Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#3220346
Phoebe heeft nu ook bracejes voor en een nieuwe bandage, die speciaal gemaakt is voor artrose in de schouder. De allereerste Schouderbandage voor Artrose (gemaakt in Chaam door orthopedieren)
Bij Phoebe waren de voorpoten doorgezakt net als Prudence, alleen Prudence heeft er ook nog eens artrose bij. Dit keer zijn we voor zowel de voorbraces als schouderbandage naar Chaam gegaan.

Hieronder zoals het was:
Afbeelding
De heupbrace hebben we zelf aan laten passen, komt uit arnhem, was de afspraak zonder tuig over de rug, zat een heel dun snijdende band aan over de buik,
zakte binnen 2 seconden al af, daar hebben we nu een dikke band met dik klitteband aan laten zetten en nu werkt ie perfect, zonder tuigje. Wil geen 2de hond die helemaal
op de rug doorzakt.

Afbeelding
De Bionische tweelingzusjes Prudence & Phoebe

Afbeelding
even showen

Afbeelding

Afbeelding
Phoebe

Afbeelding
Phoebe draagt de schouderbandage 24/7, hij is niet zo warm als de vorige en je kan er alles mee doen, omdat hij precies alleen om de schouders zit en niet om de voorbenen

Afbeelding
Trotse Phoebe

Afbeelding

Afbeelding
Trotse blije pijnvrije zusjes.

Afbeelding
prudence

Afbeelding
statige Prudence

Afbeelding
Zowel Prudence als Phoebe zijn in staat om Isabella te vangen en aan de staart te trekken
Afbeelding

Afbeelding
Wat je allemaal met een brace kan? Nou gewoon alles wat je maar wil

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
plezier voor 10

Afbeelding
Je kan er ballen mee vangen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RENNEH!
Door charmed
#3220405
Dank je, dat is idd. het allermooiste wat je kan zien aan hen!

vanavond was Phoebe wat onrustig, bleek de bandage strakker gesteld moeten worden, dombo, had ik eerder aan moeten denken. Vond het al zo vreemd, kon ook verder niets vinden waar ze pijn had. Maar na weken de bandage dragen en 1x een uurtje uitgehad (toen begon ze dus heen en weer te lopen en kon niet liggen) nu deed ze hetzelfde en ineens dacht ik, bandage zal niet helemaal meer strak aansluten, en idd. dat was het. Inmiddels ligt ze diep in slaap (pfffffff) balen zeg!

Voor ons ook nieuw, want dit is de allereerste gemaakte bandage voor artrose.
constance.blokzijl schreef:Ze zien er ook echt heel erg blij uit! Ik vind dat toch wel het mooiste om te zien hoor
Door charmed
#3220408
Dank je! Het is zeker bijzonder, had dit niet echt verwacht dat ze er zoveel baat bij zouden hebben. Ik weet nog wel Whisper's eerste brace met een stellage over de rug, daar moest de brace aan hangen, wat vond ik dat een onding, moest elke 10 minuten checken of die brace nog goed hing en Whisper wist zo te lopen dat ie geregeld niet goed hing. Als Je Prudence brace ziet (met name kniebrace) is toch vakwerk, geen hangsel over het lichaam. Maar gewoon perfect op maat gemaakt en hij zakt nooit af. Blij dat we dat bij Phoebe's brace ook voor elkaar hebben gekregen dat het hengsel niet op de rug hoeft, want ook de brace van Phoebe zakte af :-X Maar die van Phoebe moesten we wel zelf vermaken.

Het is echt een wondermiddel, mocht ik ooit weer een hond met artrose krijgen, dan weet ik het wel, dan sta ik meteen bij Orthopedieren in Chaam
dinky89 schreef:Blijf het bijzonder vinden wat er mogelijk is en hoeveel profijt je dames ervan hebben :)
Door charmed
#3220409
Dank je, het is ook bijzonder en zo fijn dat ze alles nog mee kunnen doen wat ze willen. Ik denk als ik ze dat niet gegeven had, dat ze dan zeker minder plezier hadden om te leven. Zij moeten nu eenmaal bewegen ook al zijn ze oud. Gewoon de drive die er in zit. ;)
Fenixjuh schreef:Ik vind het echt zo bijzonder dat ze dankzij hun braces weer met de rest mee kunnen doen
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3220569
Wat mooi dat dat allemaal kan tegenwoordig!
én dat jullie het je honden willen bieden!! :thumbup:

Wat maakt dat een groot verschil voor de hond, als ik jouw verhaal zo lees!
En als je goed naar hun gedrag kijkt, kunnen ze je alles vertellen he!? ;)

Echt geweldig, ze zijn opeens weer gelukkig en kunnen van het leven genieten. Zonder braces zal dat niet meer zo lukken volgens mij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door