Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3389227
zurca schreef: za 09 nov 2019, 13:37 TROTS! :)
De afgelopen 8 weken zijn wij met Pippa op cursus geweest. Vandaag laatste les met "examen". De eindbeoordeling was niet alleen op vandaag gebaseerd maar er werd gekeken naar het totaalplaatje. Iedereen ging dus met medaille naar huis. Maar voor ons voelt die medaille ook echt verdient naar wat Pippa vandaag liet zien. Ze deed niet alles perfect maar ze deed alles wel.
Hoe anders was deze cursus dan die we met haar als pup gedaan hebben, daar stonden we bijna heel de les in "de hoek" omdat ze zo druk was. In de hoek staan was hier geen optie. Gewoon mee doen en dat hebben we gedaan en elke les ging beter. Met vandaag de beste les.
Zo trots op onze kleine drukteschopper, onze TakkeTerrier :biggrin2: :-*

DSC_1885-01-01.jpeg
Wow, wat knap zeg! Ik kan me voorstellen dat je trots bent op je kleine takke terrier! Je mag ook gerust trots zijn op jezelf, vind ik!
Door Eef+Stippels
#3389248
pearlsofpassion schreef: za 09 nov 2019, 11:26 Waarom probeer je geen barefoot schoenen? Heb je het topic al eens bekeken?
Die zijn ook niet allemaal even breed aan de tenen maar wel breder dan conventionele schoenen. Tenen die niet voldoende ruimte krijgen is nl heel ongezond. Dat ga je op termijn niet enkel in je voeten maar ook enkels, knieën, rug enz voelen.
Valt je enkel niet naar binnen als je weinig ondersteunende schoenen draagt?
Bij barefoot heb je dat niet.
Mukishoes zijn vb brede schoenen. Merrells vapor glove zijn duidelijk smaller, dus die doe je dan beter niet) en Vivo's worden ook de laatste jaren smaller naar het schijnt, maar de laarzen zijn wel breed.
Ik heb ook vrij brede voeten (blijkt uit vergelijken met anderen hun ervaringen). Ik heb nooit veel last gehad met smalle schoenen, dacht ik, maar na een jaar m'n voeten meer ruimte te geven, krijg ik m'n oude schoenen gewoon niet meer aan en ik heb ook nooit meer last van blaren op m'n tenen.
Is het niet iets om eens te proberen? Ik was ook eerst weigerachtig (het was vooral voor m'n oudste zoontje met erg brede voeten, dat we barefoot schoenen gekocht hebben), maar heb het me nog geen seconde beklaagt. Hier thuis nooit meer een conventionele schoen!

Overweeg ook een maat groter, dat kan ook al helpen.
Ik volg het barefoottopic idd ook. Maar ik denk dat het niets voor me is :-[
Als schoenen in de buurt van zero drop komen, krijg ik last van mijn hielen en kan ik helemaal niet meer lopen :-X
Ik heb de afgelopen jaren op Merrels gelopen, geen barefoot model maar wel best plat, en daar moest ik zelfs een hakverhoger inleggen helaas.
Daarnaast lees ik dat barefootschoenen niet waterdicht zijn te krijgen en ik loop dagelijks door nat gras. Plus ze zijn zo prijzig...
En als ik dan lees dat ze maar 1 seizoen meegaan, dan is me dat iets te gek eigenlijk.
Maar ik heb het al wel vele malen overwogen :cool: Misschien ooit .. :biggrin2:

Maat groter heb ik ook geprobeerd, dat past idd beter in de breedte. Maar echt een brede leest, wat veel Skechers schijnen te hebben, werkt het best voor mij. Dan heb ik ook geen ruimte aan de voorkant over.
En met een soepele zool die lekker meebuigt.


zurca schreef: za 09 nov 2019, 13:37 TROTS! :)
De afgelopen 8 weken zijn wij met Pippa op cursus geweest. Vandaag laatste les met "examen". De eindbeoordeling was niet alleen op vandaag gebaseerd maar er werd gekeken naar het totaalplaatje. Iedereen ging dus met medaille naar huis. Maar voor ons voelt die medaille ook echt verdient naar wat Pippa vandaag liet zien. Ze deed niet alles perfect maar ze deed alles wel.
Hoe anders was deze cursus dan die we met haar als pup gedaan hebben, daar stonden we bijna heel de les in "de hoek" omdat ze zo druk was. In de hoek staan was hier geen optie. Gewoon mee doen en dat hebben we gedaan en elke les ging beter. Met vandaag de beste les.
Zo trots op onze kleine drukteschopper, onze TakkeTerrier :biggrin2: :-*

DSC_1885-01-01.jpeg
Wat goed!! Gefeliciteerd! :D
Ze kijkt er zeer content bij ;D ;D
Door zurca
#3389257
Straks met eten krijgt ze een half tartaartje, van de slager :biggrin2:
En we gaan goed verder trainen om dan in januari met de vervolgcursus verder te gaan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3389260
Eef+Stippels schreef: za 09 nov 2019, 16:19 Ik volg het barefoottopic idd ook. Maar ik denk dat het niets voor me is :-[
Als schoenen in de buurt van zero drop komen, krijg ik last van mijn hielen en kan ik helemaal niet meer lopen :-X
Ik heb de afgelopen jaren op Merrels gelopen, geen barefoot model maar wel best plat, en daar moest ik zelfs een hakverhoger inleggen helaas.
Daarnaast lees ik dat barefootschoenen niet waterdicht zijn te krijgen en ik loop dagelijks door nat gras. Plus ze zijn zo prijzig...
En als ik dan lees dat ze maar 1 seizoen meegaan, dan is me dat iets te gek eigenlijk.
Maar ik heb het al wel vele malen overwogen :cool: Misschien ooit .. :biggrin2:

Maat groter heb ik ook geprobeerd, dat past idd beter in de breedte. Maar echt een brede leest, wat veel Skechers schijnen te hebben, werkt het best voor mij. Dan heb ik ook geen ruimte aan de voorkant over.
En met een soepele zool die lekker meebuigt.
OK, ik dacht, ik denk maar mee. :) Maar je had er dus al over nagedacht.
Waterdicht hangt van het model en materiaal af hé. Er zijn ook waterdichte modellen. ;)
En de mijne gaan tot nu toe juist langer mee dan andere schoenen. M'n Vivo modellen heb ik al sinds vorig jaar en ze zijn nog net als nieuw.
Moest je het toch overwegen ergens in de toekomst kan je in jouw geval misschien beter de hak afbouwen ipv meteen zero drop te gaan. Iedereen moet eraan wennen, want de voeten zijn natuurlijk al die jaren wat anders gewend. :)
Maar fijn dat je nu dan toch iets hebt waar jij je goed bij voelt. :) Das het belangrijkst hé.
Door Eef+Stippels
#3389276
pearlsofpassion schreef: za 09 nov 2019, 20:36 OK, ik dacht, ik denk maar mee. :) Maar je had er dus al over nagedacht.
Waterdicht hangt van het model en materiaal af hé. Er zijn ook waterdichte modellen. ;)
En de mijne gaan tot nu toe juist langer mee dan andere schoenen. M'n Vivo modellen heb ik al sinds vorig jaar en ze zijn nog net als nieuw.
Moest je het toch overwegen ergens in de toekomst kan je in jouw geval misschien beter de hak afbouwen ipv meteen zero drop te gaan. Iedereen moet eraan wennen, want de voeten zijn natuurlijk al die jaren wat anders gewend. :)
Maar fijn dat je nu dan toch iets hebt waar jij je goed bij voelt. :) Das het belangrijkst hé.
Ja, dat waardeer ik, dank je :-*

Goed om te horen dat je Vivo's nog als nieuw zijn :) Wel zo fijn.

Ik denk dat (een gedeelte van) het probleem is dat ik al sinds mijn kinderjaren op hakken loop, en dat heeeel lang gedaan heb. Volgens mij zijn mijn kuitspieren nogal kort. En de afgelopen jaren was ik te zwaar, dat helpt natuurlijk ook niet.
Verkeerde schoenen ga je idd in je rug, knieen etc voelen dat merk ik wel. Ik had stevige wandelschoenen, maar daar krijg ik echt last van mijn knie en heup van, aan de rechterkant waar ik op ben geland toen ik afgelopen jaar van de trap kukelde.
Met de skechers krijg ik daar geen last van, wel wat van mijn rug. Maar dat zal misschien ook wel een kwestie van overgewicht en slechte houding zijn. Ik heb nogal een holle rug.

Nou ja, we doen het er maar mee :P
Dieet/sporten gaat goed, ik word sterker en langzaam wat slanker dus dat zal op termijn hopelijk ook verbetering geven :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3389279
Ik hoop dat het allemaal helpt.
Tis niet niets allemaal.
Al die tijd op hakken lopen kan idd wel veel gevolgen hebben, in je hele lichaamshouding. Dat raak je niet zomaar kwijt en kan je niet zomaar afzweren.

Ik heb al m'n hele leven last van korte achillespezen. Heb ze zelfs eens gescheurd, gewoon met lopen, toen ik een jaar of 10 was. En ik heb geregeld last van krampen in de kuiten. Nog steeds hoor, als m'n kuiten belast worden. Maar ik heb wel steeds voornamelijk op vrij platte schoenen gelopen. Maar ik heb vb speciale skibotten omdat ik anders bij elke bocht in de kramp schiet. ::)
En als ik veel last heb, stretch ik ze dagelijks en dat helpt echt. Wel minstens 30 sec vasthouden, anders doet het niets.
Door src_esther
#3389297
Eef+Stippels schreef: zo 10 nov 2019, 12:29 Ja, dat waardeer ik, dank je :-*

Goed om te horen dat je Vivo's nog als nieuw zijn :) Wel zo fijn.

Ik denk dat (een gedeelte van) het probleem is dat ik al sinds mijn kinderjaren op hakken loop, en dat heeeel lang gedaan heb. Volgens mij zijn mijn kuitspieren nogal kort. En de afgelopen jaren was ik te zwaar, dat helpt natuurlijk ook niet.
Overgewicht en op hakken lopen, oef... Bewonderenswaardig dat je dat überhaupt kunt combineren... Goed voor je lijf zijn beide niet, maar dat wist je natuurlijk zelf al. ;)
Verkeerde schoenen ga je idd in je rug, knieen etc voelen dat merk ik wel. Ik had stevige wandelschoenen, maar daar krijg ik echt last van mijn knie en heup van, aan de rechterkant waar ik op ben geland toen ik afgelopen jaar van de trap kukelde.
Met de skechers krijg ik daar geen last van, wel wat van mijn rug. Maar dat zal misschien ook wel een kwestie van overgewicht en slechte houding zijn. Ik heb nogal een holle rug.

Nou ja, we doen het er maar mee :P
Dieet/sporten gaat goed, ik word sterker en langzaam wat slanker dus dat zal op termijn hopelijk ook verbetering geven :)
Ik krijg bijna spontaan pijn in mijn rug. ;) Maar een van de weinige dingen die echt helpen tegen rugklachten zijn buikspieren gebruiken. Ik merk dat nu ik ouder begin te worden dat een dingetje is, het wordt lastiger en ik moet er meer bij nadenken. Gebruik van buikspieren is enorm belangrijk bij het correct rechtop lopen en het ontlasten van de wervelkolom.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3389329
Oh thanx Esther voor de tip. Hier ook rugpijn in bed sinds de 3 zwangerschappen, dus ga ik maar eens die buikspieren versterken. Kwaad zal dat alleszinds niet kunnen. ::) :P

Een nieuwe matras staat trouwens ook op de verlanglijst, maar ja...
Door src_esther
#3389350
pearlsofpassion schreef: ma 11 nov 2019, 18:27 Oh thanx Esther voor de tip. Hier ook rugpijn in bed sinds de 3 zwangerschappen, dus ga ik maar eens die buikspieren versterken. Kwaad zal dat alleszinds niet kunnen. ::) :P

Een nieuwe matras staat trouwens ook op de verlanglijst, maar ja...
Rugpijn in bed is toch wel een teken dat een nieuw matras geen overbodige luxe is. Overigens hebben VL en ik verschillende matrassen en dan schelen we volgens mij niet eens 10 kilo, maar de verdeling van gewicht verschilt duidelijk.
Door Eef+Stippels
#3389412
src_esther schreef: zo 10 nov 2019, 23:46 Overgewicht en op hakken lopen, oef... Bewonderenswaardig dat je dat überhaupt kunt combineren... Goed voor je lijf zijn beide niet, maar dat wist je natuurlijk zelf al. ;)

Ik krijg bijna spontaan pijn in mijn rug. ;) Maar een van de weinige dingen die echt helpen tegen rugklachten zijn buikspieren gebruiken. Ik merk dat nu ik ouder begin te worden dat een dingetje is, het wordt lastiger en ik moet er meer bij nadenken. Gebruik van buikspieren is enorm belangrijk bij het correct rechtop lopen en het ontlasten van de wervelkolom.
Daarom loop ik momenteel nog zelden op hakken en ben ik inmiddels ca 12 kg lichter en veel gespierder :D

Buikspieren trainen, goed punt. Ik heb het afgelopen jaar alles getraind behalve mijn buikspieren ::) Toch maar doen dan. Eerder deed ik dat met yoga en dat hielp, maar yoga met een frozen shoulder gaat voor geen meter, er zijn maar weinig houdingen waar je je schouder niet enigszins gebruikt.
Door Siberienne
#3389418
Eef+Stippels schreef: di 12 nov 2019, 17:17 Daarom loop ik momenteel nog zelden op hakken en ben ik inmiddels ca 12 kg lichter en veel gespierder :D

Buikspieren trainen, goed punt. Ik heb het afgelopen jaar alles getraind behalve mijn buikspieren ::) Toch maar doen dan. Eerder deed ik dat met yoga en dat hielp, maar yoga met een frozen shoulder gaat voor geen meter, er zijn maar weinig houdingen waar je je schouder niet enigszins gebruikt.

Kun je in jou in de buurt Feldenkrais lessen volgen? Dat kan binnen de beperkingen vd schouder en ook goed voor je rug. Let NL op dat je niet je buikspieren zo gaat gebruiken dat je je bekken vast zet object rug te ontlasten want dan heb je op je 50ste weer andere problemen... :biggrin2:
Door frodo quin
#3389423
Siberienne schreef: di 12 nov 2019, 17:30 Kun je in jou in de buurt Feldenkrais lessen volgen? Dat kan binnen de beperkingen vd schouder en ook goed voor je rug. Let NL op dat je niet je buikspieren zo gaat gebruiken dat je je bekken vast zet object rug te ontlasten want dan heb je op je 50ste weer andere problemen... :biggrin2:
Hoe bedoel je?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door