Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3445525
MillyMol schreef: do 02 jun 2022, 13:58 Ze gaat daar promotie-onderzoek doen. Het is de bedoeling dat ze over ca. 3 jaar promoveert op -simpel gezegd- de relatie tussen voeding en activiteit bij oudere katten.

Het eerste jaar van dat traject heeft ze vanuit NL gedaan. Medewerkers verzamelden data en dochterlief heeft daar de nodige statistiek op losgelaten en haar eerste wetenschappelijke artikel gepubliceerd.

Voor twee andere onderzoeken heeft ze voorstellen ingediend bij de ethische commissie van de universiteit waar ze nu bij werkt: Massey University.

En omdat het nogal lastig is om parameters als CO2 en stikstof in de uitgeademde lucht van katten te meten moet dat indirect. Daarvoor heeft ze een wiskundig model ontwikkeld dat ze mbv haar onderzoeken wil proberen te valideren, zodat het breder gebruikt kan worden.
O, interessant! Ik probeer me voor te stellen hoe je zo'n meting zou kunnen doen, maar verder dan een bewusteloze, strak vastgebonden kat met een beademingsbuis in d'r bekkie kom ik niet, dus ik hoop dat je dochter daar creatievere oplossingen voor heeft gevonden! :D
Door Too
#3445527
Anne in Zweden schreef: zo 05 jun 2022, 15:13 O, interessant! Ik probeer me voor te stellen hoe je zo'n meting zou kunnen doen, maar verder dan een bewusteloze, strak vastgebonden kat met een beademingsbuis in d'r bekkie kom ik niet, dus ik hoop dat je dochter daar creatievere oplossingen voor heeft gevonden! :D
;D ;D
ben ik toch niet de enige ... ik zag eigenlijk een dommelende bejaarde met een kickaroo in een aquariumpje voor me
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445539
Bezoek van schoonouders gehad om de verbouwing te bewonderen. Was heel erg gezellig en dan kunnen ze straks met de kraamvisite zich op hun kleindochter richten.

Daarna nog slaapkamer her ingericht en de co-sleeper neergezet. Oooooh dat daar straks ons kleine meisje naast ons ligt!
Een week geleden merkte ik nog weinig verschil qua indalen en groei. Nu heb ik echt het gevoel dat het niet meer past. In ene keer zijn we richting de laatste fase aan het gaan, al kan dat nog best even duren natuurlijk, maar het is fijn dat haar plekje steeds zichtbaarder wordt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445610
Nu onze woonkamer weer normale vormen aanneemt en de knaagdierenbak weer op zijn plek staat, vond meneer wel dat er weer een bewoner mag komen! Joehoeeeeee!

Wel gek dat je normaal overspoelt wordt met herplaatsers en ik nu niets kan vinden. Ik heb er eentje gevonden, op een afstand die ik nog autorijden kan, dus gelijk een bericht gestuurd. Fingers crossed!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445625
Kim_S schreef: wo 08 jun 2022, 12:20 Hamsteruuuuuh :D :biggrin2:
:groupwave2: :groupwave2: :groupwave2:

Ik heb nu gereageerd op een syrische hamster. Het mag ook weer een dwergje zijn. Maar dit was de enige die ik vinden kon. Dus maar even zien. Er stond weinig info bij, hoop dat ie in ieder geval nog niet al te oud is, zodat we er wel een poosje van kunnen genieten.

Ik ben “heel geduldig” op reactie aan het wachten ::)
Door hannabelgje
#3445634
Kaela schreef: :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2:

Ik heb nu gereageerd op een syrische hamster. Het mag ook weer een dwergje zijn. Maar dit was de enige die ik vinden kon. Dus maar even zien. Er stond weinig info bij, hoop dat ie in ieder geval nog niet al te oud is, zodat we er wel een poosje van kunnen genieten.

Ik ben “heel geduldig” op reactie aan het wachten ::)
Spannend!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3445636
Spannend!! Voor mij geen knaagdieren meer :-\ …. Ben ondertussen wel aan het orienteren voor iets anders voor als ik eenmaal gesettled ben in mn nieuwe huisje ;) …..

Mijn geluksmomentje: nu ik de auto moet laten staan (parkeerkosten en parkeerplaats zoeken, meer kilometers rijden en duurdere benzinekosten) en alles lopend moet doen, kom ik al sinds zaterdag bijna dagelijks ruim boven de 10.000 stappen, meer zoneminuten, meer kilometers en meer trappen :D ….. Wat dat betreft is het positief voor mij :biggrin2: ….
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445650
Volgende week mag ik een jong syrisch goudkleurig mannetje ophalen! Ik kan nergens een herplaatser vinden op een afstand die ik nog rijden kan, dus maar een keer via een fokker. Is ook wel een keer heel leuk, zo’n baby op mogen halen en zien opgroeien.

Ik heb nog geen goede foto, maar die volgen volgende week natuurlijk! Tenzij baby eerst komt, dan mag hammie nog gerust bij de fokker blijven tot we hem halen kunnen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door