Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3429925
Allereerst iedereen succes met de dates ;) ....

Heel voorzichtig, want ik heb nog niets officieel getekend:
Maar ik heb per 1 september een andere baan.... bij een Boerske filliaal (Hornbach Wateringen), 24 uur pw, alleen dagdiensten (10-18 uur open), dus geen onregelmatige wisseldiensten meer....

Ik wilde al weg vanwege allerlei dingen (teveel om op te noemen, maar vooral de werkdruk door chronisch personeelstekort en de wisseldiensten), maar door het auto ongeluk, had ik besloten om eerder weg te gaan.... het heeft nogal veel energie en gedoe gekost, maar mijn laatste dag is 12 augustus en dan heb ik nog 2,5 week vakantie.... gelukkig!!!! Want dat was ook nog een dingetje, dat ik geen vakantie kon opnemen en dus bijna 250 uur aan vakantie en overuren had staan.... heb nu nog bijna 150 uur over, maar goed, dat neem ik voor lief ;) ....
Ben er nog niet helemaal qua de oude worden (nog last van mijn rug en nek), maar dat is alleen als ik 2 of 3 dagen achter elkaar heb gewerkt, thuis weet ik nu goed de balans te vinden....
En.... ik heb een klacht ingediend bij/via het Ministerie van SZW.... maar daar hou ik nog ff mn mond over ;) ....
Gebruikersavatar
Door sam28
#3429928
Stoer Cindy! Hopelijk mag je snel tekenen!
Misschien dan ook direct Alle vakanties en overuren opnemen? Kun je miss nog wat verder herstellen van het ongeluk..
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3429931
sam28 schreef:Stoer Cindy! Hopelijk mag je snel tekenen!
Misschien dan ook direct Alle vakanties en overuren opnemen? Kun je miss nog wat verder herstellen van het ongeluk..
Dat wilde ik ook doen, alle uren opnemen, maar ik kon én niet eerder dan 1 september opzeggen én eigenlijk kon ik helemaal geen vakantie opnemen vanweg het personeelstekort en de vakanties van collega’s....
Overigens wat betreft het stoere:
De keuze was na het ongeluk snel gemaakt, het was mijn gezondheid (lichamelijk en mentaal) op nr 1 zetten of mezelf ‘kapot’ maken..... en de klacht die ik heb ingediend, is, omdat niemand zijn of haar baan op het spel wil zetten en ik ga toch weg, dus ik heb niets te vrezen.....
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3429932
Goed dat je voor jezelf kiest Cindy!
De uren die je niet kunt opnemen laat je dan wel uitbetalen neem ik aan? Je hebt er gewoon recht op namelijk. ;)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3429934
Kim_S schreef:Goed dat je voor jezelf kiest Cindy!
De uren die je niet kunt opnemen laat je dan wel uitbetalen neem ik aan? Je hebt er gewoon recht op namelijk. ;)
Ja, die laat ik ook uitbetalen... het waren eerst 233 uur (bijna €2900,- bruto); nu mn vakantie eraf gaat, hou ik ongeveer 150 uur (ongeveer nog €1700,- bruto) over.... jammer dat er zoveel belasting afgaat :-\ ...... komt wel goed uit wat extra geld aangezien we net nog een weekje in een huisje hebben geboekt....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3429937
Zie maar dat je bij je ontslag op papier hebt dat hij ze gaat uitbetalen. En dan nog.
Mijn werkgever weigerde nl gewoon. Kwam met een flauw excuus waarom het niet hoefde.
Ik had natuurlijk hem voor de rechter kunnen dagen. Pas toen ik daarmee (overtuigend) dreigde, kreeg ik nog 1/3e. Dat heb ik toen wel genomen. Een rechtzaak ging ik emotioneel echt niet trekken op dat moment. Ik was er ook echt onderdoor.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3429939
pearlsofpassion schreef:Zie maar dat je bij je ontslag op papier hebt dat hij ze gaat uitbetalen. En dan nog.
Mijn werkgever weigerde nl gewoon. Kwam met een flauw excuus waarom het niet hoefde.
Ik had natuurlijk hem voor de rechter kunnen dagen. Pas toen ik daarmee (overtuigend) dreigde, kreeg ik nog 1/3e. Dat heb ik toen wel genomen. Een rechtzaak ging ik emotioneel echt niet trekken op dat moment. Ik was er ook echt onderdoor.
:o .... voor zover ik weet/tot nu toe heb meegemaakt met andere collega’s wiens contract niet werd verlengd, zijn de vakantie-/overuren allemaal uitbetaald...... nu schijn ik wel de 1ste te zijn die zelf ontslag heeft genomen..... betalen ze het niet uit, dan hebben ze aan mij een hele moeilijke ;) ....
Gebruikersavatar
Door pluk
#3429943
CindyMayella schreef: di 20 jul 2021, 12:16 :o .... voor zover ik weet/tot nu toe heb meegemaakt met andere collega’s wiens contract niet werd verlengd, zijn de vakantie-/overuren allemaal uitbetaald...... nu schijn ik wel de 1ste te zijn die zelf ontslag heeft genomen..... betalen ze het niet uit, dan hebben ze aan mij een hele moeilijke ;) ....
Je hebt er gewoon wettelijk recht op. Dat er uitbetaald moet worden is meestal geen punt van discussie (zeker niet als het een iets groter bedrijf is met een HR afdeling), over het aantal uren wel.
Vraag dus nu al op hoeveel uren je nog hebt en controleer dat met je eigen administratie. Of, als jullie een digitale omgeving hebben, zorg dat je het voor je laatste werkdag uitprint of opslaat. Dan kun je in ieder geval aantonen om hoeveel uren het gaat.
Door Siberienne
#3429948
pearlsofpassion schreef: di 20 jul 2021, 12:04 Zie maar dat je bij je ontslag op papier hebt dat hij ze gaat uitbetalen. En dan nog.
Mijn werkgever weigerde nl gewoon. Kwam met een flauw excuus waarom het niet hoefde.
Ik had natuurlijk hem voor de rechter kunnen dagen. Pas toen ik daarmee (overtuigend) dreigde, kreeg ik nog 1/3e. Dat heb ik toen wel genomen. Een rechtzaak ging ik emotioneel echt niet trekken op dat moment. Ik was er ook echt onderdoor.
Was dat in Nederland of in België? Daar zitten best wettelijke verschillen onder. Zeker als je onder een bepaalde CAO valt, is daar IAG niet veel discussie mogelijk over uitbetaling van uren.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3429950
Ik stond wettelijk volledig in m'n recht hoor. Maar het sociaal secretariaat had grove fouten gemaakt en de jurist van hen probeerde er zich dus uit te lullen. Ze hadden niets te verliezen.
We hebben een ingebrekestelling gestuurd met uitleg, die ze gewoon naast zich neer legden.
Ik had hulp van een bevriend advocaat die zelfs arresten en wetsartikelen heeft doorgestuurd, maar geen resultaat. Die advocaat werkt voor een bedrijf dus kon me op de rechtbank niet helpen nog z'n naam onder de ingebrekestelling zetten. Hij zei dat ik volledig in m'n recht stond, maar dat ergens recht op hebben 1 ding is, je rechten afdwingen iets anders...

M'n werkgever heeft trouwens niet eens de moeite genomen om het te lezen en schoof alles op het sociaal secretariaat af.
Die beseft zelfs niet dat, als ik wel naar de rechtbank was gegaan het hem wel eens 10 keer zoveel had kunnen kosten aan schadevergoeding, interest, rechtsplegingsvergoeding, en wat er dan misschien nog aan fouten kwam bovendrijven.

3 jaar voor m'n ontslag vroeg m'n werkgever om niet al m'n verlof op te nemen maar te laten uitbetalen. (wat wettelijk niet mag en waar zware boetes op staan). Toen ik weer zwanger werd, stemde ik toe. Maar de uitbetaling bleef uit. Toen ik ernaar vroeg, stelde ik voor dat ik het kon opnemen als ik terug kwam werken. Dat kon. Dat heb ik op mail.
Maar ik kwam niet terug werken want we kwamen niet overeen over het uurrooster. Dus gaf ik m'n ontslag en ging er heel naïef van uit dat alles uitbetaald zou worden. Maar zij verklaarden alles verloren. Als ik het op voorhand had geweten had ik gewoon eerst m'n verlof moeten opnemen en 3 maand betaald thuis kunnen zitten en daarna m'n ontslag moeten geven.
Ik heb uiteindelijk minder gekregen dan wat ik in eerste instantie had moeten uitbetaald krijgen. Ondanks gelijkgestelde perioden zoals bevallingsverlof.
Door smulpaap
#3429957
CindyMayella schreef: ma 19 jul 2021, 22:59 Allereerst iedereen succes met de dates ;) ....

Heel voorzichtig, want ik heb nog niets officieel getekend:
Maar ik heb per 1 september een andere baan.... bij een Boerske filliaal (Hornbach Wateringen), 24 uur pw, alleen dagdiensten (10-18 uur open), dus geen onregelmatige wisseldiensten meer....

Ik wilde al weg vanwege allerlei dingen (teveel om op te noemen, maar vooral de werkdruk door chronisch personeelstekort en de wisseldiensten), maar door het auto ongeluk, had ik besloten om eerder weg te gaan.... het heeft nogal veel energie en gedoe gekost, maar mijn laatste dag is 12 augustus en dan heb ik nog 2,5 week vakantie.... gelukkig!!!! Want dat was ook nog een dingetje, dat ik geen vakantie kon opnemen en dus bijna 250 uur aan vakantie en overuren had staan.... heb nu nog bijna 150 uur over, maar goed, dat neem ik voor lief ;) ....
Ben er nog niet helemaal qua de oude worden (nog last van mijn rug en nek), maar dat is alleen als ik 2 of 3 dagen achter elkaar heb gewerkt, thuis weet ik nu goed de balans te vinden....
En.... ik heb een klacht ingediend bij/via het Ministerie van SZW.... maar daar hou ik nog ff mn mond over ;) ....
Ik hoop voor je dat het doorgaat
Je hebt gelijk hoor , als je eenmaal kapot bent dan ben je snel vergeten
Door Siberienne
#3429984
Dat is wel erg naar PoP, dat dat zo loopt. Ik moest wel even opzoeken wat een sociaal secretariaat is: dat begrip kende ik niet. En ik weet dat in veel CAO’s wel regels staan over vakantie en dat je dat vaak toch binnen een kalenderjaar op moet maken of uitbetalen om te voorkomen dat het opgespaard wordt. Hier in Noorwegen is het weer allemaal anders en moest ik er erg aan wennen hoe de regels waren.

Mijn geluksmoment; onze luifel hangt waardoor we heerlijk op ons terras kunnen zitten als de zon schijnt en als het regent. Eerder brandden we er weg, vandaag het betere zuid-Frankrijk vakantie gevoel 😊

En ik heb al twee emmertjes bosbessen geplukt. Zo heerlijk om te doen - en op te eten!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door