Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3444413
Kaela schreef: za 07 mei 2022, 18:14 Vrienden van mij hebben zoiets en dan van beide kanten. In het midden van de deuropening komt het samen met magneetjes. De onderkant is nergens aan vast en zowel hond als kat wippen hun neusje eronder, glippen er door en de magneetjes sluiten de boel weer achter ze. Of het met flink grotere honden ook werkt weet ik niet, maar ik moet zeggen dat het bij hun erg goed zijn werk doet!
Aan de onderkant gleed dat door een profiel. De sluiting was een soort van kliksluiting, indrukken om weer te openen. Er zaten geen magneetjes aan. Honden gingen er niet onderdoor.
El_Kato schreef:Wij zitten aan zoiets te denken… het enige waar we nog niet over uit zijn is wat we er mee doen op regenachtige dagen en in de winter. We zijn aan het verbouwen en krijgen openslaande deuren en zo’n gordijn opgehoopt aan de zijkant ziet er niet uit maar zou ook niet weten hoe we het anders moeten doen… :-[
Dat zit toch niet opgehoopt, maar rolt netjes op in een behuizing. Bij mij althans.

Vandaag gaan we de lamellen weer ophangen. Zo langzamerhand vliegt er weer van alles naar binnen inclusief een pimpelmees.
Door Cathelijn
#3444418
Ik heb twee delen die in het midden sluiten met een magneetstrip en onderaan met twee hardere magneetjes. Ilan kan er zo doorheen en je hoeft zelf ook niet steeds iets open en dicht te maken, want daar heb ik een hekel aan, wat een gedoe.
Je bevestigt het met klittenband aan je kozijn.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3444424
Ik heb nu bij amazon 2 verschillende gordijnen met in het midden magneten gekocht.
Beide hadden iets van 4500 positieve reviews. Wie weet ……

Ophangen ging makkelijk met klittenband. Technisch gezien zou het handiger zijn als je ze hoger zou hangen dan de deurpost. Je hebt dan meer stof om opzij te duwen als je er doorheen loopt en dus meer ruimte.

Emy heeft getest hoe hard je erdoor kunt rennen: bij een middelmatige topsnelheid blijft ie hangen.

So far so good
Gebruikersavatar
Door sam28
#3444449
Jammer dat het via Amazon gaat. Ik zal eens kijken of ik er ook op een andere manier aan kan komen. :) Die Sekey ziet er wel goed uit en zoek ook nog een gordijn.
Door Robian
#3444464
zurca schreef: za 07 mei 2022, 16:42 Even nog 2 fotootjes om een beter idee te krijgen. De doorgang voor de hond of kat kan je zo groot of klein maken als nodig.
Mooie oplossing.
Zit wel stiekem te gniffelen als ik me bedenk hoe dat eruit zal zien voor onze grote-grijze-geitenbreier :D
Door zurca
#3444477
Robian schreef: di 10 mei 2022, 15:38 Mooie oplossing.
Zit wel stiekem te gniffelen als ik me bedenk hoe dat eruit zal zien voor onze grote-grijze-geitenbreier :D
:biggrin2: :biggrin2:
Oké, oké... De doorgang is aan te passen naar de grootte van hond of kat, behalve als je een grote grijze geitenbreier hebt... Dan wordt het toch gewoon iets van lamellen :P :biggrin2: ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3444931
Tot zover het nieuwe horgordijn. :-\
Het heeft net 2 dagen gehangen.
signal-2022-05-22-094356_001.jpeg
signal-2022-05-22-094356_001.jpeg (313.59 KiB) 601 keer bekeken
Op zich werkte het goed, maar vanacht voelde Honyx zich niet goed en wilde naar buiten. Hij kan deuren openmaken......
Ik denk dat ik dan toch maar de kettinghor ga proberen op te hangen. Áls ik hem groter kan maken, want voor deze deur is hij te kort en te smal.
Door tt-tjes
#3444935
Kun je die onderdelen niet los kopen? Zodat je het zelf op maat kun maken? Ik heb zo'n hulzen gordijn, en heb hogere en bredere deuren. Ik heb toen 2 sets gekocht en daar de lengte/breedte mee aangepast.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3444939
tt-tjes schreef: zo 22 mei 2022, 10:37 Kun je die onderdelen niet los kopen? Zodat je het zelf op maat kun maken? Ik heb zo'n hulzen gordijn, en heb hogere en bredere deuren. Ik heb toen 2 sets gekocht en daar de lengte/breedte mee aangepast.
Het is inmiddels gelukt om de onderdelen te krijgen. Ik heb nu een gordijn van 10cm. breed besteld :biggrin2:
Kreeg heel netjes de vraag of ik niet een nulletje vergeten was.
Nu nog even afwachten of de schakels dezelfde kleur en afmeting hebben, want het oude gordijn is inmiddels al 6 jaar oud. (En ondanks intensief gebruik in het verleden nog steeds als nieuw)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door