Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Laika
#3213053
bij mij zijn 16 jr geleden (ik ben nu 56) mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd. Ik had pijn op de plaats van mn eierstok en na een echo dachten ze aan een cyste, maar na een kijkoperatie bleken het tumoren te zijn. In mijn baarmoeder zaten veel vleesbomen die voor hevige menstruaties zorgden. Op mijn verzoek zijn toen mijn eierstokken en baarmoeder weggenomen. Omdat ik na de operatie gelijk in de overgang kwam heb ik hormoonpleisters gebruikt. Deze heb ik gelijdelijk afgebouwd en heb geen opvlieger gehad. Wel ben ik sindsdien veel sneller moe en labieler. Slecht slapen (kom maar tot 4 uur 's morgens) doe ik pas de laatste jaren. De tumoren bleken gelukkig borderline te zijn en had dus geen nabehandeling nodig.
Door sella
#3213097
Ik gebruik wel natuurlijke progestoroncreme, dat hielp niets tegen de erge bloedingen, wel tegen het erge zweten. Slapen doe ik alleen op melatonine 5 mg retard.
Het is ook heel individueel hoe goed dit werkt.
#3213280
me and my boys schreef:huh na 3 weken de bm er uit?
Heb 3 mnd achter elkaar gevloeid een kleine week hoegenaamd niks en toen begon t weer
slapen doe ik nooit veel en lang, helaas...
wel hoofdpijn, mega buik en rugpijn, en die boven benen he verschrikkelijk alsof ze er met messen insteken dan trekt t naar mn onderbuik en begint heel de ellende weer opnieuw, af en toe loop ik gewoon te zwalken
wat een drama, het beheerst heel mn leven op t moment
Nee!!! Ik vloeide al jarenlang 3 weken wel, 1 week niet. Staat er inderdaad een beetje krom. Gyn wilde me destijds eerst weer naar huis sturen om erover na te denken, maar ik heb de deur van de spreekkamer dichtgedaan en direct weer open gedaan met de mededeling dat hij me in kon plannen. Echt ik ben er zo door opgeknapt!
#3213316
Pauline schreef:Nee!!! Ik vloeide al jarenlang 3 weken wel, 1 week niet. Staat er inderdaad een beetje krom. Gyn wilde me destijds eerst weer naar huis sturen om erover na te denken, maar ik heb de deur van de spreekkamer dichtgedaan en direct weer open gedaan met de mededeling dat hij me in kon plannen. Echt ik ben er zo door opgeknapt!
oohh hahaha ja dat klinkt anders.
Mmm ik zou daar zo tegenop zien niet tegen zo n operatie ed maar wel daarna...je mag dan niet veel, tillen zware dingen doen ed...
een paar weken lang!
Door sella
#3213334
ik ben er heel snel van hersteld. Ik mopperde dat ok met 4weken niet knap lon fietsen. Toen een zallfje gehad om de stomp sneller te laten helen. De pijn die je nu hebt van het vloeien, ik gok ook endometriose, dat valt weg. Die pijn. Ik voelde me 3 dagen na de ok als herboren.
#3213347
me and my boys schreef:oohh hahaha ja dat klinkt anders.
Mmm ik zou daar zo tegenop zien niet tegen zo n operatie ed maar wel daarna...je mag dan niet veel, tillen zware dingen doen ed...
een paar weken lang!

Ligt aan de operatiemethode. Bij mij is het laparoscopisch gedaan, dus geen grote buikwond. Tuurlijk vraagd het wat hersteltijd, maar niet dat je nou wekenlang gestrekt ligt oid. Achteraf gezien heb ik nog het meest last gehad van de staaltabletten. De napijn van de operatie was eitje. Ik was wel snel moe, maar daar speelde de toen erg lage hb ook een sterke rol in.
Door sella
#3213352
Bij was alles vergroeid, oa aan blaas en heupbeen en een eierstok tegen mijn rug verkleefd. Dat is een grote wond geweest, verlamde blaas ect en toch vondt ik het allemaal erg meevallen met wat ik had. Standaard bleef je toen nog 6 dagen in het ziekenhuis en ik ben met anderhalve dag toen naar huis gegaan omdat ik gek werd van het ziekenhuis ritme. Daar heb je geen last van als je je beroerd voelt.

En ja de bloedarmoede maakt je wat langer moe, en de staalpillen vond ik killing qua maagpijn en buikpijn.
#3213423
Angelique schreef:Ligt aan de operatiemethode. Bij mij is het laparoscopisch gedaan, dus geen grote buikwond. Tuurlijk vraagd het wat hersteltijd, maar niet dat je nou wekenlang gestrekt ligt oid. Achteraf gezien heb ik nog het meest last gehad van de staaltabletten. De napijn van de operatie was eitje. Ik was wel snel moe, maar daar speelde de toen erg lage hb ook een sterke rol in.
Dit dus.... Het viel me ontzettend mee, alleen had ik de pech dat één van de littekens van de gaatjes verkleefd raakte en dat was wel een rotgevoel. Maar voor de rest viel het me heel erg mee.
#3213434
me and my boys schreef:oohh hahaha ja dat klinkt anders.
Mmm ik zou daar zo tegenop zien niet tegen zo n operatie ed maar wel daarna...je mag dan niet veel, tillen zware dingen doen ed...
een paar weken lang!

Maar je bent wel van je klachten af dan.
#3213436
Angelique schreef:Maar je bent wel van je klachten af dan.
Nou! Het is tien jaar geleden, maar ik weet nog hoe ontzettend verrast ik was toen mijn hoofdpijn ineens verdwenen was..... Niet meer vloeien, geen buikpijn meer, ZALIG!
#3213502
- pien - schreef:Mijn drogist beveelt Femalis aan. Ik heb het een maand geslikt maar het deed niks voor mij. Nou heb ik ook niet veel last...menstrueren doe ik al jaren niet meer (5 jaar, zoiets), ben nu 57. Maar ik ken iemand die aan de hormoonpleisters zit, zo heftig was/is het. Hartkloppingen, niet slapen, opgejaagd voelen...
Bij mij is het alleen af en toe nachtelijk zweten, héél soms lig ik wakker, af en toe een opvliegertje, bij vlagen erg labiel en soms als iemand iets verkeerd zegt dreig ik te ontploffen >:(
En (véél) vaker denken: 'cut the crap, ik heb hier gewoon geen zin meer in' (bijv. dingen waar je je eerst écht verplicht toe voelde ::) ) Héérlijk :biggrin2:
This is my story
#3213551
sella schreef:ik ben er heel snel van hersteld. Ik mopperde dat ok met 4weken niet knap lon fietsen. Toen een zallfje gehad om de stomp sneller te laten helen. De pijn die je nu hebt van het vloeien, ik gok ook endometriose, dat valt weg. Die pijn. Ik voelde me 3 dagen na de ok als herboren.
Dit was ook mijn eerste gedachte. Is er gekeken naar endometriose? Wordt vaak over het hoofd gezien of niet aan gedacht.
Ook daarbij wordt Mirena vaak geadviseerd ivm het indammen van de 'bloedingen' met hormonen.

Ik heb er niet voor gekozen omdat ik al heftig op de pil reageerde (stekende pijn in mijn benen - bijsluiter zei toen direct stoppen met die klachten).
Probeer mijn menstruatie klachten nu met acupunctuur wat in de hand te houden en dat gaat redelijk.
De huisarts en gynaecoloog vinden me nog te jong voor het verwijderen van de baarmoeder (ben 43) maar ik had zoiets..... trek er heel die zooi maar uit. Wil geen kinderen dus wat moet ik er nog mee :-\
#3213612
Mijn moeder heeft dat ook gehad dat heftige vloeien en die kreeg toen van de ha de pil voorgeschreven. Een hele lichte. Dat hielp goed en daarmee is ze ook door de overgang gefietst zonder klachten. Of het een gezonde keuze was durf ik ernstig te betwijfelen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door