegels maar die hoefde het ook niet... dus ook maar naar de kringloop (en waarschijnlijk ligt het nu bij het oud papier, maar dat kon ik zelf dan toch weer niet)

En toch.. het dwingt je ook wel tot keuzes maken. En da's wel goed. Ruimt ook op in je hoofd.
Door - pien -
#3376684
Siberienne schreef:Pffff ik ben aan het opruimen en schrik er zelf van wat er allemaal in huis rondzwerft. Waar we eigenlijk niet zoveel mee doen. De kringloop heeft al 5 dozen met spullen gekregen, ben al extra naar het afvalstraatje geweest. En ik probeer nog wat dingen 2e hands te verkopen - maar dat valt tegen tot nu toe.

Daarbij ontruimen we ook het huis van schoonmama en daar komen we helemaal dingen tegen waarvan je denkt "wat moet ik hiermee". Zij gooide namelijk nooit iets weg :-X. Ik vond een oud kasboek van de boerderij van de ouders van mijn schoonmoeder met rijen producten en wat het kostte, uit 1927... Grappig om te zien maar wat moet je daar nou mee?

Of in eigen huis; mijn postzegel verzameling.... ligt al 20 jaar op zolder. Heb nog gebeld met een opkoper van postzegels maar die hoefde het ook niet... dus ook maar naar de kringloop (en waarschijnlijk ligt het nu bij het oud papier, maar dat kon ik zelf dan toch weer niet)

En toch.. het dwingt je ook wel tot keuzes maken. En da's wel goed. Ruimt ook op in je hoofd.
Knap! En inderdaad...het ruimt toch wel iets op in je hoofd...ook al geloof(de) ik daar niet in...
Dan bewaar ik iets en kom het weer tegen en dan denk ik 'maar ik heb het niet gemist' ::) Maar zomaar weggooien kan ik ook niet.
Bij mij heeft het te maken met weinig/geen overzicht en dan bang zijn om iets weg te doen wat niet weg had gemogen...achteraf...
Ivm een naderende verbouwing (niet zo spannend, op 1e verdieping zachtboard plafonds eruit/ouwe wastafel eruit op de slaapkamer=badmeubeltje erin) moet ik de slaapkamer opruimen...elpee's die daar al 20 jaar liggen...knutsels van de kinders...allerhande meuk ::) Ik wil het uitzoeken zodat het opgeruimd is ... en wegdoen wat er weg kan. Kringloopwinkel/Marktplaats...en misschien de gemeentewerf als 't niet anders kan.

En intussen komen er weer (handige) dingen van Marktplaats het huis in :P
Ik zag een leuke koperen pot en dacht 'gut, da's handig voor het haardhout' en ik zag de maten en schatte in dat dat niet te klein en niet te groot was en nu zitten we ongeveer met een koperen pot á la de toverketel waar Obelix in gevallen moet zijn in huis ;D
#3376698
eelke schreef:Ah, die zeggen dus ook herhalen na een jaar al...
Het herhalen na 1 jaar (of 3 jaar) staat ook bij inentingen... deze DA heeft er niet zoveel ervaring mee, het wordt ook opgestuurd.... denk dat ik Appie en Saar dit jaar laat titeren; Appie herhalen, Saar voor het eerst (ze worden beiden binnen 3 mnd 7 jaar alweer)....
Door zurca
#3376700
CindyMayella schreef:Het herhalen na 1 jaar (of 3 jaar) staat ook bij inentingen... deze DA heeft er niet zoveel ervaring mee, het wordt ook opgestuurd.... denk dat ik Appie en Saar dit jaar laat titeren; Appie herhalen, Saar voor het eerst (ze worden beiden binnen 3 mnd 7 jaar alweer)....
Dan zou ik, voor het titeren, een dierenarts kiezen die op "de" lijst staat.
Deze artsen hoeven niets op te sturen en vaak kan je op de uitslag wachten en mogelijk ben je goedkoper uit omdat er geen bloed opgestuurd hoeft te worden. Mocht je inderdaad een afspraak maken bij zo'n DA vraag dan bij het maken van de afspraak wel expliciet naar de arts die op de lijst staat.

https://www.vaccicheck.nl/lijst-van-gek ... erenartsen
Door Hanny
#3376712
Mijn ervaring is, dat er ook artsen zijn, die niet gekwalificeerd zijn, maar wel de test doen.
Is allemaal een beetje mistig. Ik ben de laatste jaren altijd bij artsen zonder kwalificatie geweest en voor zover ik het kan bekijken werkt dat gewoon goed. Er hoefde echt niets opgestuurd te worden. Ze staan wel op de lijst in bijna onzichtbare groene cirkeltjes.Verleden jaar stond er op de nml site nog een lijst met artsen waar je kon laten titeren, maar kennelijk ben ik knettergek, want bij nml wordt nu gezegd, dat zo'n lijst nooit heeft bestaan.Nou het zal wel.
Wanner zou een arts gekwalificeerd zijn, moet ik eigenlijk bij nml vragen, maar daar heb ik nu even geen zin in.

Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door