Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3223788
Ik ben op zoek naar een goed werkend vliegengordijn :)

Wij wonen hier super landelijk, tegenover ons een groot weiland met paarden en koeien, dus je begrijpt ... Genoeg vliegen hier in huis
Vorig jaar hadden wij zo'n bamboe vliegengordijn, en dat hield de vliegen prima tegen, maar die strengen zaten zo vaak tussen de deur als de deur dicht was, dat die bamboe stukjes afbraken en er dus gaten onstonden.

Nu zijn we dus weer op zoek naar een andere oplossing, maar wat werkt er nu echt goed tegen de vliegen en is goed stevig ?

Kattenstaarten lijken me snel vies worden (met ons en alle huisdieren die er keer op keer doorheen lopen), die gaasflappen vond ik een ramp, en die bamboe gaat dus te snel kapot.

Iemand hier de ideale tip / ervaring over een bepaald gordijn ?

Het moet trouwens echt een gordijn zijn, want een hordeur zie ik niet zitten met dieren die zelf in en uit willen kunnen lopen (en mijn honden kennende gewoon door de hordeur heenlopen ::) )
Door MillyMol
#3223789
Er bestaan ook van die horgordijnen met magnetische sluiting, een soort van lamellen. Je hond kan daar gewoon doorheen en daarna sluit het zich weer door de magneetjes.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3223791
MillyMol schreef:Er bestaan ook van die horgordijnen met magnetische sluiting, een soort van lamellen. Je hond kan daar gewoon doorheen en daarna sluit het zich weer door de magneetjes.
Klopt, heb me daar wel eens in verdiept, maar die blijken ook super snel kapot te gaan helaas ....
Recenties daarvan zijn echt om te huilen
Door Cathelijn
#3223793
Zoiets heb ik ook: superhandig. Ik heb twee delen die ik met klittenband aan het kozijn heb geplakt en dan een magneetstrook in het midden. Ilan gaat daar makkelijk doorheen en het sluit weer goed af.
Volgens mij is bij deze wel goedkoop is duurkoop want de versie die mijn ouders laatst hadden was niks. Lastig ophangen en het sloot niet goed.
Gebruikersavatar
Door marnou
#3223799
Ik heb kattenstaarten, wel zwarte want dan zie je niet dat ze vuil zijn ::) . Ik was ze gewoon in de wasmachine want je kunt ze heel eenvoudig uit de plastic behuizing halen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3223802
Cathelijn schreef:Zoiets heb ik ook: superhandig. Ik heb twee delen die ik met klittenband aan het kozijn heb geplakt en dan een magneetstrook in het midden. Ilan gaat daar makkelijk doorheen en het sluit weer goed af.
Volgens mij is bij deze wel goedkoop is duurkoop want de versie die mijn ouders laatst hadden was niks. Lastig ophangen en het sloot niet goed.
Die hebben wij ook. Werkt prima.
Door judith1967
#3223820
Ik had vroeger zo kattestaart(grijs met wit)
Ideaal!!!!

Maar toen ik hem weer wilde kopen hadden wij hem niet meer,dus toen zo plastic koordjesgordijn gekocht.
Ben er niet echt tevreden over,zitten vaak tussen de deuren als je erdoorheen loopt,draaien zo vaak om elkaar heen,heb je nog openingen . ::)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3223826
Ik heb een schuifpui, en dan is alles moeilijk.... Altijd de magnetische hor gehad van bruynzeel, die sloot geweldig maar door de schuifpui altijd dicht te dien ging hij daar in het hoekje bovenin elk jaar stuk, daar kwam gewoon teveel spanning op te staan. Bij een gewone deur zal hij vast langer meegaan.
Dit jaar hebben we een lamellengordijn. Harry doet echt zijn naam eer aan, en is dus super lomp, die vliegt/ stapt op de lamellen met regelmaat, moet ik dat ding weer losser schroeven om de lamel terug te kunnen hangen maar het is nog niet stuk. Ook van Bruynzeel trouwens... Zonder hor vind ik geen optie, ondanks dat ik in de stad woon heb ik anders het huis vol vliegen zonder hor.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3223835
Lil schreef:Ja, die heb ik ook! Dat is wat ik bedoelde met kunststof ipv bamboe.
Ik vind die echt ideaal! Je kan ze in allerlei kleuren krijgen,zijn zwaar,kan tussen een deur/raam komen zonder kapot te gaan,makkelijk afneembaar,enz! Het enige is dat ze wel een beetje prijzig zijn,maar na wat ik hier allemaal heb geprobeerd,had ik beter direct deze kunnen kopen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3223837
Wij hebben zojuist deze opgehangen:

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd, maar ik vond het er wel goed uitzien. Het duurt even voordat ze uitgehangen zijn, dan moet ik ze nog even op maat knippen en dan lijken ze me niet snel in de knoop te gaan.
Door Lil
#3223842
Radja schreef:Ik vind die echt ideaal! Je kan ze in allerlei kleuren krijgen,zijn zwaar,kan tussen een deur/raam komen zonder kapot te gaan,makkelijk afneembaar,enz! Het enige is dat ze wel een beetje prijzig zijn,maar na wat ik hier allemaal heb geprobeerd,had ik beter direct deze kunnen kopen :biggrin2:
Ja klere zeg wat een vermogen kosten die dingen he! Maar stuk is het nog steeds niet idd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door