Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3396631
Kaela schreef: di 03 mar 2020, 18:16 In 2003 ben ik in Tenerife naar een papegaaiencongress geweest. Daar hoorde ik voor het eerst over de Spix ara. Bijna uitgestorven, nog 1 exemplaar in het wild, een stuk of 60 in gevangenschap. Het exemplaar in het wild kreeg in die tijd een vrouwtje, maar die stierf heel snel en het mannetje heeft nog jaren een relatie met een ara van een compleet andere soort gehad voor hij ook stierf.

En nu, op dit moment, vliegen er 52 spix ara's naar Brazilie, om uitgewilderd te worden. In een gebied waar ook hard gewerkt is aan het behouden en terug ontwikkelen van veilig habitat. Ze zijn geboren in Tenerife en het midden-oosten, de afgelopen paar jaar veilig gehouden in Berlijn en Belgie.

Ik word hier heel blij van!
Leuk, interessant, zeker om blij van te worden!
Door Tanna
#3396632
dinky89 schreef: do 05 mar 2020, 18:35 Noord Nederland ;-)
Zag net bij weerbericht dat midden Nederland beetje regen had gehad vandaag en zuidelijker nog meer maar het noorden niks. Hopelijk morgen nog een droge dag want dan werk ik ook weer op fietsafstand (meestal werk ik op auto afstand op zo'n 45 km van mijn huis)
Ik ook noord Nederland, maar ik ben vandaag met de hondjes elke wandeling zeiknat geregend. We gaan nu voor het laatste rondje en wat denk je......regen!
Door - pien -
#3396654
A.s. woensdag heb ik een kennismakingsgesprek met een opruimcoach.
Ik ben er zo klaar mee, dat gehannes en uitstellen en stapels en dingen dubbel hebben (wegens 'vergeten dat ik het al heb' en dus wéér aanschaffen), veel te veel spullen voor 'als....dit en dat' , veel te veel spullen om naar om te kijken/waar ik iets 'mee moet', dingen maar niet weg kunnen doen wegens gebrek aan overzicht of misschien ook wel omdat mijn vader gewoon mijn kast opentrok en ging opruimen en ouwe meuk weggooide (lees: mijn lievelingsboek doorscheurde en ik had het hart niet daar tegen in te gaan) en in de open haard mieterde.
Opruimcoach en ik hebben elkaar even telefonisch gesproken gisteren, woensdag dus kennismaken, en ik hoop dat ik in een paar keer samen opruimen dingen duidelijk krijg en het voortaan zelf ga kunnen :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3396686
Ik stel al jaren het schilderen van de voordeur uit. Dat zou ik doen met een rest groene verf die we nog hadden. Die verf is inmiddels onbruikbaar, maar die deur moet nog steeds geschilderd worden.

Vroeg meneer vanmorgen welke kleur ik wilde. Zei ik paars. Zei hij oke. Nu is de voordeur paars! I love him :smitten:

Alle planten in de voortuin hebben witte, roze, lila of paarse bloemen. Dus nu past de voordeur bij de plantjes!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3396691
Wauw, Kaela....
Dat vraagt om een foto :D
En kan ik mijn vriend een paar dagen ruilen voor de jouwe? Hier is alles wit.... Het spannendse dat ik mag is grijs...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3396695
Fenixjuh schreef: za 07 mar 2020, 19:52 Wauw, Kaela....
Dat vraagt om een foto :D
En kan ik mijn vriend een paar dagen ruilen voor de jouwe? Hier is alles wit.... Het spannendse dat ik mag is grijs...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Van ruilen komt huilen!

Als ie helemaal af is zal ik een foto plaatsen!
Door millyckk
#3396786
- pien - schreef:A.s. woensdag heb ik een kennismakingsgesprek met een opruimcoach.
Ik ben er zo klaar mee, dat gehannes en uitstellen en stapels en dingen dubbel hebben (wegens 'vergeten dat ik het al heb' en dus wéér aanschaffen), veel te veel spullen voor 'als....dit en dat' , veel te veel spullen om naar om te kijken/waar ik iets 'mee moet', dingen maar niet weg kunnen doen wegens gebrek aan overzicht of misschien ook wel omdat mijn vader gewoon mijn kast opentrok en ging opruimen en ouwe meuk weggooide (lees: mijn lievelingsboek doorscheurde en ik had het hart niet daar tegen in te gaan) en in de open haard mieterde.
Opruimcoach en ik hebben elkaar even telefonisch gesproken gisteren, woensdag dus kennismaken, en ik hoop dat ik in een paar keer samen opruimen dingen duidelijk krijg en het voortaan zelf ga kunnen :D
Zo'n coach had ik de afgelopen maanden goed kunnen gebruiken :biggrin2:
Al sinds januari bezig geweest om het huis van mijn overleden ouders verkoopklaar te maken. Ze zijn beiden over de 90 geworden en hebben er bijna 60 jaar gewoond. Gigantisch wat je dan allemaal tegenkomt! Het is best gedateerd dus geen idee hoe lang het zou duren voor het verkocht zou zijn.
Daar hadden we ons geen zorgen over hoeven maken want het goede nieuws is dat het binnen 2 dagen was verkocht, aan 2 bijna 80 jarige mensen die er bijna niets aan gaan veranderen! Morgen de voorlopige koopovereenkomst tekenen :)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3396796
millyckk schreef: Zo'n coach had ik de afgelopen maanden goed kunnen gebruiken :biggrin2:
Al sinds januari bezig geweest om het huis van mijn overleden ouders verkoopklaar te maken. Ze zijn beiden over de 90 geworden en hebben er bijna 60 jaar gewoond. Gigantisch wat je dan allemaal tegenkomt! Het is best gedateerd dus geen idee hoe lang het zou duren voor het verkocht zou zijn.
Daar hadden we ons geen zorgen over hoeven maken want het goede nieuws is dat het binnen 2 dagen was verkocht, aan 2 bijna 80 jarige mensen die er bijna niets aan gaan veranderen! Morgen de voorlopige koopovereenkomst tekenen :)
Oh wow 60 jaar! Ik kan me er iets bij voorstellen, ik mag me nu met mijn moeders huis bezig houden en die woonde hier nog net geen 2,5 jaar. Maar al bijzonder wat die allemaal nog heeft en bewaard (en ook meegesmokkeld heeft vanuit haar vorige huis trouwens)
Maar wel lekker snel verkocht zo!


OT: na het ellendige begin van dit jaar waarbij mijn moeder dus ook is overleden (en ik dus ineens ‘wees’ ben op mijn 42ste) ga ik donderdag met mijn man en 2 collega’s naar Zwitserland bij mijn collega/vriendin die daar nu woont en gaan we lekker 3 dagen skieen. Ik heb er zo onwijs veel zin in!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3396831
Kaela schreef: za 07 mar 2020, 19:39 Ik stel al jaren het schilderen van de voordeur uit. Dat zou ik doen met een rest groene verf die we nog hadden. Die verf is inmiddels onbruikbaar, maar die deur moet nog steeds geschilderd worden.

Vroeg meneer vanmorgen welke kleur ik wilde. Zei ik paars. Zei hij oke. Nu is de voordeur paars! I love him :smitten:

Alle planten in de voortuin hebben witte, roze, lila of paarse bloemen. Dus nu past de voordeur bij de plantjes!
Haha! Ik las de eerste zin en dacht.. "oh jee, zou de deur nu ook paars moeten?". ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3396832
Hylos schreef: di 10 mar 2020, 10:48 Haha! Ik las de eerste zin en dacht.. "oh jee, zou de deur nu ook paars moeten?". ;D
Knalrood had ook best een idee geweest. En net iets minder voorspelbaar ;D
Door Too
#3396844
- pien - schreef: za 07 mar 2020, 10:13 A.s. woensdag heb ik een kennismakingsgesprek met een opruimcoach.
Ik ben er zo klaar mee, dat gehannes en uitstellen en stapels en dingen dubbel hebben (wegens 'vergeten dat ik het al heb' en dus wéér aanschaffen), veel te veel spullen voor 'als....dit en dat' , veel te veel spullen om naar om te kijken/waar ik iets 'mee moet', dingen maar niet weg kunnen doen wegens gebrek aan overzicht of misschien ook wel omdat mijn vader gewoon mijn kast opentrok en ging opruimen en ouwe meuk weggooide (lees: mijn lievelingsboek doorscheurde en ik had het hart niet daar tegen in te gaan) en in de open haard mieterde.
Opruimcoach en ik hebben elkaar even telefonisch gesproken gisteren, woensdag dus kennismaken, en ik hoop dat ik in een paar keer samen opruimen dingen duidelijk krijg en het voortaan zelf ga kunnen :D

Ben je nu als een malle aan t opruimen ;D
Door hannabelgje
#3398074
Dit topic maar weer tevoorschijn toveren. Kunnen we wel gebruiken denk ik.
Vandaag is 1 van de schildpadden wakker geworden uut winterslaap. Ik was blij em weer te zien. Ik hoop dat nummer 2 ook volgt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Tanna
#3398080
hannabelgje schreef: do 19 mar 2020, 21:49 Dit topic maar weer tevoorschijn toveren. Kunnen we wel gebruiken denk ik.
Vandaag is 1 van de schildpadden wakker geworden uut winterslaap. Ik was blij em weer te zien. Ik hoop dat nummer 2 ook volgt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dat zal elk jaar weer prachtig zijn, denk ik zo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door