Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3216207
Het is wat Kaela zegt: je hebt het gevoel dat je iets kunt doen om je te verdedigen. En je kunt natuurlijk ook door andere rassen worden aangevallen, helaas. Op een Australische website las ik ooit dat je een hond ook kunt doden door (als hij min of meer op dezelfde plek staat terwijl hij jouw hond doodschudt) over hem heen te staan, zijn voorpoten te pakken en die uit elkaar te trekken. Dan breek je het borstbeen en is het einde hond. Ik weet het niet. Geen idee hoe ik zou reageren in zo'n situatie. Ik hoop dat het vernuft (en de kans) heb om de aanvallende hond dan aan te lijnen en te wurgen, maar wat je in werkelijkheid in zo'n hectische toestand besluit te doen... Hoop het nooit mee te hoeven maken.
#3216215
Allemachtig!! Jemig! Wat vreselijk!! Ook dat nog!!
Lieverd heel veel sterkte met het verwerken en een hele dikke knuffel voor jou en de arme schat :bigarmhug: :bigarmhug: Hoop dat Nelson snel weer de onbevangen,dartelende,schat wordt :'( bah! Bah! Bah!

Waarschijnlijk niet nodig,maar ik wijs je er toch nog even op,een wondje kan vreselijke jeuk veroorzaken bij honden die allergisch zijn!
#3216216
Wat verschrikkelijk! Echt een misser dat die man een hond met extreme hond agressie in handen heeft gekregen zonder het zelf te weten. Als hij het geweten had had hij er voor kunnen zorgen dat dit niet gebeurd was.

Het zou mij niet verbazen als Nelson zijn keel gekneusd is en een hersenschudding kan natuurlijk ook. Die arme jongen zal wel flink zijn kluts kwijt zijn, ik hoop dat het voorval geen sporen nalaat. Ik denk dat het niet verkeerd is om rekening te houden met mogelijk een flink trauma en daar mee aan de slag te gaan. Jullie zijn er alle bij zonder ernstige verwondingen vanaf gekomen, maar wat je verteld is zo heftig dat ik denk dat jullie beide het psychisch niet zo maar achter jullie kunnen laten.

Ik kreeg de rillingen toen ik het verhaal las en moest direct aan je hartproblemen denken. Hoe gaat het nu met jou?
#3216217
Ondertussen heeft Nelson een bloeduitstorting ter grootte van een tennisbal tussen zijn schouderbladen. Hij loopt dus amper. :-X

De eigenaar is nog een keer langs geweest, arme ziel. Hij zei ook dat hij "blij" was dat het een grote hond als Nelson was en niet iets kleins want dan was het gewoon echt fout afgelopen...
#3216220
Hope schreef:Ondertussen heeft Nelson een bloeduitstorting ter grootte van een tennisbal tussen zijn schouderbladen. Hij loopt dus amper. :-X

De eigenaar is nog een keer langs geweest, arme ziel. Hij zei ook dat hij "blij" was dat het een grote hond als Nelson was en niet iets kleins want dan was het gewoon echt fout afgelopen...
Allereerst sterkte voor jullie.
Hou die tennisbal goed in de gaten. Heb iets soorts gelijks meegemaakt toen mn herder pup was, 9 maanden en gegerepen door twee pyrenese berghonden en had twee dagen later ook een bobbel die uitgroeide ter grootte van een meloen. Was een klein bijt wondje wat was gaan onsteken.
#3216222
Jeetje wat is dat een horror ervaring.

Zeker dat honden een hersenschudding kunnen hebben.
Boy was eens in en flyball wedstrijd frontaal tegen tegemoed komende hond gelopen.
Twee koppen tegen elkaar dus in volle vaart. allebei gingen ze later spugen.
Bij Da geweest en die constateerde hersenschudding, hij is paar dagen erg sloom en dissie geweest.

Een dikke knuffel voor jullie allemaal. Sterkte :bigarmhug: :bigarmhug:
#3216225
Ondanks dat ik ook ab's bezit wil ik je toch sterkte wensen Marloes! Ik begrijp je frustratie en reactie zeker wel, Brutus is ook ooit 2 x voor hem uit het niets gegrepen door een andere hond en het heeft hem helaas wel veranderd, de eerste x nog niet, de 2e was blijkbaar teveel voor hem.
Afgezien van fysieke schade, de rest ligt vooral heel erg ook aan jezelf hebben wij gemerkt. Honden leven inderdaad in het hier en nu, wij vonden het spannend om met hem te lopen hier in het park waar het was gebeurd, waardoor hij het ook vreselijk spannend vond. Heel belangrijk is dus dat jij lekker ontspannen weg gaat om te wandelen, dan gaat Nelson dat ook doen!

Verder heel veel sterkte voor jullie allebei!
#3216229
Thea schreef:Jeetje wat is dat een horror ervaring.

Zeker dat honden een hersenschudding kunnen hebben.
Boy was eens in en flyball wedstrijd frontaal tegen tegemoed komende hond gelopen.
Twee koppen tegen elkaar dus in volle vaart. allebei gingen ze later spugen.
Bij Da geweest en die constateerde hersenschudding, hij is paar dagen erg sloom en dissie geweest.

Een dikke knuffel voor jullie allemaal. Sterkte :bigarmhug: :bigarmhug:
Morgen moet ik naar de da om de hechtingen van Lotje eruit te laten halen. Ik neem Nelson even mee ter controle. Het spugen is wel over nu, hij slaapt maar als hij wakker wordt is hij goed alert dus dat doet me goed.

Eerst maar zorgen dat meneer weer goed kan lopen en dan maar weer gaan wandelen. Ik ga gewoon eerst met iemand anders op pad, niet eens zozeer een andere hond maar gewoon iemand die met ons meeloopt om ons een beetje aan het kletsen te houden.
Pfff. Wat een schrik. Je beseft je ineens dat je gewoon eigenlijk niks kan doen en je zomaar ineens je hond kwijt kan zijn. En dan besef je dus ook hoe gek je nou wérkelijk op je hond bent. Ik hou echt van dieren hoor, maar ik had deze hond dus echt zijn nek omgedraaid als ik gekund had. Je veranderd zelf ook ineens in een tijger als iemand aan je hond zit.

Alles is goed afgelopen maar het hakt er toch wel in. Ik zou echt niet weten wat ik (nu) moest zonder Nelson. Dit soort dingen vallen niet lekker, normaal al niet, maar nu zeker niet.
Ik kan de controle bij de huisarts, die mijn hart weer zou checken, wel afzeggen geloof ik. Genoeg getest vandaag! ::)
#3216264
Wat enorm fijn dat de eigenaar van de hond zo meelevend is! Die zal zich inderdaad ook rot zijn geschrokken, denkende dat hond niet de tuin uit kon :-X

Nu maar even paar dagen zoveel mogelijk rustig op eigen terrein blijven met Nelson :-*
Daarna maar rustig opbouwen voor zowel Nelson als voor jezelf.

Pfff vind het zo naar voor jou en Nelson :bigarmhug:
Helemaal omdat het weer eens een ontspannen uitje wat verder weg had moeten zijn...
#3216270
Oei dat ei is echt wel k*t. Anders morgen naar de eigen da als het erger wordt of veel last heeft. Verder ja die machteloosheid en die angst, ik weet er helaas alles van. Moet nog wel zeggen dikke pluim dat jij zo goed gehandeld hebt!

Sterkte! :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door