Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3444284
Wij hebben zelf een hordeur gemaakt van de profielen waarmee je zelf een raamhor kan maken. Onderin de hoek een vierkant waarvan we het gaas los hebben hangen. Een soort kattenluik dus.
Ideaal wat ons betreft.
Gebruikersavatar
Door pike
#3444298
Vroeger had ik een hordeur, dat vond ik perfect. Op mijn nieuwe stek is geen ruimte om een hordeur voor te plaatsen. We hebben nu horlamellen. Die werken op zich goed. We hangen ze op zodra de beestjes weer naar binnen gaan komen en in het najaar halen we ze weer weg. Enige nadeel: Als er een hond doorheen springt vliegen de onderdelen in de rondte en kan je weer op je knietjes om de boel weer in elkaar te zetten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444310
pike schreef: do 05 mei 2022, 17:44 Vroeger had ik een hordeur, dat vond ik perfect. Op mijn nieuwe stek is geen ruimte om een hordeur voor te plaatsen. We hebben nu horlamellen. Die werken op zich goed. We hangen ze op zodra de beestjes weer naar binnen gaan komen en in het najaar halen we ze weer weg. Enige nadeel: Als er een hond doorheen springt vliegen de onderdelen in de rondte en kan je weer op je knietjes om de boel weer in elkaar te zetten.
Is dat ook met magneten? Of niet?
Ik kan er mij niet bij voorstellen hoe dat dan uit elkaar vliegt..
Gebruikersavatar
Door pike
#3444319
pearlsofpassion schreef: do 05 mei 2022, 19:43 Is dat ook met magneten? Of niet?
Ik kan er mij niet bij voorstellen hoe dat dan uit elkaar vliegt..
Nee daar zitten geen magneten in. Aan de onderkant zit, voor het gewicht zodat ze strak naar beneden hangen, aan beide zijden een kunststof plaatje. Die zet je vast met een soort van ronde dopjes die je erin schuift vanaf de onderkant. Daartussen in zit het gaas dan vastgeklemd. Duc wou er nog wel eens doorheen springen en dan maakten die dingen flinke zwiepers, sloegen tegen elkaar en dan vlogen die plaatjes eraf. En dan moest je dat gaas er weer netjes op friemelen en klem zetten.
Ze hangen nog niet anders zou ik even een foto maken. Ik weet eigenlijk niet waar manlief die dingen bewaard in de winter. We hadden ze in de caravan trouwens ook.
Echt handig zijn ze overigens niet als je erdoor heen moet lopen met wat in je handen.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3444354
pearlsofpassion schreef: vr 06 mei 2022, 07:28 Ah OK, duidelijk. Thanx!

Ale, ik hoop dat TS er ook iets aan heeft. Kaapte ik gewoon de vraag weg. :-[ ::)

We zijn ook aan het uitkijken naar zoiets. Vandaar.
Geeft niks! Ik heb idd 1st van die (goedkope) lamellen gehad. Het verhaal van Pike herken ik helemaal: op de knieën alles weer repareren.
Nu dus op zoek naar iets anders.
Gebruikersavatar
Door pike
#3444365
dinky89 schreef: vr 06 mei 2022, 08:28 Van die lamellen heeft mijn schoonmoeder ook maar dan zonder dat je ze aan de onderkant vast kan zetten.
Je kan ze niet vastzetten hè, ze worden aan de onderkant verzwaard zodat ze netjes recht naar beneden hangen.
judith vd schreef:
Geeft niks! Ik heb idd 1st van die (goedkope) lamellen gehad. Het verhaal van Pike herken ik helemaal: op de knieën alles weer repareren.
Nu dus op zoek naar iets anders.
Nou ja, in mijn vorige huis had ik dus een hordeur. Super vond ik dat. De honden hebben die nooit gemold, dat was voor hen gewoon een gesloten deur waar ze netjes achter bleven zitten. Maar, mijn vader liep er wel een keer dwars doorheen :-X >:( die had het gaas niet gezien ::)
Door zurca
#3444383
DSC_3775.JPG
DSC_3775.JPG (8.89 MiB) 689 keer bekeken
DSC_3771.JPG
DSC_3771.JPG (8.76 MiB) 689 keer bekeken
Even nog 2 fotootjes om een beter idee te krijgen. De doorgang voor de hond of kat kan je zo groot of klein maken als nodig.
Gebruikersavatar
Door pike
#3444385
Wat een goed idee zo’n doorgang voor de hond!

Ik bedacht mij net dat ik vroeger ook een rolhor heb gehad. Niet verticaal rollend maar horizontaal. Je schoof dat dus naar links cq rechts open en dicht. Was ook best handig.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3444386
pike schreef: za 07 mei 2022, 18:01 Wat een goed idee zo’n doorgang voor de hond!

Ik bedacht mij net dat ik vroeger ook een rolhor heb gehad. Niet verticaal rollend maar horizontaal. Je schoof dat dus naar links cq rechts open en dicht. Was ook best handig.
Vrienden van mij hebben zoiets en dan van beide kanten. In het midden van de deuropening komt het samen met magneetjes. De onderkant is nergens aan vast en zowel hond als kat wippen hun neusje eronder, glippen er door en de magneetjes sluiten de boel weer achter ze. Of het met flink grotere honden ook werkt weet ik niet, maar ik moet zeggen dat het bij hun erg goed zijn werk doet!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door