Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3292070
koekje schreef:Nog even en Vera kan helemaal zelfstandig koken. Ze heeft heel netjes en grondig een bosje radijs gewassen en van de blaadjes ontdaan. En daarna het groen in het groenvuil-bakje gedaan en de gewassen radijsjes laten uitlekken in een vergietje.

Goed afgericht al :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3292084
eelke schreef:Ik mag kikkervisjes :cool:

Weet je wat me nou ook leuk lijkt? Van die grote appelslakken. Volgens mij matcht dat ook wel met kikkers.
Door eelke
#3292105
koekje schreef:Weet je wat me nou ook leuk lijkt? Van die grote appelslakken. Volgens mij matcht dat ook wel met kikkers.
Iemand hier had toch zo'n slak? Ik zou m Garry noemen en hopen dat ie mauwt :)

Maar het voordeel van kikkervisjes vond ik dat je er ook weer vanaf komt. Toen ik klein was hadden we ze ook vaak, maar dan moesten ze weg als ze pootjes kregen, want dan ging het mis. Vaak vraten ze elkaar dan op. Dat was niet zo leuk ::)

Maar nu heb ik me ingelezen, en weet ik dat je ze in het visjes stadium komkommer en gekneusde sla blaadjes moet voeren. In het kikkertjes stadium zijn het geen planteneters meer en eten ze (fruit)vliegjes en kun je ze zelfs gehakt geven. Dus, misschien dat het nu meer kans van slagen heeft.

Ik vind ze nu al schattig. Van die opgekrulde kikker embryo's in een eitje. :smitten:

Mocht ik het nou leuk blijven vinden, zo'n aquarium met leven, zou ik denk ik garnalen willen.
#3292106
eelke schreef:
Iemand hier had toch zo'n slak? Ik zou m Garry noemen en hopen dat ie mauwt :)

Maar het voordeel van kikkervisjes vond ik dat je er ook weer vanaf komt. Toen ik klein was hadden we ze ook vaak, maar dan moesten ze weg als ze pootjes kregen, want dan ging het mis. Vaak vraten ze elkaar dan op. Dat was niet zo leuk ::)

Maar nu heb ik me ingelezen, en weet ik dat je ze in het visjes stadium komkommer en gekneusde sla blaadjes moet voeren. In het kikkertjes stadium zijn het geen planteneters meer en eten ze (fruit)vliegjes en kun je ze zelfs gehakt geven. Dus, misschien dat het nu meer kans van slagen heeft.

Ik vind ze nu al schattig. Van die opgekrulde kikker embryo's in een eitje. :smitten:

Mocht ik het nou leuk blijven vinden, zo'n aquarium met leven, zou ik denk ik garnalen willen.
Ik gaf ze altijd watervlooien. Dat werkte ook prima. Gewoon uit de regenton.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3292108
hannabelgje schreef:Ik gaf ze altijd watervlooien. Dat werkte ook prima. Gewoon uit de regenton.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik heb geen regenton. En water in mijn achtertuin bewaren geeft hier sowieso 10000 muggen. En die larfjes wil ik al helemaal niet binnen hebben >:(

Ze moeten ook wel slootwater hebben maar ik heb eigenlijk niet echt een sloot in de buurt. Dus ik moet nog eens op zoek naar een waterdichtafsluitbare bak, want slootwater hebben ze wel nodig na hun geboorte.

Pffff ik heb het er maar druk mee :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3292123
Vandaag thuis kunnen werken omdat er geen klantafspraken in de agenda staan en dan heerlijk in de tuin kunnen zitten voor het eerst :cool:
Geloof dat Dinky alle geurtjes en geluiden ook wel erg boeiend vind, die kan haar lol niet op en is continu rond aan het snuffelen :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door