Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3398963
- pien - schreef:
Krijg jij je haar krullend met alleen shampoo :o
Ik heb tussen wavy en krullend haar in, het is nu korter bovenop en langer onderaan. De lange haren worden makkelijker pijpekrullen dan dat de korte haren krullen...of misschien moet ik m'n routine nog een beetje veranderen zodat het beter gaat krullen. Ik heb op zich makkelijk haar wat zich laat temmen met een beetje waxgel erin maar ik vind die krullen toch wel heel leuk!
Het is een heel ritueel : wassen, conditioner erin, niet helemaal uitspoelen, dan droogknijpen met een oud t-shirt, dan een plupje spul erin met Argan-olie (alleen in de punten), heel veel gel, en dan maar knijpen en laten drogen. Het duurt even (klein uurtje) maar dan hebbie ook wat :biggrin2:
Ik ben benieuwd of er nog meer CGM-mensen zijn hier ?[/quote]

Haha nee niet alleen met shampoo, geen kapper die ik had zag ik dat ik inderdaad wat slag in m’n haar had. Mijn haar is ook wavey/Krul, en vanaf dat het in laagjes geknipt werd krulde het inderdaad meer, heb ook nog een boblengte gehad toen krulde het echt uit zichzelf gewoon, zonder iets.

Nu heb ik shampoo, conditioner, nog zo’n spulletje wat dan in vochtig haar moet.
Dat drogen met t-shirt heb ik ook ergens gehoord, heb ik nog niet geprobeerd eerlijk gezegd.
Föhnen kan maar met diffuser (en die heb ik niet meer zo stom) dus daar smokkel ik nog mee...

Haha ben ook wel benieuwd of er meer CGM mensen zijn hier!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3398974
- pien - schreef: do 26 mar 2020, 13:56 Krijg jij je haar krullend met alleen shampoo :o
Ik heb tussen wavy en krullend haar in, het is nu korter bovenop en langer onderaan. De lange haren worden makkelijker pijpekrullen dan dat de korte haren krullen...of misschien moet ik m'n routine nog een beetje veranderen zodat het beter gaat krullen. Ik heb op zich makkelijk haar wat zich laat temmen met een beetje waxgel erin maar ik vind die krullen toch wel heel leuk!
Het is een heel ritueel : wassen, conditioner erin, niet helemaal uitspoelen, dan droogknijpen met een oud t-shirt, dan een plupje spul erin met Argan-olie (alleen in de punten), heel veel gel, en dan maar knijpen en laten drogen. Het duurt even (klein uurtje) maar dan hebbie ook wat :biggrin2:
Ik ben benieuwd of er nog meer CGM-mensen zijn hier ?
Yep. ;D

Sinds een jaar of drie. Heb zelfs het boek. (natuurlijk heb ik het boek :biggrin2: )

Altijd raar haar gehad. Ontzettend pluizig en dun, tussen stijl en wavy, maar kon het wel goed in model krijgen. Wat voor model dan ook.

Toen ik de CGM ontdekte, en (dus) andere shampoo en geen conditioner met siliconen, had ik ineens krullen. ;D Heb het nu flink korter en in laagjes, dat maakt het makkelijker. Als het lang wordt is het tot aan de oren stijl omdat de krul eruit zakt door het gewicht.

Die routine doe ik ook als ik de krul er in wil hebben. Behalve de olie, dat hoeft niet. En omdat ik altijd haast heb gebruik ik de föhn met diffuser.
Meestal zijn de krullen op de tweede dag het best. Idd opnieuw vochtig maken en knijpen. Ik was twee keer per week mijn haar, met de CGM gaat dat prima. Föhn ik het stijl dan moet ik het om de dag wassen.
Door - pien -
#3399013
-Annemarie- schreef: do 26 mar 2020, 21:00 Yep. ;D

Sinds een jaar of drie. Heb zelfs het boek. (natuurlijk heb ik het boek :biggrin2: )

Altijd raar haar gehad. Ontzettend pluizig en dun, tussen stijl en wavy, maar kon het wel goed in model krijgen. Wat voor model dan ook.

Toen ik de CGM ontdekte, en (dus) andere shampoo en geen conditioner met siliconen, had ik ineens krullen. ;D Heb het nu flink korter en in laagjes, dat maakt het makkelijker. Als het lang wordt is het tot aan de oren stijl omdat de krul eruit zakt door het gewicht.

Die routine doe ik ook als ik de krul er in wil hebben. Behalve de olie, dat hoeft niet. En omdat ik altijd haast heb gebruik ik de föhn met diffuser.
Meestal zijn de krullen op de tweede dag het best. Idd opnieuw vochtig maken en knijpen. Ik was twee keer per week mijn haar, met de CGM gaat dat prima. Föhn ik het stijl dan moet ik het om de dag wassen.
Leuk!

Is het boek er alleen in het Engels?
Ik gebruik voor sommige stukken haar ook mijn föhn met diffuser, alleen heeft die diffuser bolletjes aan het eind van de stokjes, en als ik niet uitkijken trekken die bolletjes de krul er weer uit >:( Beetje jammer. Maar ik ga er geen nieuwe föhn voor kopen :biggrin2:
Door - pien -
#3399023
Gister was ik lekker aan de wandel met de mannen, zag ik bij iemand een doos buiten staan met een lamp, omdat ik dacht dat ze 'm weg wilden gooien liep ik naar de deur om te vragen of ik 'm mee mocht nemen.
Ik twijfelde om aan te bellen, intussen kwam de bewoonster naar de deur en deed het raampje van de deur open, samen met haar dochter. 'Kijk, drie hondjes'. En wat zei de peuter terwijl ze naar Gabi wees : 'een olifant' ;D ;D ;D
En zelf hebben ze een Berner Sennen, ook geen kleintje :biggrin2:
#3399065
Eigenlijk zou Bobbie naar bevriende trimster gaan voor de eerste keer en zou ik het dan leren. Maar dat gaat nu natuurlijk even niet. Dus zelf maar toch de stoute schoenen aangedaan en Bobbie heerlijk gewassen en getrimd. En geprobeerd geen poedel van hem te maken.Afbeelding ik moet nog wel op les haha.
Er was natuurlijk gezegd dat hij moeilijk hanteerbaar was, maar wat heeft hij het super gedaan! Niets happen of naar doen, maar gewoon heel lief!


Afbeelding
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399091
- pien - schreef: vr 27 mar 2020, 11:05 Leuk!

Is het boek er alleen in het Engels?
Ik gebruik voor sommige stukken haar ook mijn föhn met diffuser, alleen heeft die diffuser bolletjes aan het eind van de stokjes, en als ik niet uitkijken trekken die bolletjes de krul er weer uit >:( Beetje jammer. Maar ik ga er geen nieuwe föhn voor kopen :biggrin2:
Toen ik het kocht wel.
constance.blokzijl schreef:
Ik woon wel in NL
Maar inderdaad het is een gedoetje hoor die krullen zeker met lang haar wat ik inderdaad heb.
Maar heel eerlijk, als ik foto’s zie van vroeger tot een paar jaar geleden maakt echt wel een wereld van verschil daar waar ik vroeger echt rommelig haar had, altijd ‘eigenwijs’ haar wat nooit eens in model zat heb ik nu echt wel krul in plaats van zo’n grove slag waardoor het net niks was, niet recht maar ook niet krulde. Keek altijd heel jaloers naar mensen die van dat mooie glanzende sluike haar hadden of mooie krullen.
Dus ja, ik merk ook echt onwijs veel verschil!
Alleen het wassen vind ik nu wel een dingetje haha, ik begreep nooit vroeger de zin, oh ik moet mijn haar wassen dat doe ik altijd in de avond, maar nu snap ik het beter. Foei, maar dat ik vervolgens ineens 3 dagen kan doen met alleen mijn haar wat vochtig maken en de ‘krul erin knijpen’ vind ik wel relaxed. De shampoo die ik nu heb, heb ik dus geen gels of andere dingen nodig en krult het nog steeds als een malle.

Ik ga een die CGM op fb opzoeken ben wel benieuwd. Het krullen knippen is me door een collega aangeraden en er gaat ineens een wereld voor me open haha. Maar mijn frustraties met mijn haar zijn al een heel stuk minder!
Ben je bij een curlsys kapper geweest? Dat staat bij mij nog op het verlanglijstje, als ze weer open zijn. :)
#3399093
-Annemarie- schreef: Toen ik het kocht wel.
Ben je bij een curlsys kapper geweest? Dat staat bij mij nog op het verlanglijstje, als ze weer open zijn. :)
Ja! Ik heb gewoon gegoogeld en er bleek er gewoon 1 bij mij in de wijk te zitten. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het daardoor echt wel meer krult.
Het mooist is (tenminste is mij vertelt) om 1x per half jaar/1x per jaar ‘krullen te knippen’
Het is wel duurder dan een gewone knipbeurt maar ik vond het het zeker waard. Er gaat alleen wel meer vanaf dan normaal en het duurt echt wel langer
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door