Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445452
Wow, prachtig Ronald! Je hebt even geduld moeten hebben, maar dan heb je ook wat!

Ik ben heeeeeeel benieuwd wat je vanavond gaat koken!
Door El_Kato
#3445455
Wat een mooie geluksmomenten komen er voorbij. Met een lach en sommige ook met een traan :-*

Mooie keuken Ronald! En heb je gisteren gekookt :biggrin2:

Na een heel lang voortraject (2 jaar) zijn wij een paar weken geleden gestart met een verbouwing. Een grootse renovatie van onze verouderde woning. De offertes kwamen moeizaam binnen en waren veel hoger dan verwacht/gehoopt. Getwijfeld of we zelf dingen wilde doen. We kunnen we wat en zijn redelijk handig maar werken ook en de energie is beperkt. We hebben lang getwijfeld of we wel zoveel geld wilden uitgeven om het volledig uit te besteden. De knoop doorgehakt en voor het laatste gekozen. Eind vorig jaar akkoord gegeven op een offerte. Bloed nerveus of alles goed zou gaan. Nachtmerries gehad over drama aannemers die er een potje van maken en er met je geld vandoor gaan. Stress gehad over eventuele meerwerkprijzen of prijsverhogingen omdat het materiaal zo duur geworden is en we aan de max van ons budget zitten.

We zijn nu bijna klaar. Maandag gaat de stuccer erin (ja hij werkt op 2de Pinksterdag :o ). En ik durf en kan nu vol trots zeggen dat we echt een top aannemer hebben! Het hele project is super verlopen. Geen vertragingen of andere ellende. Alles is echt super netjes afgewerkt, mooier als dat wij het bedacht hadden. Er is ontzettend goed meegedacht en overlegd met de verschillende mogelijkheden om dingen echt mooi en goed te maken. We hebben meerwerk maar alles in overleg en geen onzin dingen. Heb vannacht weer slecht geslapen omdat ik zo blij ben en niet kan wachten tot we terug naar huis kunnen ;D

Het is nu wachten tot het stucwerk droog is. We gaan zelf schilderen en verven. We gaan ook nog op vakantie. Begin juli kan de tegelvloer erin (keramisch hout) en half juli word de keuken geplaatst. Dan nog wat kleine dingen om het af te ronden maar dat komt wel als we weer thuis wonen :D

Als de keuken staat zal ik wat foto’s plaatsen - ben echt vet blij en trots :biggrin2:

We hebben trouwens de mazzel dat we met 2 honden en een hoop zooi voor 3 maanden bij mijn ouders mochten intrekken. En ondanks dat ik heel graag weer terug wil naar mijn eigen huis ben ik daar ook echt heel blij mee en dankbaar voor!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3445458
Wat fijn dat het zo goed heeft uitgepakt El_Kato! Ik herinner mij nog wel dat je bezig was met de offertes en ben blij te lezen dat het zo goed is gegaan nadat de knoop is doorgehakt :cool:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445463
El_Kato schreef: vr 03 jun 2022, 08:01 Wat een mooie geluksmomenten komen er voorbij. Met een lach en sommige ook met een traan :-*

Mooie keuken Ronald! En heb je gisteren gekookt :biggrin2:

Na een heel lang voortraject (2 jaar) zijn wij een paar weken geleden gestart met een verbouwing. Een grootse renovatie van onze verouderde woning. De offertes kwamen moeizaam binnen en waren veel hoger dan verwacht/gehoopt. Getwijfeld of we zelf dingen wilde doen. We kunnen we wat en zijn redelijk handig maar werken ook en de energie is beperkt. We hebben lang getwijfeld of we wel zoveel geld wilden uitgeven om het volledig uit te besteden. De knoop doorgehakt en voor het laatste gekozen. Eind vorig jaar akkoord gegeven op een offerte. Bloed nerveus of alles goed zou gaan. Nachtmerries gehad over drama aannemers die er een potje van maken en er met je geld vandoor gaan. Stress gehad over eventuele meerwerkprijzen of prijsverhogingen omdat het materiaal zo duur geworden is en we aan de max van ons budget zitten.

We zijn nu bijna klaar. Maandag gaat de stuccer erin (ja hij werkt op 2de Pinksterdag :o ). En ik durf en kan nu vol trots zeggen dat we echt een top aannemer hebben! Het hele project is super verlopen. Geen vertragingen of andere ellende. Alles is echt super netjes afgewerkt, mooier als dat wij het bedacht hadden. Er is ontzettend goed meegedacht en overlegd met de verschillende mogelijkheden om dingen echt mooi en goed te maken. We hebben meerwerk maar alles in overleg en geen onzin dingen. Heb vannacht weer slecht geslapen omdat ik zo blij ben en niet kan wachten tot we terug naar huis kunnen ;D

Het is nu wachten tot het stucwerk droog is. We gaan zelf schilderen en verven. We gaan ook nog op vakantie. Begin juli kan de tegelvloer erin (keramisch hout) en half juli word de keuken geplaatst. Dan nog wat kleine dingen om het af te ronden maar dat komt wel als we weer thuis wonen :D

Als de keuken staat zal ik wat foto’s plaatsen - ben echt vet blij en trots :biggrin2:

We hebben trouwens de mazzel dat we met 2 honden en een hoop zooi voor 3 maanden bij mijn ouders mochten intrekken. En ondanks dat ik heel graag weer terug wil naar mijn eigen huis ben ik daar ook echt heel blij mee en dankbaar voor!
Ik ben heel blij voor je!

En ook blij dat dit soort dingen ook nog kunnen in onze wereld. :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3445467
Wat fijn dat het zo goed is gegaan Ek Kato! Mooi dat je kon logeren, maar in je eigen huis is toch het allerfijnst.


Mooi Ronald!! Lekker ruim zeg, jij kan heerlijk aan het koken zo!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445469
Fijn dat het einde in zicht is en alles zo goed is gegaan Kato! Of je nou (deels) het zelf doet of uitbesteedt, het geeft altijd stress. Het is een hoop geld allemaal en je moet weer jaren toe met het resultaat. Super dat het dan mooier en beter uitpakt!

Foto’s zijn natuurlijk altijd leuk!

Wij vorderen hier momenteel ook heel fijn. Eigenlijk nog maar een paar relatief kleine dingen en dan is de druk er echt af. Alles wat daarna nog lukt voor onze kleine meid zich aankondigt is leuk, maar niet noodzakelijk. Ik ben zelf beetje voor beetje de vrijgekomen ruimte aan het schoonmaken. Dat vind mijn nesteldrang heel fijn ;D

Gister en eergister ook nog ver van huis bij vrienden geweest. Kan net wel, net niet meer, dus ik geniet er nog even van. Zeker met dit heerlijke weer.
Door smulpaap
#3445480
Ronald schreef: do 02 jun 2022, 21:44 Hè, hè.... het is gelukt... De nieuwe keuken staat!
IMG20220602195700.jpgIMG20220602195645.jpg

Nog even alles schoonmaken en de plakkertjes eraf. Maar dat is voor morgen. Nu voor het eerst in 4 weken geen "vreemden" in huis die herrie maken, stof rondstrooien en soms rare muziek aan hebben staan.


Zo . Dat is mooi geworden .
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3445499
Ik heb ravioli gekookt... met een grote bak konijnenvoer erdoorheen en een beetje bio gehakt. Het was lekker. En vandaag eet ik dat weer. En met een beetje geluk morgen ook nog.
Het inschatten van hoeveelheid koken is altijd al wel een uitdaging geweest, maar ik heb nu voor het eerst nogal overdreven. Gewoon. Omdat het kon. En omdat ik alle pitten van de kookplaat aan wilde hebben. En dan kan dan wel, maar dan moet je wel wat te koken hebben natuurlijk!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3445501
Ronald schreef: za 04 jun 2022, 14:08 Ik heb ravioli gekookt... met een grote bak konijnenvoer erdoorheen en een beetje bio gehakt. Het was lekker. En vandaag eet ik dat weer. En met een beetje geluk morgen ook nog.
Het inschatten van hoeveelheid koken is altijd al wel een uitdaging geweest, maar ik heb nu voor het eerst nogal overdreven. Gewoon. Omdat het kon. En omdat ik alle pitten van de kookplaat aan wilde hebben. En dan kan dan wel, maar dan moet je wel wat te koken hebben natuurlijk!
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door