Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3425172
Heerlijk op de motor weggeweest. Rondje door de Alde Feanen, daarna nog een rondje om het Sneekermeer heen om daarna door te rijden naar Oranjewoud, Katlijk en Bontebok. En daarna binnendoor over Gorredijk, Tijnje, Aldeboarn en Akkrum weer naar huis.

Niet een supergroot rondje, maar wel een supermooi rondje. En weer lekker de kop leeg gereden!
Door Mandarijn
#3425182
Bobbie had 3 geluksmomentjes vandaag. Hij vond 3 heerlijke natuurkoevlaaien die hij heerlijk vond smaken :nono2:
Gelukkig waren alle andere natuurkoestrontjes niet goedgekeurd door meneer.........en mijn mening kan dus zo in het klaagtopic
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3425362
Vanmorgen met de fjord les gehad. Veel geleerd, veel huiswerk mee.

Maar het beste was nog wel dat toen ik naar de andere lessen keek, de mechelaar des huize bij mij kwam zitten voor een uitgebreide kroelsessie. Dat voelde vertrouwd en fijn :smitten:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3425375
Kaela schreef: vr 30 apr 2021, 16:42 Vanmorgen met de fjord les gehad. Veel geleerd, veel huiswerk mee.

Maar het beste was nog wel dat toen ik naar de andere lessen keek, de mechelaar des huize bij mij kwam zitten voor een uitgebreide kroelsessie. Dat voelde vertrouwd en fijn :smitten:
Dat moest gewoon zo zijn, Kaela. Iets met "groetjes van..."
Siberienne schreef:We hadden een waterspreeuw oftewel een fossekal in de beek bij ons huis. De nationale vogel van Noorwegen :)
Een "welkom in Noorwegen" berichtje!
Door src_esther
#3425405
Siberienne schreef: vr 30 apr 2021, 20:33 We hadden een waterspreeuw oftewel een fossekal in de beek bij ons huis. De nationale vogel van Noorwegen :)
Wat leuk.
Gaat Noorwegen beter om met hun nationale vogel dan Nederland?
Ik vind echt om te huilen wat ik zie gebeuren met de grutto. Sinds de weidevogels zijn gearriveerd en bezig zijn een nest te bouwen en eieren te leggen zie ik wekelijks de boeren uitrijden om te mesten, gieren, zaaien (+walsen) en weer mesten en gieren... Daarnaast wordt de waterstand zo laag gehouden dat je ziet dat ze moeite hebben om voedsel te vinden. En dan staan er ook nog eens ongeveer dagelijks jagers te schieten en hoor je die paar vogels die nog over zijn continue verschrikt rondvliegen. :(
Door Siberienne
#3425409
src_esther schreef: za 01 mei 2021, 13:12 Wat leuk.
Gaat Noorwegen beter om met hun nationale vogel dan Nederland?
Ik vind echt om te huilen wat ik zie gebeuren met de grutto. Sinds de weidevogels zijn gearriveerd en bezig zijn een nest te bouwen en eieren te leggen zie ik wekelijks de boeren uitrijden om te mesten, gieren, zaaien (+walsen) en weer mesten en gieren... Daarnaast wordt de waterstand zo laag gehouden dat je ziet dat ze moeite hebben om voedsel te vinden. En dan staan er ook nog eens ongeveer dagelijks jagers te schieten en hoor je die paar vogels die nog over zijn continue verschrikt rondvliegen. :(
Ik weet het niet precies. Op zich denk ik van wel, er is hier zoveel natuur en best veel water is beschermd omdat het ook als drinkwater gebruikt wordt, dus mag je er niks. En dat is voor de vogels wel fijn.
Waar ik wel verdrietig van wordt is de hetze tegen wolven en het jagen op lynxen. Jagen op hert en eland voor voedsel vind ik nog tot daar aan toe, maar de kul argumenten waarmee de jacht op roofdieren wordt goedgepraat vind ik wel jammer. Als je trouwens scherpe discussie wil zien op FB moet je over wolven beginnen..ik blijf daar wijselijk buiten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3425415
Siberienne schreef: za 01 mei 2021, 14:06 Ik weet het niet precies. Op zich denk ik van wel, er is hier zoveel natuur en best veel water is beschermd omdat het ook als drinkwater gebruikt wordt, dus mag je er niks. En dat is voor de vogels wel fijn.
Waar ik wel verdrietig van wordt is de hetze tegen wolven en het jagen op lynxen. Jagen op hert en eland voor voedsel vind ik nog tot daar aan toe, maar de kul argumenten waarmee de jacht op roofdieren wordt goedgepraat vind ik wel jammer. Als je trouwens scherpe discussie wil zien op FB moet je over wolven beginnen..ik blijf daar wijselijk buiten.
Tja, als je zelf veel op prooidieren jaagt voor voedsel, worden de roofdieren voedselconcurrenten hé. Je denkt dat mensen rationele wezens zijn, maar als puntje bij paaltje komt, zijn het toch weer maar dieren...
Leeuwen doden ook cheetah's en luipaarden als ze de kans krijgen. Gewoon uit competitie omwille van het voedsel (en dan hebben ze nog niet eens dezelfde voorkeurprooien als de cheetah).

Ik kan heel goed volgen dat je daar verdrietig van wordt. Ik vind het ook jammer..
Al vind ik het wel leuk als mensen hun dierlijke kanten boven komen, in welke vorm dan ook (en geloof me, dat zijn er veel meer dan wat het merendeel van de mensen wil zien :P), dat de wolven en lynxen er het slachtoffer van worden vind ik zeer pijnlijk. Want de strijd tegen mensen is natuurlijk eentje die ze niet kunnen winnen, en ze kunnen ook nergens heen. :(
Door Siberienne
#3425426
pearlsofpassion schreef: za 01 mei 2021, 17:00 Tja, als je zelf veel op prooidieren jaagt voor voedsel, worden de roofdieren voedselconcurrenten hé. Je denkt dat mensen rationele wezens zijn, maar als puntje bij paaltje komt, zijn het toch weer maar dieren...
Leeuwen doden ook cheetah's en luipaarden als ze de kans krijgen. Gewoon uit competitie omwille van het voedsel (en dan hebben ze nog niet eens dezelfde voorkeurprooien als de cheetah).

Ik kan heel goed volgen dat je daar verdrietig van wordt. Ik vind het ook jammer..
Al vind ik het wel leuk als mensen hun dierlijke kanten boven komen, in welke vorm dan ook (en geloof me, dat zijn er veel meer dan wat het merendeel van de mensen wil zien :P), dat de wolven en lynxen er het slachtoffer van worden vind ik zeer pijnlijk. Want de strijd tegen mensen is natuurlijk eentje die ze niet kunnen winnen, en ze kunnen ook nergens heen. :(
Het argument bij de lynxen is dat als er teveel bij elkaar wonen, er ziekte uitbreekt en de vachten slecht worden. Tja.. ze kunnen tenslotte ook niet zelf verhuizen hè?

Bij de wolven zijn het vooral de boeren die klagen over de schapen en de angst dat ze mensen doden en honden te grazen worden genomen. Hier in het dorp heeft een boer een giga stroomhek neergezet op een plek waar ik denk .. nou.. de kans dat een wolf daar komt kijken is wel heel klein. Ze wonen wel in de Østmarka maar helemaal aan de andere kant en ze komen hier eigenlijk nooit en dit bedrijf ligt ingeklemd tussen weg, school, bedrijventerrein en meer. Niet echt voor de hand liggend....

Ondertussen heeft mijn meneer een hengel gekocht en hebben we visioenen van kanotochtjes en visje op het houtvuur. Hoezo terug naar de natuur :biggrin2:
Door hannabelgje
#3425651
Mijn diabetes caaf doet het niet slecht. Hij kijkt weer wat blijer, is een stuk actiever en ipv 2 flessen water per dag heeft hij er nog geen halve gedronken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door zurca
#3425789
Oh Hanna, dat is wel heel fijn!

Mijn geluksmomentje, een compliment krijgen dat mijn hond zo netjes luistert van iemand met een super goed luisterende Border Collie... Jaja, ze heeft zo haar momentjes :biggrin2: Maar ik heb 'm in m'n broekzak gestoken en zal er aan terug denken als ze weer eens spruiten in haar oren heeft :???: ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door