Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ywa100
#3229950
Hallo!
Heeft iemand toevallig ervaring met vakantie met de honden bij de Rursee (Heimbach, Eifel, Duitsland)?
Weet iemand of ze daar ergens kunnen zwemmen, op internet kan ik het niet vinden.
En heeft iemand misschien adresjes om daar vlees te kopen, behalve de gewone slager?

Groetjes,
Yvonne
Door cj
#3229956
Hoi Yvonne, honden kunnen daar gewoon zwemmen. Mag absoluut niet op de aangelegde plekken (strandjes, weides), maar als je wandelt rond het meer zijn er zat plekken waar ze erin kunnen.
Vlees, geen idee. Op vakantie ben ik makkelijk: kip vd supermarkt of zo. Net wat ik tegenkom.
Volgens mij is er een Lidl in Heimbach.
Ok, niet verantwoord, maar het is vakantie.
Saskia
Door Lil
#3229975
Duitsland kent niet onze KVV (wel niet compleet of met graan/rijst en zo). Barf is daar hogere wiskunde. Dus ik zou naar supermarkt gaan voor barf. Vaker hebben ze ook wel wat gans en konijn en eend en zo liggen. Maar dat kan prijzig zijn, omdat het nu het verkeerde seizoen is.
Door ywa100
#3230169
@ Saskia,

De Rursee is nog al groot, kan je misschien aangeven als je er ervaring mee hebt, waar ze de See in kunnen?
Helaas heb ik een achillespeesblessure en kan ik geen kilometers lopen.
Gelukkig zijn mijn honden senior, dus is dat niet zo erg voor hen en lopen zij toch 3x wat ik loop!

@Lil
Nou dat wordt meenemen dan, dat lukt ook wel. Vroeger ging ik inderdaad naar de supermarkt en kocht kip of rundvlees (voor goulash) of zo, maar één van mijn honden is allergisch voor rund en kip, dus dat is een stuk lastiger!

Groetjes,
Yvonne
Door cj
#3230174
Oeps, ik stond daar op een camping Lutterbach en gelijk buiten de camping konden de honden het meer in. ik weet niet of je naar een camping gaat, maar neem deze niet. Als je aankomt staat er al een bord met 100 dingen wat niet mag, ipv hartelijk welkom....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door