Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3446234
pearlsofpassion schreef: vr 24 jun 2022, 16:37 Het is wel een erg warm jaar geweest. En misschien zijn jullie daar bovenop nog extra zuinig geweest?
Vriezer minder?
Vanaf febr staat een vriezer uit maar in het stroomverbruik zie je dat amper terug. Stroom vormt toch al maar een klein deel van de kosten. Er zijn maanden bij waarin we zelfs toekrijgen omdat er zoveel belasting korting is. Gratis stroom dus, vraag me niet waarom het zo werkt (we wekken niks zelf op). Gas vormt hier altijd de hoofdmoot. Er is wel wat minder verbruikt. Vanaf februari toen Duc wegviel want voor hem bleef ‘S nachts de kamerdeur op een kier. Die was namelijk bang dat ik er tussen uit zou piepen en kwam 2x per nacht poolshoogte nemen in de slaapkamer of ik er nog wel was. Neus op het bed en dan ging hij weer. Deed ik de deur dicht zat hij zachtjes te klagen en kon ik dus niet slapen. Dan maar de deur open dan kan hij komen kijken en gaat ook weer slapen. Dat scheelde wel natuurlijk. Maar ik had toch verwacht dag de prijsstijgingen dat gewin zouden wegvegen. Ook omdat het al niet echt koud was.
Vier weken geleden ongeveer is de spouw gevuld maar toen brandde de kachel al niet meer. Maar afgelopen winter stond die kachel hoger dan hij ooit gestaan heeft. Vroeger altijd op 18, heel soms op 19. Afgelopen winter op 20-21 omdat manlief een tijdlang ziek is geweest en het koud had. Dus nee ik snap het niet. Maar ik ga me er niet in verdiepen, ik vind het prima zo. Ze hebben wel het termijnbedrag met ruim €100 per maand verhoogd maar dat heb ik voorlopig gehalveerd. Door de spouwmuurisolatie verwacht ik toch een significante daling van het gasgebruik aanstaande winter.
#3451432
Charlie Angel schreef: do 20 okt 2022, 23:03 Maar jullie gaan er wel heel veel plezier van hebben! Is het allemaal voorspoedig gegaan, het installeren?
Ze begonnen om 9:00 uur en waren 11:30 uur weer weg. En dan hebben wij nog een oud en lastig dak, dus er moest veel gesteld worden aan de panelen. Het was echt een eitje. Ze waren wel met drie man.
#3451433
Kaio schreef: vr 21 okt 2022, 07:22 Nou met deze energieprijzen ed is dat geel mooi!
Weet je wat pas echt heel lelijk is? Als je op de snelweg in DE door een grote steenkolen mijn en winningsgebied plus centrale rijdt :-X
Staan er wel een paar windmolens bij he ;)
Om energie op te wekken om de steenkoolmijn van energie te voorzien zeker ::) :-X
#3451627
Lizzy schreef: vr 21 okt 2022, 12:08 Wat dan wel weer leuk is is dat de vaatwasser aan staat, we de airco de woonkamer laten verwarmen en we nog steeds terug leveren aan het net! Voortaan ook snacks drogen op zonnige dagen.
Ik had begrepen dat zolang er gesaldeerd wordt, het helemaal niet uitmaakt of je 's-nachts of overdag stroom verbruikt :???:
Of je zou op jaarbasis meer terug moeten leveren dan dat je verbruikt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door