Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3445389
Wat een fijne tussenoplossing totdat je de sleutel hebt van je eigen huisje cindymayella! Dat de naasten om je heen naar en kortaf doen is heel vervelend maar ook zij zullen moeten wennen aan de nieuwe situatie. Hopelijk vinden jullie steeds meer jullie eigen draai waardoor jij, je kinderen en broer weer op normale wijze met elkaar om kunnen gaan :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445390
Ronald schreef: wo 01 jun 2022, 18:28 Ik ben hier aan het aftellen... De keuken is geleverd, alle apparatuur is er, elektra op orde, geen gas meer in de keuken... Morgen beginnen ze met het uitpakken van alle dozen van de keuken en gaan de eerste dingen geplaatst worden. De planning is dan om het vrijdag af te maken. En dan zou ik, in theorie, vrijdagavond kunnen koken in mijn nieuwe keuken... Als ik daar tenminste zin in heb ;D
Op een vrijdagavond ;D ;D ;D
Door smulpaap
#3445402
Sterkte Cindy. En fijn dat er een tijdelijke oplossing is
En hopelijk vind je wat rust , en grote kinderen en echtscheiding . Het kan ook heel lastig zijn . Hopelijk heelt de tijd de wonden . Het is ook een hele verandering , voor jullie allemaal
Door MillyMol
#3445405
Dochterlief is vandaag eindelijk op haar eindbestemming (Palmerston North) gearriveerd. Haar twee koffers waren door een heel korte overstaptijd van maar 15 minuten in Singapore niet meegegaan met het tweede en derde deel van de vlucht en die worden als het goed is vandaag bij haar afgeleverd.

Ze is waar ze moet zijn! :D
Door Anne in Zweden
#3445407
MillyMol schreef: wo 01 jun 2022, 22:45 Dochterlief is vandaag eindelijk op haar eindbestemming (Palmerston North) gearriveerd. Haar twee koffers waren door een heel korte overstaptijd van maar 15 minuten in Singapore niet meegegaan met het tweede en derde deel van de vlucht en die worden als het goed is vandaag bij haar afgeleverd.

Ze is waar ze moet zijn! :D
Wat fijn en wat een opluchting, MillyMama! Palmerston North, daar heb ik volgens mij eens op een camping gestaan. :D Wat gaat je dochter eigenlijk doen in NZ?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3445414
Wat super fijn Milly!





Ik heb mijn energiecontract voor een jaar verlengd. En doordat ik niet veel verbruik, ga ik ondanks alle prijsstijgingen, toch nog 2 tientjes minder betalen per maand. :D :D Ik was er wel een beetje bang voor, een nieuw contract. Valt het toch mee. In augustus heb ik straks rond de 400m3 aan gas verbruikt en 800Kw aan stroom.

Ik krijg volgens de berekeningen nu, meer dan 500€ terug van afgelopen jaar. Mijn contract loopt nog tot augustus.
Door Too
#3445416
Da's een goeie deal Sam, fijn!

Ik ga het toch ook maar vastleggen, heb nu variabel omdat contract afliep maar durf niet nog langer te hopen/gokken op lagere tarieven
ik ben ook geen heel grote verbruiker dus het blijft nog wel te overzien maar ik word er vreselijk onrustig van ( en steek het liefst mijn kop in t zand .. :doh: niet handig)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3445418
Too schreef: do 02 jun 2022, 11:48 Da's een goeie deal Sam, fijn!

Ik ga het toch ook maar vastleggen, heb nu variabel omdat contract afliep maar durf niet nog langer te hopen/gokken op lagere tarieven
ik ben ook geen heel grote verbruiker dus het blijft nog wel te overzien maar ik word er vreselijk onrustig van ( en steek het liefst mijn kop in t zand .. :doh: niet handig)
Ja, herkenbaar. Maar gister weer een bericht dat de gasprijzen verder stijgen en ook dat we geen gas meer krijgen uit Rusland enzo. Dat ik zo onrustig werd dat ik heb doorgepakt. Gelukkig ben ik van de truien, dekentjes en thermokleding. Dat trek ik liever aan dan dat ik de verwarming hoger zet. Ik houd niet zo van CV warmte. :) Bezoek instrueer ik ook altijd waar de thermostaatknop hangt omdat ik m vergeet hoger te zetten. Ik heb het ook niet zo snel koud. ;D
Door MillyMol
#3445419
Anne in Zweden schreef: wo 01 jun 2022, 23:59 Wat fijn en wat een opluchting, MillyMama! Palmerston North, daar heb ik volgens mij eens op een camping gestaan. :D Wat gaat je dochter eigenlijk doen in NZ?
Ze gaat daar promotie-onderzoek doen. Het is de bedoeling dat ze over ca. 3 jaar promoveert op -simpel gezegd- de relatie tussen voeding en activiteit bij oudere katten.

Het eerste jaar van dat traject heeft ze vanuit NL gedaan. Medewerkers verzamelden data en dochterlief heeft daar de nodige statistiek op losgelaten en haar eerste wetenschappelijke artikel gepubliceerd.

Voor twee andere onderzoeken heeft ze voorstellen ingediend bij de ethische commissie van de universiteit waar ze nu bij werkt: Massey University.

En omdat het nogal lastig is om parameters als CO2 en stikstof in de uitgeademde lucht van katten te meten moet dat indirect. Daarvoor heeft ze een wiskundig model ontwikkeld dat ze mbv haar onderzoeken wil proberen te valideren, zodat het breder gebruikt kan worden.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3445422
Ik wist niet dat je inmiddels weer energiecontracten voor bepaalde tijd vast kon zetten. Tijdje geleden was dat namelijk helemaal niet meer mogelijk en werd er alleen nog variabel aangeboden.

@millymol: Wat fijn dat je dochter is aangekomen. Heb nog aantal keer aan haar gedacht. Hopelijk heeft ze gisteren dan ook haar koffers ontvangen zodat ze daar kan gaan settelen :cool: Klinkt als een heel interessant onderwerp voor onderzoek :)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3445439
Hè, hè.... het is gelukt... De nieuwe keuken staat!
IMG20220602195700.jpg
IMG20220602195700.jpg (2.68 MiB) 321 keer bekeken
IMG20220602195645.jpg
IMG20220602195645.jpg (3.33 MiB) 321 keer bekeken
Nog even alles schoonmaken en de plakkertjes eraf. Maar dat is voor morgen. Nu voor het eerst in 4 weken geen "vreemden" in huis die herrie maken, stof rondstrooien en soms rare muziek aan hebben staan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door