Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3393392
Tanna schreef: zo 19 jan 2020, 23:43 Dat mijn lief vandaag al het fruit dat ik ging schillen bij naam wist te noemen. Hij heeft eind september een zwaar herseninfarct gehad en hoewel het steeds beter gaat heeft hij nog last van afasie. Maar dit is een teken dat er nog elke dag vooruitgang is.
Dat is geweldig Tanna!
Door smulpaap
#3393469
Tanna schreef: zo 19 jan 2020, 23:43 Dat mijn lief vandaag al het fruit dat ik ging schillen bij naam wist te noemen. Hij heeft eind september een zwaar herseninfarct gehad en hoewel het steeds beter gaat heeft hij nog last van afasie. Maar dit is een teken dat er nog elke dag vooruitgang is.
Oh wat fijn om te lezen , hopelijk nog veel meer vooruitgang :-*
Door Eef+Stippels
#3393481
Tanna schreef: zo 19 jan 2020, 23:43 Dat mijn lief vandaag al het fruit dat ik ging schillen bij naam wist te noemen. Hij heeft eind september een zwaar herseninfarct gehad en hoewel het steeds beter gaat heeft hij nog last van afasie. Maar dit is een teken dat er nog elke dag vooruitgang is.
Wat ontzettend fijn :-*
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3393524
Met een collega staan praten. Hij kromp ineens in elkaar en vertelde dat hij kramp in zijn armen had. Dit klonk wel heel erg bekend! :-[

Gezegd dat hij als de sodemieter de huisarts moest bellen. Binnen een half uur lag hij in de ambulance onderweg naar het ziekenhuis. Hij was op tijd. Ze hebben hem geopereerd en een stent geplaatst.

Pffff.... niet goed voor mij, maar wel goed voor hem!
Door Siberienne
#3393599
Toegezegd naar een overleg te gaan, eigenlijk niet zoveel zin maar boven verwachting leuk, ook door een ontmoeting met een oud collega van 19 (!) jaar geleden. Herinneringen opgehaald en grappige was dat hij recht voor zijn raap benoemde waarom de keuze voor mijn huidige vak goed was en ik dacht ‘verrek, dat jij dat toen al zag’ :biggrin2:
Door frodo quin
#3393631
Siberienne schreef: wo 22 jan 2020, 22:28 Jeetje Ronald heb je zomaar iemand z’n leven gered ! En dat dankzij je eigen nare ervaring. Alles is toch maar weer ergens goed voor lijkt wel...
Inderdaad!

Zal ook wel eng geweest zijn om het langs de andere kant te beleven.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3393643
frodo quin schreef: do 23 jan 2020, 19:55 Inderdaad!

Zal ook wel eng geweest zijn om het langs de andere kant te beleven.
Nogal ja... Toen ik hoorde dat hij geopereerd was, ging het bij mij mis. Trillen, huilen, benauwd, bang, flashbacks. Heel bizar om mee te maken.
Ik ben toen ook maar naar huis gegaan. En daarna naar een lieve vriendin, omdat ik niet alleen wilde zijn.

Al met al goed afgelopen...
Door frodo quin
#3393646
Ronald schreef: do 23 jan 2020, 21:00 Nogal ja... Toen ik hoorde dat hij geopereerd was, ging het bij mij mis. Trillen, huilen, benauwd, bang, flashbacks. Heel bizar om mee te maken.
Ik ben toen ook maar naar huis gegaan. En daarna naar een lieve vriendin, omdat ik niet alleen wilde zijn.

Al met al goed afgelopen...
Dat klinkt voor mij duidelijk als een trauma reactie. Die zijn klote hé :bigarmhug: Gaat het nu al redelijk?

Echt sterk van jou dat je ondanks die emoties wel zo adequaat kon handelen.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3393649
frodo quin schreef: do 23 jan 2020, 21:14 Dat klinkt voor mij duidelijk als een trauma reactie. Die zijn klote hé :bigarmhug: Gaat het nu al redelijk?

Echt sterk van jou dat je ondanks die emoties wel zo adequaat kon handelen.
Die emoties kwamen pas een dag later. Op het moment van het gesprek was er helemaal niets aan de hand. Een beetje spannend, dat wel.

Ik heb inmiddels met mijn psycholoog gepraat. Hij zei letterlijk "PTSS". Extreme, onverwachte reactie op een eerder opgelopen trauma.
Inmiddels gaat het al weer redelijk goed hoor. Ik kan het in elk geval benoemen en ik ben niet meer zo onrustig. En vooral niet meer zo bang.
Door smulpaap
#3393656
Ronald schreef: do 23 jan 2020, 21:31 Die emoties kwamen pas een dag later. Op het moment van het gesprek was er helemaal niets aan de hand. Een beetje spannend, dat wel.

Ik heb inmiddels met mijn psycholoog gepraat. Hij zei letterlijk "PTSS". Extreme, onverwachte reactie op een eerder opgelopen trauma.
Inmiddels gaat het al weer redelijk goed hoor. Ik kan het in elk geval benoemen en ik ben niet meer zo onrustig. En vooral niet meer zo bang.
Heel begrijpelijk ! Dergelijke dingen hakken er zo ontzettend in . Maar erg knap dat je zo adequaat kon reageren
Door hannabelgje
#3393820
Sinds lange tijd weer eens achter de naaimachine gekropen. Een slaapzakje gemaakt voor de caafs. Best aardig gelukt nog. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door