Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3452826
Gisteren met Zoë naar de osteopaat geweest. Geen overbodige luxe want haar rug zat flink vast.
Vanmorgen kwam ze helemaal heppie de peppie uit haar bed. Lekker hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door smulpaap
#3452863
hannabelgje schreef: wo 16 nov 2022, 12:37 Gisteren met Zoë naar de osteopaat geweest. Geen overbodige luxe want haar rug zat flink vast.
Vanmorgen kwam ze helemaal heppie de peppie uit haar bed. Lekker hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Oh wat fijn om dat weer te zien :-*
Mijn oude bessen knapten er ook vaak van op
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3452879
hannabelgje schreef:Gisteren met Zoë naar de osteopaat geweest. Geen overbodige luxe want haar rug zat flink vast.
Vanmorgen kwam ze helemaal heppie de peppie uit haar bed. Lekker hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Fijn dat ze daar weer zo goed van opknapt!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3452886
Een dik jaar ben ik verhuisd naar een super grote woning in een dorp naar Utrecht.
Maar ik blijk het er totaal niet naar mijn zin te hebben. Vrienden komen niet meer langs, er wonen heel veel mensen met heel veel herrie. En het is ver van alles af.

Nu is er hier in de regio "van groot naar beter" een regeling dat je voorang krijgt op de wachtlijst omdat je een grote woning achterlaat. Een met 3 slaapkamers op zn minst. Daar heb ik me voor aamgemeld. Daardoor, plus dat ik 75% van mijn wachttijd mee kon nemen, sta ik nu nummer 1 op een huis in Utrecht. :D

De nadelen zijn dat het een huis uit 1861 is en ik dus 2 buren blijf horen. Het is heel klein. Iets om wel over na te denken: het is een rijksmonument en ook totaal niet geïsoleerd en gaat ook niet gebeuren. En ik moet een goede puzzel maken om Cato en Siepie naar buiten te laten zonder dat ze weg kunnen lopen maar moet wel kunnen.

Voordelen zijn locatie, locatie, locatie. Aan de oostkant van het centrum van Utrecht. Het is een hofje met grote gemeenschapszin en gezamenlijke tuin. Soort woongroep zonder de nadelen van een woongroep. Het huis en hofje zit vol met karakter en sfeer. Het hofje is super rustig en ik heb redelijk vrij uitzicht. De buurvrouw direct aangrenzend leek een theedrinkende, in stilte levende yoga dame en dus zeer rustig ;) Helaas dus wel vergeten bij de andere buren aan te bellen. Een heel aantal van mijn vrienden wonen weer om de hoek! Het heeft een slaapkamer boven en naast de gemeenschappelijke tuin ook nog een kleine prive tuin. En ondanks klein, het heeft boven de slaapkamer nog een bergzolder en in de slaapkamer kan ik een kast kwijt van maximaal 250x90 naast mijn bed van 160x200 en zelfs nog nachtkastjes.

Ik moet wel erg puzzelen wat mee kan aan meubels, wat ik wil houden en dus prioriteit heeft en wat zo weg kan. Ik wil door de woonkamer en slaapkamer graag een soort renbaan maken voor Cato en Siepie. Voor extra bewegingsruimte en speel mogelijkheden. Op Pinterest zag ik leuke dingen voorbij komen.

Ik lig er al ff wakker van. ;D straks maar eens een plattegrond tekenen en mijn meubels erin zetten
Gebruikersavatar
Door sam28
#3452894
Dat heb je echt mooi gezegd.

Mijn tekening is eigenlijk best leuk geworden ;D Volgens mij moeten dingen best passen.
@Tanna, je stoeltjes moet ik dan helaas toch weer laten gaan :-\ dat vind ik erg jammer want ze zijn zo leuk!! Maar ik wil niet door het leven gaan als hoarder
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3452898
Stoer dat je zo'n stap maakt Sam. En dat je kiest voor jezelf. En inderdaad, dan maar kleiner.

Ik ben van een huis met 5 slaapkamers en 3 verdiepingen gegaan naar een veel kleinere woning. Vooral de woonkamer is een stuk kleiner. Er staan nog steeds spullen van de verhuizing die ik een plekje moet geven. Niet alleen in het huis, maar ook in mijn hart.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3452915
Thnx Ronald. Hoewel ik wel opzie tegen weer een verhuizing en ook de vreselijk dure en goede vloer ga achterlaten, denk ik dat dit een goede keus is.
Ik kan tegen 15 graden en tocht en geluiden heb ik nu ook. Met het verschil dat een flat onpersoonlijk is en het hofje wel persoonlijk. Dat durf ik toch meer aan.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3452917
Een plek waar je je fijn en thuis voelt is veel belangrijker dan het formaat van het huis.
Natuurlijk kan het erg onhandig zijn, maar zolang je gevoel daar goed is is dat prima te accepteren!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3452967
Jehova’s voor de deur hebben en dat die dan zelf al zeggen “hier heb je een folder en doe de deur maar snel weer dicht vanwege de energieprijzen”. Bijzonder!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3453022
Oma jarig, Nina die met feestmuts op en zelfgemaakt knutsel werkje (voet en handafdrukjes) oma blij maakt.

En ik die dankzij de cruise control de autorit heen en terug goed aankon. We zijn nu wel moe, maar heel tevreden!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door