Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3446155
Ja. Ik vind het echt wel heel erg. Leo zei net dat ik elke dag als we thuis komen mag zeggen dat ik het afschuwelijk vind. Maar ja nee, we moeten wat. We hebben echt een heel ernstig hoog verbruik, vooral door het zelf drogen van snacks en de vriezers. Ik moet zeggen dat er wel eens dagen voorbij gaan dat ik steeds minder zin heb om te blijven zelf samenstellen :-\ . Het kost groeiend veel moeite om aan goede producten te komen, de diesel is zo duur, om even ergens naar toe te rijden voor 20 kg doe je ook niet meer zo makkelijk en we hebben vier vriezers draaien die gewoon een vermogen kosten. Dat zijn allemaal oudjes en die zijn ook aan vervanging toe :-\ . Dus ja, soms denk ik wel eens "ik zet ze op KVV" maar gisteren even snel een rekensom gemaakt en dan kom ik op €500 per maand aan hondenvoer :-X
#3446157
Lizzy schreef: wo 22 jun 2022, 08:32 Ja. Ik vind het echt wel heel erg. Leo zei net dat ik elke dag als we thuis komen mag zeggen dat ik het afschuwelijk vind. Maar ja nee, we moeten wat. We hebben echt een heel ernstig hoog verbruik, vooral door het zelf drogen van snacks en de vriezers. Ik moet zeggen dat er wel eens dagen voorbij gaan dat ik steeds minder zin heb om te blijven zelf samenstellen :-\ . Het kost groeiend veel moeite om aan goede producten te komen, de diesel is zo duur, om even ergens naar toe te rijden voor 20 kg doe je ook niet meer zo makkelijk en we hebben vier vriezers draaien die gewoon een vermogen kosten. Dat zijn allemaal oudjes en die zijn ook aan vervanging toe :-\ . Dus ja, soms denk ik wel eens "ik zet ze op KVV" maar gisteren even snel een rekensom gemaakt en dan kom ik op €500 per maand aan hondenvoer :-X
Met het zelf samenstellen begrijp ik je helemaal. Ik loop tegen hetzelfde aan. Ook de tijd dat het toch kost.
Maar kvv staat me zo hard tegen, dat werkt nog wel.

Met de zonnepanelen begrijp ik je niet. :biggrin2:
#3446158
Hahaha lelijke zonnepanelen ;D

Nou ja ik zou ze ook wel willen alleen ligt het dak op het noordoosten :( vrees dat dat weinig doet.

En trouwens went wel als jullie de energierekening krijgen denk ik zo :biggrin2:

Overigens hadden we na het vervangen van een oude vriezer ook echt serieus lager verbruik. Als er eentje echt niet goed doet, wordt ie blijkbaar energieklasse Z+ ::) :-X
#3446178
Lizzy schreef: wo 22 jun 2022, 08:11 Nou..... De kogel is door de kerk. Wij krijgen zonnepanelen :-X :-X :-X :-X . Ik mocht van Leo kiezen tussen zonnepanelen op het dak aan de voorkant of brokjes voeren aan de honden :biggrin2:
Ik wil wel weten waar jij ze krijgt want dan klop ik daar ook eens aan :biggrin2:

Vriezers en koelkasten zijn een drama voor je energierekening ja. Ik kan erg goed merken dat Joep er niet meer is, en die had nog maar 1 vriezertje (en ik was minder).
#3446186
Lizzy schreef:Hahahaha, best wel lang ;D ;D ;D . Nee, de kosten stijgen hier natuurlijk ook de pan uit en begin volgend jaar loopt ons energie-contract af :-X
Ja, dan stijgen de kosten zeker. Echt niet grappig. Hier loopt eind dit jaar het contract af, dus wij denken ook na. Maar op dit moment tolt het mij nog teveel. Afbeelding
Maar bij jullie moeten ze dus aan de voorkant, dat is wel balen.
#3446188
Wij zitten te klooien met budgetenergie. Dus toch eens gekeken wat het moest kosten als we over zouden stappen. Bij de eneco moet je ernstig je best doen om nog klant te worden. Bij vattenvall moesten we 550 euro gaan betalen :o :o :o. En dat al gerekend met ons véél lagere gebruik nu onze uitbouw geen tochthol, maar juist super goed geïsoleerd is.
Dus we blijven nog maar even bij budgetenergie, wat een ballentent dat ook is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door