Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3411591
Kim_S schreef: ma 12 okt 2020, 21:19 Joh! :biggrin2:

Niet slapen is stom. Komt dat (alleen) door het stoppen met roken?
Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op daarmee :)
Het lijkt erop dat het inderdaad van het stoppen met roken komt. Ik merk gewoon dat ik heel onrustig in mijn hoofd ben overdag en daar ga je dan ook mee slapen. Ik probeer al zoveel mogelijk prikkels te vermijden vóórdat ik naar bed ga, maar dat lukt niet altijd.

Daarnaast zitten de operaties aan de ogen eraan te komen (tenminste, als het ziekenhuis niet op slot gaat) en dat brengt ook niet echt rust met zich mee.

Wat natuurlijk ook niet meehelpt is het feit dat je dingen niet (meer) kunt delen...
Door eelke
#3411600
Ronald schreef: do 15 okt 2020, 17:15 Het lijkt erop dat het inderdaad van het stoppen met roken komt. Ik merk gewoon dat ik heel onrustig in mijn hoofd ben overdag en daar ga je dan ook mee slapen. Ik probeer al zoveel mogelijk prikkels te vermijden vóórdat ik naar bed ga, maar dat lukt niet altijd.

Daarnaast zitten de operaties aan de ogen eraan te komen (tenminste, als het ziekenhuis niet op slot gaat) en dat brengt ook niet echt rust met zich mee.

Wat natuurlijk ook niet meehelpt is het feit dat je dingen niet (meer) kunt delen...
Wat bedoel je precies Ronald?

Heb je al een operatiedatum? Extra spannend zo, in deze tijd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3411603
Ronald schreef: do 15 okt 2020, 17:15 Het lijkt erop dat het inderdaad van het stoppen met roken komt. Ik merk gewoon dat ik heel onrustig in mijn hoofd ben overdag en daar ga je dan ook mee slapen. Ik probeer al zoveel mogelijk prikkels te vermijden vóórdat ik naar bed ga, maar dat lukt niet altijd.

Daarnaast zitten de operaties aan de ogen eraan te komen (tenminste, als het ziekenhuis niet op slot gaat) en dat brengt ook niet echt rust met zich mee.

Wat natuurlijk ook niet meehelpt is het feit dat je dingen niet (meer) kunt delen...
Het is ook veel Ronald, maar je kunt dit, echt!! Een hele dikke knuffel voor jou. :-*


Mijn geluksmomentje is dat Bobske gisteren tegen onze goede vriend uit Deventer, die op bezoek was, aan ging liggen en zich heerlijk liet kroelen. Op een gegeven moment lag hij zelfs te snurken tegen hem aan. Voor het eerst dat hij dit bij iemand anders dan ons doet. :-*
Hierna ging hij ook nog even gezellig tegen de voeten van onze buurman, waar hij toch altijd even naar moet blaffen, ging liggen. :-* Wat is hij knap hé!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3411609
eelke schreef: do 15 okt 2020, 18:23 Wat bedoel je precies Ronald?

Heb je al een operatiedatum? Extra spannend zo, in deze tijd.
Als je alleen thuis komt, is er niemand waar je je verhaal kwijt kunt. Dat bedoel ik.

De eerste operatie staat voorlopig in de planning voor tweede helft november, maar een exacte datum moet nog volgen. Gelukkig ligt dit ziekenhuis redelijk uit de buurt van de grote stad en zo, maar je weet nooit wat voor roet corona nog in het eten gaat gooien.
Door eelke
#3411614
Ronald schreef: do 15 okt 2020, 20:03 Als je alleen thuis komt, is er niemand waar je je verhaal kwijt kunt. Dat bedoel ik.

De eerste operatie staat voorlopig in de planning voor tweede helft november, maar een exacte datum moet nog volgen. Gelukkig ligt dit ziekenhuis redelijk uit de buurt van de grote stad en zo, maar je weet nooit wat voor roet corona nog in het eten gaat gooien.
Dan snap ik je volledig, dat valt inderdaad niet mee.
Je kunt uiteraard je ei hier kwijt, maar dat is toch anders...

Je bent wel flink dingen aan het aanpakken hoor, respect. Nu alleen nog 'even' volhouden. (makkelijker gezegd dan gedaan).

Merk je ook al verschil in de hoeveelheid lucht die je hebt? Al positieve effecten?
Gebruikersavatar
Door pike
#3411617
Ronald schreef: do 15 okt 2020, 17:15 Het lijkt erop dat het inderdaad van het stoppen met roken komt. Ik merk gewoon dat ik heel onrustig in mijn hoofd ben overdag en daar ga je dan ook mee slapen. Ik probeer al zoveel mogelijk prikkels te vermijden vóórdat ik naar bed ga, maar dat lukt niet altijd.

Daarnaast zitten de operaties aan de ogen eraan te komen (tenminste, als het ziekenhuis niet op slot gaat) en dat brengt ook niet echt rust met zich mee.

Wat natuurlijk ook niet meehelpt is het feit dat je dingen niet (meer) kunt delen...
:bigarmhug:

Wat bij mij vaak goed werkt als ik weer eens met een op hol geslagen hoofd niet in slaap kan vallen is mij volledig concentreren op mijn ademhaling. Daardoor denk ik niet meer aan alles wat me bezighoudt, ik val dan meestal heel snel zomaar in slaap.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3411644
Ik merk wel dat ik minder gauw naar adem hap op de fiets en dat de trapondersteuning een tandje lager kan, zonder dat ik gelijk met mijn tong op mijn knieën hang.
Ook is de smaak van eten veranderd. Al met al is het dus niet een verkeerde keus, als ik het zo zie.

Ik denk dat stoppen met roken juist voor een operatie een beste keus is. Als je geopereerd wordt, kun je niet roken en misschien enige tijd daarna ook niet. En dan kun je dat maar beter gehad hebben.

Al met al houd ik het nog steeds op geluksmomentje!
Door Siberienne
#3411647
Ronald schreef: vr 16 okt 2020, 14:07 Ik merk wel dat ik minder gauw naar adem hap op de fiets en dat de trapondersteuning een tandje lager kan, zonder dat ik gelijk met mijn tong op mijn knieën hang.
Ook is de smaak van eten veranderd. Al met al is het dus niet een verkeerde keus, als ik het zo zie.

Ik denk dat stoppen met roken juist voor een operatie een beste keus is. Als je geopereerd wordt, kun je niet roken en misschien enige tijd daarna ook niet. En dan kun je dat maar beter gehad hebben.

Al met al houd ik het nog steeds op geluksmomentje!
Bij niet roken genezen wonden ook beter. Nou zijn het bij je oog geen mega wonden, maar je herstel zou zomaar sneller kunnen gaan.

Keep up the good work!

Ben je ook allergisch voor klassieke muziek? Sommige klassieke muziek doet het brein tot rust komen - mits je je er niet aan ergert :biggrin2:
https://www.nporadio4.nl/speellijsten/v ... lapen-gaan
Door Siberienne
#3411648
Eigen geluksmomenten; heerlijke wandeling gemaakt langs een rivier, maar de zon kwam niet meer tot op de bodem van de kloof. De rotsen waren her en der spekglad, maar de zwarte meneer liep prima los mee. Elke keer als je dan hem keurig ziet wachten of terug ziet komen om te kijken waar we blijven is dat een geluksmoment. :biggrin2:
Door hannabelgje
#3411736
Ronald schreef:Ik merk wel dat ik minder gauw naar adem hap op de fiets en dat de trapondersteuning een tandje lager kan, zonder dat ik gelijk met mijn tong op mijn knieën hang.
Ook is de smaak van eten veranderd. Al met al is het dus niet een verkeerde keus, als ik het zo zie.

Ik denk dat stoppen met roken juist voor een operatie een beste keus is. Als je geopereerd wordt, kun je niet roken en misschien enige tijd daarna ook niet. En dan kun je dat maar beter gehad hebben.

Al met al houd ik het nog steeds op geluksmomentje!
Klinkt goed Ronald! Ik heb met tijden ook last van slaapproblemen. Ik zet dan een luisterboek aan. Helpt niet altijd, maar vaak wel. Dan kan ik niet meer luisteren naar de stemmetjes in mijn hoofd, maar moet ik naar het boek luisteren. Het is vaak te druk in mijn hoofd waardoor ik niet kan slapen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door