Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3270266
Morgen ga ik op mijn werk soep maken en verkopen voor het goede doel, de regionale voedselbank. Ik doe het niet alleen maar samen met een collega. We hebben een aantal jaar geleden iets vergelijkbaars gedaan toen een groep collega's de Montevetoe op gingen fietsen voor het goede doel.

We gaan beide 8 liter soep maken, ik een vega erwtensoep met roggebrood en plakje rookkaas en mijn collega een vega gevulde tomatensoep met snee turks brood. De soep verkopen we voor 2,50 per kom en de complete opbrengst gaat naar het goede doel :)

Vind het wel spannend om zo'n grote hoeveelheid soep te maken maar heb aan het begin van de avond alles nog eens nagelopen de hoeveelheden vermenigvuldigt check check dubbel check en volgens mij heb ik alles en staat het klaar om morgen mee te nemen :D

Heb er zin in :reindeer:
Door Siberienne
#3270274
El_Kato schreef:Morgen ga ik op mijn werk soep maken en verkopen voor het goede doel, de regionale voedselbank. Ik doe het niet alleen maar samen met een collega. We hebben een aantal jaar geleden iets vergelijkbaars gedaan toen een groep collega's de Montevetoe op gingen fietsen voor het goede doel.

We gaan beide 8 liter soep maken, ik een vega erwtensoep met roggebrood en plakje rookkaas en mijn collega een vega gevulde tomatensoep met snee turks brood. De soep verkopen we voor 2,50 per kom en de complete opbrengst gaat naar het goede doel :)

Vind het wel spannend om zo'n grote hoeveelheid soep te maken maar heb aan het begin van de avond alles nog eens nagelopen de hoeveelheden vermenigvuldigt check check dubbel check en volgens mij heb ik alles en staat het klaar om morgen mee te nemen :D

Heb er zin in :reindeer:
Wat een leuk initiatief! Echte kerstgedachten :kerstzwaai: :reindeer: veel plezier en succes!
Door El_Kato
#3270391
Hebben de soep vanmorgen vers gemaakt, hebben een goede keuken op het werk, en gelijk geserveerd. Hebben nog over dus gaan morgen voor een tweede ronde (zal de soep dan even checken of hij niet zuur geworden is). Soel was erg goed gelukt, super leuk om te doen en onwijs leuke reacties gekregen. Hadden ook een goede opbrengst :D
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3270645
Alle houdbare boodschappen in huis, vlees besteld bij de slager. Ik was al heerlijk vroeg bij de supermarkt en in alle rust boodschappen gedaan. Toen ik weg reed was er geen parkeerplek meer te krijgen. Dat beloofd nog wat voor vrijdag en zaterdag. Ik hoop dan niet meer in een supermarkt te hoeven zijn.
De kerstkoekjes staan in de oven, morgen nog een tulband maken want die moet vrijdagavond mee naar een kerst dobbelspel met vriendinnen. En vrijdag komt ook de zeeman gezellig thuis voor de feestdagen. :groupwave2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3270775
Ik zal me vandaag eens in de supermarkt wagen. Afgelopen dagen ziek geweest dus benieuwd of ik kan vinden wat ik nodig heb voor de kerst.
Daarnaast dag met gemengde gevoelens. Aan de ene kant een goede kennis die vannacht is overleden aan kanker en aan de andere kant fijne collega die te horen heeft gekregen dat hij nu kanker vrij is.......
#3270795
Vandaag de gluhwein aktie beneden in de flat. Dus we zijn nu met zijn drieën alles aan het regelen en klaarzetten voor strakjes. De laatste keer vrijwilligerswerk dit jaar.
Wordt vast gezellig!

Afbeelding

Afbeelding
Door jasmijn
#3270815
O dat ziet er heerlijk uit zeg :dribble:


Zo net eindelijk ook een paar kerst cadeautjes voor haku gekocht, ik hoop dat hij er blij mee is :kerstzwaai:

Elza had er echt zin in vandaag en heeft heerlijk zitten kijken met af en toe een dutje als mama weer moest gaan staan kletsen :reindeer:

Baal wel van 1 ding, had meer dan een maand geleden iets besteld en het is nog niet binnen.
het komt van ver maar eigenlijk wel gehoopt dat het voor kerst binnen zou zijn, ziet er helaas niet naar uit :-\
Gebruikersavatar
Door kira
#3270827
Oh ziet er lekker uit zeg.

Met diverse beren bij de hol da gezeten. Net verpleegster gespeeld met die om de zoveel tijd dat middel en de ander iets anders. Hopen het werkt. Kleine beer bleek bij de actie waarmee ze haar vriendje heeft ontzet toen hij door een roedel van zeven het bos door werd gejaagd toch een spierblessure opgelopen. Duimen voor snel herstel want over dik een week staat ons speurprogramma in de agenda en moet ze soepel kunnen lopen. Net geconstateerd dat alle viervoeters zaterdagavond met allemaal gewassen gekamde en geknipte haren zitten en er voor mij geen plek vrij is bij de kapper.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3271895
Enorm aan het twijfelen of ik Flow nog een keer ga inschrijven voor de clubdiplomadag voor haar c diploma. Vorige keer gezakt omdat je weigert verder dan 8 meter uit mijn buurt te gaan naar een doelloos punt. Ligt er een dummy dan haalt ze hem op, maar zomaar naar een leeg iets en dan weer terug komen is erg moeilijk voor haar. Twijfels twijfels want zze kan het heus wel, maar doet ze het ook op de proef??
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3272452
Heerlijk weekje vakantie gehad in Ouddorp. Alle familie weer gezien, dagje Blijdorp en Teylers museum gedaan. Strand gewandeld, lekker gegeten en geluierd.
Nu weer thuis, alles uitgepakt en de eerste was staat aan.

Hapjes en drankjes klaarzetten, en verder genieten van een rustige avond. Moyra is nog op het logeeradres, veel rustiger dan hier. :)

Allemaal een fijne jaarwisseling gewenst! :-*
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3273018
Flow heeft pens gegeten met een teentje knoflook. So far so good. Als dank je wel kwam ze even lekker op schoot zitten met haar volle 37 kilo en liet een lekkere boer, recht in mijn gezicht. ::) Dank je wel schat, ik hou ook van jou.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door