Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3294252
jasmijn schreef:Nee, ik wilde brood bakken zonder graan of familie van graan.
Ik reageer namelijk ook op rijst en mais.

Hoezo?
Ik vroeg het me af, hoe je kunt zorgen dat het wel rijst en wat luchtiger wordt?
Levine van Doorn weet heel veel over brood bakken.
Je hebt vast al heel het internet afgezocht?
Door jasmijn
#3294271
Nee dit was mijn eerste poging :P :biggrin2:
Heb nog niet het helen internet afgezocht maar ik was het wel van plan, wat in na oppervlakkige zoektochten ben tegengekomen geeft me wel niet echt veel moed :-\
Allemaal verhalen van niet gerezen brood, maar ik hou nog hoop ;)
Door src_esther
#3294279
Jasmijn als eens aan baking soda gedacht? Ik vind soda bread heerlijk, maar er zijn veel mensen die er niet van houden. Er zijn veel engels-talige recepten te vinden voor soda bread, ook met boekweit (=buckwheat).
En volgens mij is het mogelijk om een zuurdesem met boekweit te maken, een goed zuurdesem kan echt wel een vrij luchtig brood laten ontstaan hoewel het nooit op zo'n NL sponsbrood zal lijken. Met boekweit zou ik zeker in het water om te starten eerst 1 tot 2 dagen biologische rozijnen laten weken.
Door hannabelgje
#3294294
Net met Zoë naar de velden gereden. Minifiets uit de auto en Zoë aan de flexi met de minifiets uitgelaten. Ging supergoed en Zoë vond het helemaal geweldig.
Vanmiddag met mijn schoonzus, nichtjes en neefje naar de dierentuin. Zalige dag zo!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Cathelijn
#3294373
Gewoon blij van een heel vrolijk hondje :D die tijdens de wandeling net bijna liep te huppelen en eenmaal thuis even heel gek moest doen :biggrin2:
En nu ligt hij lekker te slapen :-*
En ik heb twee kaartjes gescoord voor André Kuipers hier in het openluchttheater. Ga ik fijn met pap naar toe als verjaardagscadeautje voor hem.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3294446
Leuke workshop over ademhaling en hart-longen gehad en met vier lamsharten voor Oscar naar huis gegaan. Krijgt het jong ook weer eens barf.

En me tijdens de workshop bescheurd om mensen die stonden te griezelen bij het doorsnijden en aanraken van zo'n hart ;D . De mensen die hoorden dat ik ze wel wilde hebben dachten dat ik van zijn lotje getikt was. Geen barfers in de zaal dus...
Door hannabelgje
#3294483
Weer heerlijk met de mini fiets Zoë uitgelaten en nu een tevreden slapend hondje. Kan ik dadelijk lekker lui in bad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door jasmijn
#3294498
Elza had een verrassing voor me, ze kan echt helemaal kruipen :D

Ze kwam al een tijdje achteruit en had haar beentjes die al snapten hoe je naar voren gaat, maar vandaag snapt ze ook wat je met je armpjes moet doen :cool:
Eindelijk kan ze naar iets kruipen wat ze wilt pakken, ze is heel erg blij :biggrin2:
Door Shanti en co
#3294842
Bij een keizersnede mogen helpen, 6 mooie en gezonde pupjes. :smitten:
En voor de rest een hele drukke en leuke eerste dag meelopen gehad, eerste dag na een lang weekend dus genoeg patiënten bij de da.
Door Anne in Zweden
#3295398
De schoorsteenmeneer is vanochtend geweest om het nieuwe houtfornuis en de bijbehorende (onconventionele) schoorsteenoplossing te keuren, en nu is de boel goedgekeurd en kan ik eindelijk op hout gaan koken! De nieuwe keuken is nu klaar, op wat latjes en lijstwerk na. Jippie! Heb vanochtend al thee gezet en twee eitjes gebakken op het houtfornuis, errug leuk en snel! Ben helemaal blij en vooral ook opgelucht, omdat de kans bestond dat de boel zou worden afgekeurd ivm te grote hitteontwikkeling in het materiaal waar de schoorsteen op steunt, en dan zouden we alsnog een elektrisch fornuis hebben moeten aanschaffen en een heleboel centjes hebben weggegooid. Maar eind goed, al goed dus!
Door - pien -
#3295412
Anne in Duitsland schreef:De schoorsteenmeneer is vanochtend geweest om het nieuwe houtfornuis en de bijbehorende (onconventionele) schoorsteenoplossing te keuren, en nu is de boel goedgekeurd en kan ik eindelijk op hout gaan koken! De nieuwe keuken is nu klaar, op wat latjes en lijstwerk na. Jippie! Heb vanochtend al thee gezet en twee eitjes gebakken op het houtfornuis, errug leuk en snel! Ben helemaal blij en vooral ook opgelucht, omdat de kans bestond dat de boel zou worden afgekeurd ivm te grote hitteontwikkeling in het materiaal waar de schoorsteen op steunt, en dan zouden we alsnog een elektrisch fornuis hebben moeten aanschaffen en een heleboel centjes hebben weggegooid. Maar eind goed, al goed dus!
En dat schrijft ze zonder een foto erbij >:(
Kom op :D
Ik ben zooo benieuwd!!!
Door Anne in Zweden
#3295416
- pien - schreef:En dat schrijft ze zonder een foto erbij >:(
Kom op :D
Ik ben zooo benieuwd!!!
Ik zit in Zweden, dus uploadsnelheid van een trekschuit. Maar zodra de wind anders waait of de stand van de maan verandert, probeer ik het nog een keer! :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door