Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3226373
Jémig, ik kom er niet meer uit. Ik heb alle voors en tegens afgewogen en ben uiteindelijk bij de Sony Z5 compact en de Iphone SE uitgekomen (de SE heeft de snelheid van de 6 in een 5 jasje qua grootte). Ik ben mijn telefoon veel nodig voor mijn werk als klassiek homeopaat voor dieren, lange telefoongesprekken maar ook foto's van dieren en detailfoto's van aandoeningen bijvoorbeeld. Ik gebruik nagenoeg geen apps buiten whatsapp om, ik bel ermee, het is mijn agenda, ik zit ermee op internet, dat soort dingen. Hij heeft het niet zwaar.

Ook gebruik ik de telefoon privé als camera, hij moet voor mij snel functioneren, haarscherpe foto's maken en wanneer ik er een afdruk van zou willen maken in het groot moet de foto ook nog mooi zijn.

Nou heeft de SE een 12MP camera, de Z5 23MP, maar...zeggen de mensen die er verstand van hebben: de MP maken niet perse dat de foto mooi wordt. Ik heb daar geen verstand van.

Ik heb vergelijkingsvideo's bekeken op YouTube maar ook daar staat in de reacties dat een hele hoop ook afhangt van hoe je de foto maakt of de instellingen hebt staan dus dat je vanuit die video's niet kunt bepalen, ook wel logisch.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb nu een Sony Xperia V, ouder model, 23 MP camera. Haarscherp, vind ik zelf (zie één van de laatste foto's in topic foto van de dag), mooie heldere kleuren ook. Maar de camera geeft vaak storing en het ding is zó traag. Ikzelf heb nooit een Iphone gehad maar kan er prima mee overweg. Dingetje vind ik ook dat je het geheugen van 16 GB niet uit kunt breiden en met the cloud werkt? Is dat een nadeel?
Door Martine-Tom
#3226379
Na jaaaaaaaren samsung gehad te hebben nu een IPhone en ik wil niet anders meer, dus ik zou voor de SE gaan, opslag vind ik geen nadeel, ik gooi ze ook regelmatig in een online fotoboek,cloud werkt voor mij ook prima. Ik vind dat de batterij van de IPhone veel beter is, en veel minder storingsgevoelig. Qua reparatie zijn ze ook nog goed te doen...en daarbij veel meer solide als welke telefoon ik ook gehad heb.
Dus als je het mij vraagt...IPhone!
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3226388
Ook hier een Apple-liefhebster. Om onder andere bovengenoemde redenen. Ik heb nog meer van Apple en dan is het ook heel makkelijk uitwisselen. Met een cloud werken vind ik ook geen probleem.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3226391
Ik vind de kwaliteit prima! En wat het aantal pixels betreft, die bewering klopt. Tenzij je behang van je foto's wilt laten maken. Maar zoals jij de foto's gebruikt maakt het aantal pixels niet uit.
#3226394
Ik ben ook fan van apple. Ik heb de 5S en tot nu toe is 16gb voor mij genoeg, ik heb nu ruim 1000 foto's erop staan en meerdere spelletjes en communicatie apps.
Ik vind de foto's hele goede kwaliteit voor een mobiel, als ik ze uitvergroot op mijn mobiel zijn ze ook nog scherp maar op mijn macbook zijn ze niet meer helemaal scherp als ik ze op schermgrootte (13inch) doe.
De camera reageert inderdaad heel snel en vanuit het opstartscherm kun je al naar de camera toe, je hoeft het mobiel niet eerst te ontgrendelen. Dat vind ik heel prettig als ik even snel een foto wil maken.
Door Borke
#3226545
Ik heb via mijn werk al jarenlang een IPhone 4 en ben daar nog steeds prima tevreden over.
Cloud is prima, makkelijk.

Hierna wordt het helaas een ander merk, maar als ik zelf kon kiezen, dan direct weer een IPhone :biggrin2:
Door marina
#3226576
Ik heb dan niet de z5 compact naar 1 van de eerdere versies. Super foto's en een verademing na Samsung. En voor mij het grote doorslaggevende voordeel: waterdicht! Wat een uitkomst is dat zeg!
#3226578
Dan wat tegengas hier. De Z5 compact is de beste compact Android die er is. Het is een Z5, maar dan met een kleiner scherm. Doet dus relatief lang met de batterij, Sony is niet heel actief met update's, maar welke fabrikant van Androidtelefoons wel, buiten de Nexuslijn. Ik geloof niet dat het een miskoop is, maar ik denk dat jouw keuze vooral bestaat uit, wil ik Android (al dan niet houden) of Apple. Die heeft net iOS10 uitgebracht en ondersteunt hun toestellen nog lang. De 4S heeft pas met de genoemde update het einde van de support bereikt (geïntroduceerd in 2011)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
#3226623
Oké het blijkt dat ik nog even door blijf twijfelen! ;D Volgens mij kan ik met beide geen miskoop begaan maar het is zoveel geld dat ik een weloverwogen besluit wil nemen. Niemand in mijn buurt die één van de toestellen heeft, wel Iphones en die mensen zweren ook bij Iphone, dat zal ook niet voor niets zijn maar mijn ervaring met de kwaliteit foto's van Sony is gewoon heel goed, maar als ik dan in een vergelijkingsfilmpje zie dat de Sony toch weer wat trager reageert met de camera dan wordt ik huiverig. Omdat dat is waar ik me nu verschrikkelijk aan stoor (en dat zal ongetwijfeld ook komen doordat ik mijn telefoon eens leeg moet gooien en dat het niet de nieuwste meer is). Uitproberen bij de mediamarkt leidde ook tot een teleurstelling, 2 Z5's die beide vast liepen op de camera... Ook iets wat bij mij nu gebeurt. Ook het opstarten van de telefoon duurt enorm lang en is bij Iphone zo klaar.

Nog even mijn scriptie afschrijven en dan mag ik er één kopen, dus ik heb nog even ;) .
Door hamada
#3227264
Martine-Tom schreef:Na jaaaaaaaren samsung gehad te hebben nu een IPhone en ik wil niet anders meer, dus ik zou voor de SE gaan, opslag vind ik geen nadeel, ik gooi ze ook regelmatig in een online fotoboek,cloud werkt voor mij ook prima. Ik vind dat de batterij van de IPhone veel beter is, en veel minder storingsgevoelig. Qua reparatie zijn ze ook nog goed te doen...en daarbij veel meer solide als welke telefoon ik ook gehad heb.
Dus als je het mij vraagt...IPhone!
even off topic: hoe zijn foto's van de Iphone op een online fotoboek te plaatsen? Zijn daar programmaatjes of trucs voor?
Door Martine-Tom
#3227275
hamada schreef:even off topic: hoe zijn foto's van de Iphone op een online fotoboek te plaatsen? Zijn daar programmaatjes of trucs voor?
Ik heb alleen mijnalbum en die werkt tegenwoordig prima met de IPhone, geen idee hoe het met android gaat, maar ik klik gewoon de fotos aan die ik wil plaatsen en dat doet is dan automatisch, net zoiets als hier op het forum zeg maar.
In den beginne dat ik met IPhone startte waren er nog wel sites die niet op IPhone ingesteld waren maar dat kom ik zelden meer tegen (de site van Rotterdam is daar dan toevallig nog een voorbeeld van :P )

Maar verder doe ik niet zoveel met fotos dus veel ervaring heb ik er niet mee
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door