Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3456141
Kaela schreef: ma 23 jan 2023, 17:38 Vandaag stond in het AD een artikel over nationale knuffeldag. Daarin werd ook het belang van het knuffelen van je kind genoemd. Buidelen en samen dutjes doen werd er ook positief in benoemd. Vond ik echt leuk om te lezen. Van knuffelen wordt elk mens beter!
Ik weet nog dat mijn jongste zoon last van astma had. Bij helder winterweer zei de ene arts: "Je gaat toch niet met hem naar buiten hè?". En de andere: "Ga maar lekker met hem naar buiten hoor, is goed voor hem!". En inderdaad alle welgemeende zogenaamde nuttige adviezen van jan-en-alleman. Trek maar fijn jullie eigen plan!

En knuffelen... dat is zo ongeveer het belangrijkste wat er is. Samen dutje doen doen we dan niet meer, maar er komt hier niemand de deur in of uit zonder een knuffel!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3456142
Ronald schreef: ma 23 jan 2023, 18:00 Ik weet nog dat mijn jongste zoon last van astma had. Bij helder winterweer zei de ene arts: "Je gaat toch niet met hem naar buiten hè?". En de andere: "Ga maar lekker met hem naar buiten hoor, is goed voor hem!". En inderdaad alle welgemeende zogenaamde nuttige adviezen van jan-en-alleman. Trek maar fijn jullie eigen plan!

En knuffelen... dat is zo ongeveer het belangrijkste wat er is. Samen dutje doen doen we dan niet meer, maar er komt hier niemand de deur in of uit zonder een knuffel!
Verwarrend he! En dat zijn dan de deskundigen voor ziektes.

Haha ik zeg als weerwoord tegen mensen die iets zeggen over samen slapen: ik heb nog nooit een 18-jarige nog bovenop zijn moeder zien slapen. Dus het komt vast wel goed ;D
Maar knuffelen kan en moet altijd!!! Heerlijk.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3456143
Zeker nu van genieten!
Het gaat zo snel voorbij!

Nu moeten ze ziek zijn wil je nog samen kunnen dutten. ::) Anders wordt er geen seconde stil gelegen (om gek van te worden :-X). Onlangs was Maxime idd ziek en heeft hij nog eens heerlijk in m'n armen gelegen. Jeetje, wat kan je daar van genieten. :D

Ik heb me idd ook altijd geërgerd aan al dat gezaag over doorslapen ed. En ik heb dat geregeld gezegd als ze ernaar vroegen bij die van mij. Boeit me niet.
Want heus, dat is niet voor de kinderen hun bestwil hoor maar voor de ouders!
Dus als jij er niet aan onderdoor gaat qua vermoeidheid is het helemaal goed.
Heeft de rest toch geen zaken mee?
Door Siberienne
#3456146
Over apart slapen; eigenlijk is dat iets wat toch pas heel kort zo is in de geschied van de mensheid en dan ook nog maar op een vrij klein deel van de planeet?

Mijn schoonzusje is Chinees en daar is het blijkbaar heel gebruikelijk dat mama of papa met het kind naar bed gaan tot het slaapt. Zeker de eerste jaren.
Door eelke
#3456147
Zelfs ik krijg als kinderloze 30'er advies over het laten slapen van mijn niet-bestaande kind. Althans, via de artikelen op mijn facebooktijdlijn, van sites die ik helemaal niet volg. Aanbevolen voor mij, want 30'er en vrouw, denk ik ::)

Dat je er dan mét kind helemaal mee doodgegooid wordt, al die adviezen, kan ik me helemaal voorstellen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3456148
Siberienne schreef: ma 23 jan 2023, 20:35 Over apart slapen; eigenlijk is dat iets wat toch pas heel kort zo is in de geschied van de mensheid en dan ook nog maar op een vrij klein deel van de planeet?

Mijn schoonzusje is Chinees en daar is het blijkbaar heel gebruikelijk dat mama of papa met het kind naar bed gaan tot het slaapt. Zeker de eerste jaren.
Dat is ook zo..
En ik denk ook dat het daarom het meest besproken topic is als het over borelingen gaat. Omdat men tegen de natuur in wil gaan en dat het daardoor niet vlot loopt zoals men zou willen. Met men bedoel ik dan de normen van de maatschappij, niet iedereen persoonlijk natuurlijk. De meeste ouders beseffen dat natuurlijk helemaal niet.

Er zijn nog een boel van dat soort dingen die de maatschappij van onze kinderen vraagt. Ik probeer dat zoveel als mogelijk te omzeilen, maar dat lukt zeker niet altijd. En dat zal alleen nog maar moeilijker worden... :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3456149
eelke schreef: ma 23 jan 2023, 20:45 Zelfs ik krijg als kinderloze 30'er advies over het laten slapen van mijn niet-bestaande kind. Althans, via de artikelen op mijn facebooktijdlijn, van sites die ik helemaal niet volg. Aanbevolen voor mij, want 30'er en vrouw, denk ik ::)

Dat je er dan mét kind helemaal mee doodgegooid wordt, al die adviezen, kan ik me helemaal voorstellen.
;D ;D ;D
Wacht maar tot je een 50'er bent! Ik krijg info over Turkse rommelmarkten en werphengels. En een Hongaars bedrijf denkt kennelijk dat ik de aanschaf van een elektrische trein overweeg. Zo eentje die ze in pretparken hebben. Ik zie me er nog niet mee rondrijden hier in de wijk. ::)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3456151
Kaela schreef: ma 23 jan 2023, 17:38 Was het maar alleen het consternatiebureau. Die hebben nog nooit naar slapen gevraagd. Nee dat slapen is iets wat in al die mama bladen en sites terugkomt. En ik zit in een groep voor reflux en daar vliegen de vragen over slapen je ook om de oren. Waarop de ene slaaptraining na de andere wordt aangeraden, aan kindjes die soms nog heel veel pijn van de reflux hebben. En dan nog de mensen uit onze omgeving. Ach niets wat niet goed bedoeld is hoor, maar dan toch een ‘slaapt ze haar middagdutje nog steeds niet in haar eigen bedje’ of ‘is ze elke dag om vijf uur wakker, jeetje zeg’. Terwijl ik apetrots ben dan ze dan 8 a 9 uur aan een stuk slaapt! Oh en dat ze nog niet op haar eigen kamer slaapt is natuurlijk ook vragen om problemen, want daar kom je echt nooit meer vanaf als je dat nu niet doet.
De focus van de maatschappij ligt er gewoon best vreemd op.

Vandaag stond in het AD een artikel over nationale knuffeldag. Daarin werd ook het belang van het knuffelen van je kind genoemd. Buidelen en samen dutjes doen werd er ook positief in benoemd. Vond ik echt leuk om te lezen. Van knuffelen wordt elk mens beter!
Geloof me, zodra ze verkering krijgen weten ze heel goed wat hun eigen kamer is :biggrin2: .....maak je er dus nu nog maar niet druk over dat ze nog bij jullie wil zijn ;)

Hier hebben we echt een drakenslaper gehad (en dan heb ik het over jaren :-X ).... en ik heb echt nooit gepushed of laten huilen of wat dan ook.
Elk kind doet het op zijn eigen manier en moment en daarbij heeft elke ouder zijn eigen gevoel daarbij, dus als het voor jullie goed voelt en de kleine meid slaapt nu al 8 of 9 uur door, daar lekker van genieten en je eigen slaapplan trekken :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3456156
Sonja schreef: ;D ;D ;D
Wacht maar tot je een 50'er bent! Ik krijg info over Turkse rommelmarkten en werphengels. En een Hongaars bedrijf denkt kennelijk dat ik de aanschaf van een elektrische trein overweeg. Zo eentje die ze in pretparken hebben. Ik zie me er nog niet mee rondrijden hier in de wijk. ::)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3456159
Siberienne schreef: ma 23 jan 2023, 20:35 Over apart slapen; eigenlijk is dat iets wat toch pas heel kort zo is in de geschied van de mensheid en dan ook nog maar op een vrij klein deel van de planeet?

Mijn schoonzusje is Chinees en daar is het blijkbaar heel gebruikelijk dat mama of papa met het kind naar bed gaan tot het slaapt. Zeker de eerste jaren.
Gek he. Ergens is dat onze cultuur in geslopen en nu moeten baby’s zich daar maar naar schikken. Toch heb ik wel het idee dat er beweging in zit terug naar meer samen slapen. De WHO raadt minimaal 6 maanden rooming in aan, liever langer.
In vrijwel alle andere culturen is het veel normaler. En dat was het niet heel lang geleden hier ook. Mijn moeder heeft nooit alleen gelegen, eerst in de wieg naast mama en daarna met zussen op de kamer. Maar juist in de periode dat de boomers kinderen kregen was het echt knalhard dat kind op de eigen kamer moest en laat maar huilen. Dat merkte ik in alle verhalen tijdens de kraamvisite.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3456160
Sonja schreef: ma 23 jan 2023, 23:42 ;D ;D ;D
Wacht maar tot je een 50'er bent! Ik krijg info over Turkse rommelmarkten en werphengels. En een Hongaars bedrijf denkt kennelijk dat ik de aanschaf van een elektrische trein overweeg. Zo eentje die ze in pretparken hebben. Ik zie me er nog niet mee rondrijden hier in de wijk. ::)
;D ;D ;D

Lang leve de algoritmes!
Door smulpaap
#3456170
Oh ik heb toen vier " oude wijze ervaren moeders " verzocht om maar weer op te stappen
Scheitziek werd ik er van . Laat maar huilen hoor , een baby hoort i de wieg , een draagzak ? Dan komt ie niet tot rust hoor
De zeikwijven hadden een kop koffie gehad , toen heb ik hun jassen gepakt , en hen verzocht weg te gaan . Klaar met al die bemoeienis
De tweede keer tegen moeder en schoonmoeder gezegd dat die zeikwijven er niet meer in zouden komen
Gebruikersavatar
Door doranto
#3456176
Mijn kleindochter wordt deze maand 6. Ze gaat nog steeds niet alleen slapen. Soms slaapt ze nog bij haar moeder, maar als ze in haar eigen bed slaapt blijft haar moeder bij haar, leest een verhaaltje voor en wacht tot ze slaapt. Zo doe ik dat ook als ze hier logeert. Ze zal waarschijnlijk ook wel alleen naar bed kunnen, maar haar moeder en ik vinden dit fijner, dus doen we het zo :) Ook ik zeg volg je hart!
Door Siberienne
#3456177
Ik had zo’n moeder dat geleerd werd: laten huilen. Op een gegeven moment zat ik in de woonkamer in de box. En maar brullen. De rest in de keuken. Komt mijn vader de kamer in, zit ik klem met mijn hoofd tussen de spijlen van de box. Dik hoofd van het huilen, dus kwam er ook niet meer uit. Mijn vader boog die dikke houten spijlen zo uit elkaar. Pure adrenaline - later heeft hij dat nog eens geprobeerd maar lukte het totaal niet. Ik geloof wel dat mijn moeder me daarna iets minder lang liet huilen ….
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door