Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3380914
Siberienne schreef:Ja het schijnt, toch zie je daar nog weinig van terug. van alle nieuwbouwprojecten er 1 gevonden zonder aardgas... en daar waren geen garages of bergingen bij en tuin kon/mocht niet omheind. Tsja...

Kavels zijn er bijna niet te krijgen op ‘t moment of erg prijzig. En er komen toch veel huizen langs waarvan ik denk ‘oef, overgang warmtepomp wordt toch heel pittig/prijzig’. Want bijna geen huis in het buitengebied heeft bv vloerverwarming.

Er komt vast wat op ons pad maar de markt is redelijk overspannen op ‘t moment dus kalm blijven is de kunst...
Dat was me ookal eens opgevallen. Zelfs bij huizen die recent zijn ge'moderniseerd', onbegrijpelijk vind ik dat.

Bij ons project (dat nog lang niet bewoonbaar is) hebben we vloerverwarming laten aanleggen (ruim 3km buis :o) en die wordt binnenkort (nouja, voor de winter) op het te installeren Brunner systeem aangesloten. (Warmtepomp vonden wij heel veel te duur.)
Voor backup - als we geen hout kunnen stoken bijvoorbeeld door vakantie - zijn we nog aan het oriënteren maar waarschijnlijk wordt dat middels ionisatie. Dat is een beetje een vaag verhaal, weinig info over te vinden en er zijn mensen (techneuten) die zeggen dat het niet kan en er zijn mensen (ook techneuten) die het ons aanraden. In (en rond) Amsterdam blijken er verwarmingsinstallaties mee te zijn/worden gerealiseerd.
Maar dat is niet voor tapwater en tijdens hete zomerdagen zien wij het niet zitten om een kachel op te stoken die 30% warmte aan de omgeving afgeeft, dus daar moet nog een backup voorkomen (kleine elektra boiler bij douche/bad of zonneboiler voor het buffervat van het Brunner systeem waarbij dat laatste op problemen stuit vanwege zogenaamde monumentale waarde van ons huis).
#3380925
Hard gewerkt de afgelopen tijd, maar op het kleine kamertje na is de bovenverdieping inclusief de trap en benedenhal helemaal spik en span!
Glad gestucte muren en daarna geschilderd en een nieuwe vloer gelegd. Kasten omgezet en gordijnen opgehangen en de boel leuk aangekleed. Het is nu ook helemaal schoon, geen stof ed. Meer van het stucen. Er moet nog wel wat houtwerk aangepakt gaan worden maar dat komt van de winter wel. Voor nu hadden we een deadline.
Morgen beneden verder aan de schoonmaak en dan kunnen de logés komen.
Oh en ik probeer nog even het gras te maaien en de voortuin te schoffelen. Daar slaan tot nu toe alle planten goed aan die we dit voorjaar hebben aangeplant.
Kan meneer Angel de achtertuin nog aanvegen en opruimen dan hebben wij alle taken volbracht.
Maar het is zo heerlijk dat boven nu echt aan voelt als ons huisje!
#3380968
Angelique schreef:^^ Word al moe als ik het lees :o maarr fijn dat het zo goed als klaar is. :) Gelukkig is het morgen geen tuinweer :biggrin2:
Hahaha Maar jij weet ook dat een eigen huisje werk kost. Maar voor nu is het wel even genoeg ja. Afbeelding
En nee, geen tuinweer, morgen ook niet geloof ik. Afbeelding
#3380984
Charlie Angel schreef:Hard gewerkt de afgelopen tijd, maar op het kleine kamertje na is de bovenverdieping inclusief de trap en benedenhal helemaal spik en span!
Glad gestucte muren en daarna geschilderd en een nieuwe vloer gelegd. Kasten omgezet en gordijnen opgehangen en de boel leuk aangekleed. Het is nu ook helemaal schoon, geen stof ed. Meer van het stucen. Er moet nog wel wat houtwerk aangepakt gaan worden maar dat komt van de winter wel. Voor nu hadden we een deadline. Afbeelding
Morgen beneden verder aan de schoonmaak en dan kunnen de logés komen. Afbeelding
Oh en ik probeer nog even het gras te maaien en de voortuin te schoffelen. Daar slaan tot nu toe alle planten goed aan die we dit voorjaar hebben aangeplant. Afbeelding
Kan meneer Angel de achtertuin nog aanvegen en opruimen dan hebben wij alle taken volbracht. Afbeelding
Maar het is zo heerlijk dat boven nu echt aan voelt als ons huisje!
Wat fijn!! Geniet van het resultaat :)
#3381018
Zooo in plaats van een saaie vrijdag op het werk was deze levendig zat; eerst een regenbui waar je U tegen zegt; met in een uur 79ml regen... Wat natuurlijk dansende putdeksels en een parkeerplaats vol water veroorzaakte en dus liep ook de kelder vol... en daar is de serverruimte van het werk.... Dus 2 uur lang geen netwerk, telefoon & internet, stroom uit voorzorg uit in de kelder. Dat lijkt dan rustig.... Maar de receptie is dan ineens de plek waar alles samenkomt.

Dus in alle drukte heb ik ook nog ons gekregen Indiase olifantje laten vallen; zo een die geluk & voorspoed & bescherming moet geven. Slurf eraf, foto gemaakt in de collega app gezet det ik wel karma punten heb verspeeld, en vervolgens een knal! Met veel oranje licht... Blikseminslag op het ketelhuis, 1 van de schoorstenen. Gewoon vanuit het niets! Zo hard dat zelfs op de Bible belt gevloekt is zonder dat iemand daar iets van zei
Directie leden stormen uit een vergaderzaal omdat ze dachten dat een van de productietorens in was gestort.
Dus uitval van vanalles en in de fabriek zagen ze de vonken van aardedraden.
Overal alarmbellen natuurlijk dus en vreselijk chaotische middag ipv relaxte afsluiting zoals anders.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3381048
Jemig Constance :o
Alles nog / weer heel nu?

OT: we zien vrachtwagen-grote legoblokjes in de haven van Hamburg. Ik voel me dan altijd zo klein ;D
Vanavond zijn we weer “thuis”!! :D
#3381050
Alles heel! Zelfs m’n collega die van schrik bijna in de container lag (naast dat ketelhuis) kan er weer om lachen.
Ik zie maandag wel welke zooi er nog is....
Begreep al dat het halve dorp wateroverlast had.

Wat lekker Kim! Geniet er van!!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3382657
Druk geweest de laatste tijd, maar nu is het even wat rustiger hier. :)
We hebben de caravan vanbinnen gepimpt, het is een stuk gezelliger met een fris verfje, nieuwe gordijnen en een andere inrichting. Nieuwe voortent, een stuk kleiner en lichter. Kunnen we straks heerlijk mee weg. Geen idee nog waar naartoe, als het maar niet te warm is. :biggrin2:
Bij het klussen helaas wel m'n voet overbelast, daarna nog een keer flink verstapt dus ik strompel al vier weken. Gelukkig niets gebroken, maar het deed wel flink zeer en is nog niet over. Dat wordt in ieder geval geen wandelvakantie.

Moyra gaat prima (knock on wood) die heeft de warmte goed doorstaan. Nu hoefde ze ook niet veel, dat scheelt. Met haar twaalf jaar is ze nog steeds fris en fruitig en we genieten elke dag enorm van haar. :)

Vanmorgen verjaarsvisite, vanavond gezellig samen uit eten. Ik kijk naar buiten en zie dat het regent, de zonnebloemen steken mooi af tegen een donkere lucht. Mijn dag is helemaal goed. :)
Door - pien -
#3382991
Ik hoop dat het een lekker en gezellig etentje was Annemarie!
Beterschap voor je voet :-*

Ik ben helemaal blij, ik ben 'oma' geworden :biggrin2:

Afbeelding
Yuna heet ze, en ze woont bij mijn dochter en haar vriend. Ze is anderhalf jaar en ze is al wel een jaar in Nederland en ze liep al los, maar er moeten weer dingetjes geoefend worden omdat ze een nieuw 'thuis' heeft. Ik heb haar nog niet ontmoet omdat ze nog moeite heeft met een driedeurs auto, maar dat gaat helemaal goedkomen.
Yuna is een enorm lief en aktief blij ei, met hele lange poten ;D Mijn dochter spamt me ook helemaal niet gelukkig, met foto's en filmpjes van haar :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3382997
Ik zit er klaar voor! De WK IJslandse paarden gaat zo van start met de openingsceremonie!

Ik zou er naar toe, maar vanwege een aantal (overwegend erg leuke!) redenen kon dat niet doorgaan. Dus ik heb mezelf de livestream cadeau gedaan. Glaasje drinken, schaaltje chips, lekker lui op bed, laat maar komen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door