Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3224262
Even klagen hoor, teken verdienen een eigen topic. :thumbdown:



Gruwels zeg, wat is het weer erg. >:(

Vanmorgen in het bos met een vriendin gewandeld die een witte hond heeft, daar pluk je er per wandeling van een uurtje zó vijf vanaf. En dat zijn dan degene die je ziet hè.
Op zo'n moment ben ik niet blij met een zwarte hond die veel vacht heeft. :D

En nu kriebelt het bij mijzelf ook overal. Zit hier lekker te lezen en voel een kriebel op m'n kuit. Nou, de lange broek is sneller uit dan je lange broek kunt zeggen. :P
Ik spray wel anti-teek op m'n schoenen en broekspijpen tot aan de knie.


Wat doen jullie trouwens met een teek die je van je hond afhaalt? Al dan niet volgezogen. :-X

Ik neem een stukje plakband, leg de teek daarop en vouw dat dicht zodat het kreng nergens meer naartoe kan. Hop, in de vuilnisbak.
Door Danny
#3224266
Bah, bah vieze beesten!
Hier valt het nog mee moet ik zeggen...
Als ik ze vind, doe ik ze in een bakje gekookt water met wat dreft, daarna spoel ik ze door de gootsteen
Door eelke
#3224269
Ik heb hier inderdaad standaard een bakje water-met-afwasmiddel staan. En inderdaad, ze verdienen hier een eigen topic. Maar volgens mij lopen er al 5 ;D ach ja, je kan nooit genoeg klagen over teken.

Echt hoor. Ik ben allergisch voor muggenbeten, echt een enorme reactie vaak daarop. Maar van mij mogen ze nog liever de teken van de wereld laten verdwijnen dan de muggen.

Overal kriebels. En dat je dan savonds in bed ligt en ergens een bultje voelt ::)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3224271
eelke schreef:Ik heb hier inderdaad standaard een bakje water-met-afwasmiddel staan. En inderdaad, ze verdienen hier een eigen topic. Maar volgens mij lopen er al 5 ;D ach ja, je kan nooit genoeg klagen over teken.

Echt hoor. Ik ben allergisch voor muggenbeten, echt een enorme reactie vaak daarop. Maar van mij mogen ze nog liever de teken van de wereld laten verdwijnen dan de muggen.

Overal kriebels. En dat je dan savonds in bed ligt en ergens een bultje voelt ::)

Het is net als een stofzuigertopic, verveelt nooit. :cool:

Oh ja, insectenbeten. Ben al weer lekker te grazen genomen, twee enorme schijven op m'n benen. Cetirizine begint nu eindelijk aan te slaan, ik heb geen olifantspoten meer. ;D

Maar ja, als ik mocht kiezen dan ook liever geen teken meer.
Door Martine-Tom
#3224275
Ik open dit topic en spontaan begint het overal te jeuken.....ik jeuk wat in mn nek en haal er zo een teek weg :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Ik wil douchen...in bleek...met een staalborstel!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3224278
Martine-Tom schreef:Ik open dit topic en spontaan begint het overal te jeuken.....ik jeuk wat in mn nek en haal er zo een teek weg :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Ik wil douchen...in bleek...met een staalborstel!
:-X :-X :-X :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3224279
Rotbeesten zijn het!!!

Ik kan me goed voorstellen dat het bij de gedachte alleen al overal begint te kriebelen.
Ik vind het overigens knap dat jullie ze voelen! Ik ben een paar keer gebeten, maar ik heb ze nog nooit voelen kruipen. :-\

Ik vermoord ze door ze dood te drukken tussen twee papiertjes. Meestal rol ik er met een labello-stick overheen. De knap die je dan hoort vind ik aardig bevredigend. Haha. :D
Vroeger deden we ze in een papiertje wat we in de fik staken, maar soms ontsnapte de teek en moest je weer opnieuw beginnen.
Door Anne in Zweden
#3224280
Echt hoor, rotbeesten. Blij dat ik volgend jaar permanent naar Zweden vertrek; waar wij wonen zitten ze nauwelijks en ze hebben ook nog niet het talent ontwikkeld om Lyme te veroorzaken. Had het hele voorjaar één teek tot nu toe in Zweden; ben nu sinds twee dagen in Duitsland en heb er al tijdens de eerste wandeling (door open veld, niet eens bos) vijf van Scotch af geplukt, en gisteravond voelde ik er nog twee. Waren nog wel kleintjes. Hoe krijgen jullie die het best eraf? De tekenapparaatjes die ik heb, hebben moeite met de hele kleine teekjes.

Teken die ik wel kan verwijderen, stop ik in een stukje keukenpapier, waarna ik er iets zwaars overheen rol. Gaat zo heerlijk bevredigend 'plop'! :biggrin2: Ook mag ik ze graag volgezogen en wel in een stukje papier cremeren. Bijzonder rustgevend, om te zien hoe het vuur naar de teek toe kruipt, die dan opzwelt en ontploft. Ik vrees dat ik in het tekenhiernamaals weinig karma heb. ;D
Door Anne in Zweden
#3224281
Border Bandit schreef:Rotbeesten zijn het!!!

Ik kan me goed voorstellen dat het bij de gedachte alleen al overal begint te kriebelen.
Ik vind het overigens knap dat jullie ze voelen! Ik ben een paar keer gebeten, maar ik heb ze nog nooit voelen kruipen. :-\

Ik vermoord ze door ze dood te drukken tussen twee papiertjes. Meestal rol ik er met een labello-stick overheen. De knap die je dan hoort vind ik aardig bevredigend. Haha. :D
Vroeger deden we ze in een papiertje wat we in de fik staken, maar soms ontsnapte de teek en moest je weer opnieuw beginnen.
Wahaha, ik zie dat wij dezelfde erogene zone hebben! ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3224291
Ik doe ze ook een een potje met, laatst schoonmaakazijn gebruikt ipv afwasmiddel, bevalt nog beter.

Toen er hier nog gerookt werd gingen ze in een vloeitje, aansteker erbij totdat ze bang zeiden :naughty: :naughty: :naughty: Was een genot om te horen :biggrin2:
Nu "staan ze dus op sterk water" :P
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3224304
Ik zeg het niet, want ik ben bang dat afkloppen niet helpt :P
Oh griezels, vieze beestjes! :-X
Door Yvonne K
#3224309
Hier ook tientallen teken op de honden, de meeste haal ik er direct na de (bos)wandeling uit als ze de auto ingaan. Zie ze dan zo op kop e.d. lopen. De gevonden teken gaan in het plakband.
Ik heb overal rolletjes plakband liggen, in huis, in de auto, in mijn jas.
Teken die in de huid zitten (meestal heel kleine) verwijder ik met een lasso tekenpen. Ideaal!!!
Ik gebruik geen gif maar ze krijgen elke dag één of twee keer een tekencontrole.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3224335
Volgens mij is het hier rustig met de teken ...... Geen last gehad, tot Appie was geplukt: Meteen 's avonds er 1 weg gehaald.... Hier gaan ze in een papiertje de wc in en spoelen maar...... Appie houdt er ook niet zo van om door het hoge gras te banjeren, hij blijft netjes op het fietspad en/of stoep lopen :) ...... Wij gebruiken ook geen gif.... Toen we Appie net hadden, hebben we het wel een paar x gedaan, maar na een jaar geloof ik, ben ik er mee gestopt.......
Door evelyn02
#3224338
Anne in Duitsland schreef: Hoe krijgen jullie die het best eraf? De tekenapparaatjes die ik heb, hebben moeite met de hele kleine teekjes.

;D
De O'Tom tekenhaakjes vind ik geweldig. Met het kleine haakjes kan ik zelfs de kleinste trekjes verwijderen. En de haakjes zijn klein en licht: heb altijd een setje in mijn portemonnee zitten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door