Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3293108
jasmijn schreef:Misschien een tip: neem grooten stukken karton en leg dat om de planten die je wel wilt hebben, bedek dat met een mooie natuurlijk afbreekbare grond bedekker zo als houtsnippers of zo. Zo zorg je dat het ongewenste spul niet op kan komen en het gewenste spul wel kan groeien, het karton en het hout zal langzaam afbreken wat weer voeding is voor je planten. Je grond bedekkende planten kunnen er gewoon over heen groeien zonder dat je het weg hoeft te halen, en het zorgd ook dat de grond minder snel opdroogde waardoor je planten beter de kans hebben goed te groeien.

Ik hoop dat het helpt ;)
Hmmm, dat is het proberen waard. We hebben nieuwe plantjes en dan komt dat vermaledijde zevenblad weer ertussen omhoog >:(
Ik denk dat de bodembedekker Vinca wordt, Vinca minor. Wit :smitten:
Afbeelding
#3293167
Border Bandit schreef:Wat fijn!

Was het wat, de Harry Potter Expo?
Ik twijfel om te gaan. ;)

Mijn geluksmomentje: lekker weer en geen afspraken vandaag! Oh... :)
Ik vond de expo erg leuk, maar het kost 20 euro en je bent er in een uur doorheen. De prijs/kwaliteitsverhouding is dus niet geweldig.

Vandaag op controle bij huisarts. Ik wilde mijn bloed nogmaals na laten kijken of de infectie verdwenen was. Dat was gelukkig zo. Ik mag niet praten, ook niet fluisteren, ik moet veel rusten en veel drinken. De rest heeft gewoon ff tijd nodig. Maar geen ab meer in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3293176
hannabelgje schreef:Ik vond de expo erg leuk, maar het kost 20 euro en je bent er in een uur doorheen. De prijs/kwaliteitsverhouding is dus niet geweldig.

Vandaag op controle bij huisarts. Ik wilde mijn bloed nogmaals na laten kijken of de infectie verdwenen was. Dat was gelukkig zo. Ik mag niet praten, ook niet fluisteren, ik moet veel rusten en veel drinken. De rest heeft gewoon ff tijd nodig. Maar geen ab meer in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Fijn Hanna, dat het beter gaat! Heb je wel eens last van maagzuur? Bij mij bleven de keelklachten enorm lang hangen daardoor. Met (in mijn geval extra) maagzuurremmers kon het normale herstelproces eindelijk plaatsvinden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3293179
Mijn eigen geluksmomentje: na een werkdag waar mijn hoofd weer mega vol van zit, met een omweg naar huis gefietst. Ga ik vaker doen, kom veel lekkerder thuis! En nog in een achtertuintje die er weer zo opgeruimd en fleurig uitziet, heerlijk!
#3293181
Kaela schreef:
Fijn Hanna, dat het beter gaat! Heb je wel eens last van maagzuur? Bij mij bleven de keelklachten enorm lang hangen daardoor. Met (in mijn geval extra) maagzuurremmers kon het normale herstelproces eindelijk plaatsvinden.
Nee geen last van maagzuur. Ik hoest ook al veel minder en ook niet veel keelpijn meer. Maar het gehele keelgebied was ernstig onstoken. Ik hoestte zelfs weefsel op uit mijn keel. (Sorry voor de onsmakelijke details) Vandaar ook het bloed hoesten. Alles was stuk. Heeft dus wel even tijd nodig voordat alles weer hersteld is. Maar ik ben op de goede weg in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3293182
hannabelgje schreef:Nee geen last van maagzuur. Ik hoest ook al veel minder en ook niet veel keelpijn meer. Maar het gehele keelgebied was ernstig onstoken. Ik hoestte zelfs weefsel op uit mijn keel. (Sorry voor de onsmakelijke details) Vandaar ook het bloed hoesten. Alles was stuk. Heeft dus wel even tijd nodig voordat alles weer hersteld is. Maar ik ben op de goede weg in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Mooi! Bij mij bleef het lang hangen en nooit aan mijn maag gedacht. Dus vandaar. Je zult geduld moeten hebben, maar als er verbetering inzit, is dat wel te doen!
#3293196
hannabelgje schreef: Vandaag op controle bij huisarts. Ik wilde mijn bloed nogmaals na laten kijken of de infectie verdwenen was. Dat was gelukkig zo. Ik mag niet praten, ook niet fluisteren, ik moet veel rusten en veel drinken. De rest heeft gewoon ff tijd nodig. Maar geen ab meer in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Je zou toch morgen met je nieuwe werk beginnen? Gaat dat wel lukken?




Mijn geluksmomentje(s); de eekhoorn heeft het voederhuisje in onze tuin gevonden!! Hij/zij heeft hem meteen half leeggehaald :biggrin2:
Het was zo'n geweldig gezicht :D
#3293197
Eef+doggies schreef:
Je zou toch morgen met je nieuwe werk beginnen? Gaat dat wel lukken?




Mijn geluksmomentje(s); de eekhoorn heeft het voederhuisje in onze tuin gevonden!! Hij/zij heeft hem meteen half leeggehaald :biggrin2:
Het was zo'n geweldig gezicht :D
Klopt. Gelukkig is dat uitgesteld tot maandag omdat de authorisaties nog niet geregeld waren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3293198
Op mijn werk is voor dit jaar een heel budget vrijgemaakt om werknemers gezonder te laten leven door oa kennis te laten maken met sporten. Bij mij betekend dit dat werknemers kennis kunnen maken met mountainbiken (we zitten op de Veluwe, dus bos genoeg ) hardlopen, bootcamp, sh'bam, spinning en kickboksen. Nu ben ik wat ze bij ons noemen 'contractor' het is wel mijn vaste werkplek maar ik wordt betaald door iemand anders. Dus voor mij geld dit eigenlijk niet. Paar weken terug moest ik deze mailing in elkaar zetten en riep ik al, oh dat kickboksen, dat lijkt me leuk! Jammer dat ik hier niet in dienst ben. Kwam vandaag degene die verantwoordelijk is voor mij binnen het bedrijf; Constance je mag meedoen met het kickboksen! Er was een plekje over, en dus hebben ze aan mij gedacht.
Zoooo leuk! 6 lessen krijg ik, met een flink aantal mensen van het werk, waarbij we misschien aan het eind van de 6 lessen door kunnen als de groep groot genoeg blijft, dat moeten we dan, uiteraard, wel zelf betalen.
Voor mij zou dat beter zijn, ik vind sporten erg leuk maar ben heel slecht in individuele dingen. Zou ik in zo'n groep zitten is de sociale controle veel groter en is het lastiger om af te zeggen, en dus beter voor mij
Exacte startdatum heb ik nog niet, wel de dag en tijdstip, ik vind het helemaal leuk!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3293209
Collega die de ruitenvloeistof heeft bijgevuld van de poolauto voor mij omdat hij niet wil dat mij wat overkomt :) En andere collega die zegt dat ik een opdracht pas volgende week mag inplannen omdat ik mezelf niet voorbij moet lopen :) Doet me enorm goed die waardering :cool:
Door frodo quin
#3293220
dinky89 schreef:Collega die de ruitenvloeistof heeft bijgevuld van de poolauto voor mij omdat hij niet wil dat mij wat overkomt :) En andere collega die zegt dat ik een opdracht pas volgende week mag inplannen omdat ik mezelf niet voorbij moet lopen :) Doet me enorm goed die waardering :cool:
Wat fijn om zo'n sieve collega's te hebben :)
Door src_esther
#3293230
hannabelgje schreef:Ik vond de expo erg leuk, maar het kost 20 euro en je bent er in een uur doorheen. De prijs/kwaliteitsverhouding is dus niet geweldig.

Vandaag op controle bij huisarts. Ik wilde mijn bloed nogmaals na laten kijken of de infectie verdwenen was. Dat was gelukkig zo. Ik mag niet praten, ook niet fluisteren, ik moet veel rusten en veel drinken. De rest heeft gewoon ff tijd nodig. Maar geen ab meer in elk geval.
Fluisteren is dan ook meer belastend dan praten, dus als je stem begint terug te komen vooral niet gaan fluisteren. Beterschap.
#3293232
src_esther schreef: Fluisteren is dan ook meer belastend dan praten, dus als je stem begint terug te komen vooral niet gaan fluisteren. Beterschap.
Het enige wat ik kan is fluisteren, maarja dat mag niet. Afbeelding Verder komt er weinig geluid uit. Geduld is moeilijk pffff

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3293247
eelke schreef:Iemand hier had toch zo'n slak? Ik zou m Garry noemen en hopen dat ie mauwt :)

Maar het voordeel van kikkervisjes vond ik dat je er ook weer vanaf komt. Toen ik klein was hadden we ze ook vaak, maar dan moesten ze weg als ze pootjes kregen, want dan ging het mis. Vaak vraten ze elkaar dan op. Dat was niet zo leuk ::)

Maar nu heb ik me ingelezen, en weet ik dat je ze in het visjes stadium komkommer en gekneusde sla blaadjes moet voeren. In het kikkertjes stadium zijn het geen planteneters meer en eten ze (fruit)vliegjes en kun je ze zelfs gehakt geven. Dus, misschien dat het nu meer kans van slagen heeft.

Ik vind ze nu al schattig. Van die opgekrulde kikker embryo's in een eitje. :smitten:

Mocht ik het nou leuk blijven vinden, zo'n aquarium met leven, zou ik denk ik garnalen willen.
mocht je tzt garnalen willen en in de buurt van weert zijn kan ik je wel een leuk groepje cristal red garnalen meegeven .... wel zelf een bakje meenemen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door