Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3382877
Mijn pupje heeft een snee in het voetzooltje van zijn achterpoot. Was een beetje viezig natuurlijk omdat hij erop loopt. En nou heb ik daar dus steeds netjes groene leem op gedaan, en een mooi verbandje erom. En pupje een comfy cone om, want hij laat het nog geen 10 seconden zitten ::)

En nou presteert ie het dus gewoon om (ondanks comfy cone!) al 3 nachten achter elkaar dat hele verband er af te knagen èn zijn poot weer helemaal kapot te knagen >:( >:( >:(

Ik weet ff niet meer wat ik hier aan moet doen... Iemand suggesties? :-\
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3382879
Kleine klaag:
Kan niet op mn instagram komen... krijg melding dat er een ongebruikelijke aanmeldpoging is geweest... code naar mn email gestuurd, vul die in, krijg melding dat er een probleem is... heb het al een paar x geprobeerd, maar lukt dus niet.... >:(
Gebruikersavatar
Door pluk
#3382881
Kim_S schreef:Mijn pupje heeft een snee in het voetzooltje van zijn achterpoot. Was een beetje viezig natuurlijk omdat hij erop loopt. En nou heb ik daar dus steeds netjes groene leem op gedaan, en een mooi verbandje erom. En pupje een comfy cone om, want hij laat het nog geen 10 seconden zitten ::)

En nou presteert ie het dus gewoon om (ondanks comfy cone!) al 3 nachten achter elkaar dat hele verband er af te knagen èn zijn poot weer helemaal kapot te knagen >:( >:( >:(

Ik weet ff niet meer wat ik hier aan moet doen... Iemand suggesties? :-\
Sowieso een andere comfy cone. Die dingen moeten echt ruim voorbij de neus steken om te zorgen dat ze nergens bij kunnen.
Maar goed, heb je nu niks aan.
Heb je tea tree olie? Dan zou ik dat op het verband smeren. Is hier het enige wat ervoor zorgt dat Scott enigszins ergens vanaf blijft.
Door eelke
#3382886
Kim_S schreef:Mijn pupje heeft een snee in het voetzooltje van zijn achterpoot. Was een beetje viezig natuurlijk omdat hij erop loopt. En nou heb ik daar dus steeds netjes groene leem op gedaan, en een mooi verbandje erom. En pupje een comfy cone om, want hij laat het nog geen 10 seconden zitten ::)

En nou presteert ie het dus gewoon om (ondanks comfy cone!) al 3 nachten achter elkaar dat hele verband er af te knagen èn zijn poot weer helemaal kapot te knagen >:( >:( >:(

Ik weet ff niet meer wat ik hier aan moet doen... Iemand suggesties? :-\
Weken in de biotex deed het hier wel lekker voor zulke gevallen.

Ik zit nu ff hard na te denken hoe ik dat met Gijs deed. Die kon met een normale kap ook nog bij zijn poot, die zette de rand van zijn kap in zijn lies en wurmde dan zijn poot zijn bek in.
Ik weet het niet meer. Raar, want die poot was ook helemaal stuk toen het gips eraf ging.

Knaagt ie er ook veel aan als er geen verbandje aan zit?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3382889
Heel lomp idee: plakband om het verband?
Dat krijgt hij er misschien niet vanaf.
Ik had voor Bandit een klein gemaakte oude sok en die plakte ik met een stukje plakband dicht aan de bovenkant.

Je zou iets moeten bedenken wat je om het verband kan doen en wat hij er niet makkelijk vanaf kan knagen.
Een koken maken van dun karton?
Ik heb zogauw even geen suggesties meer. :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3382892
Ik zou er geen verband om doen. Paar keer per dag schoonmaken en verder aan de lucht laten drogen en helen. Al dat verbandjesgehannes triggert juist om eraan te gaan zitten pullikken en die kragen geven alleen maar extra stress waardoor je nog meer zin krijgt om je poten eraf te vreten. Als je ziet dat die er vervelend aanzit, gewoon ff een uhuhuhuu, als die stopt....click.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3382893
Angelique schreef:Ik zou er geen verband om doen. Paar keer per dag schoonmaken en verder aan de lucht laten drogen en helen. Al dat verbandjesgehannes triggert juist om eraan te gaan zitten pullikken en die kragen geven alleen maar extra stress waardoor je nog meer zin krijgt om je poten eraf te vreten. Als je ziet dat die er vervelend aanzit, gewoon ff een uhuhuhuu, als die stopt....click.
Dat doen we inderdaad al zo, en dat werkt prima, overdag. Ik zie hem 's nachts niet, en kan dan ook geen uhuhuu zeggen of clicken. Dat weet ie precies, en dus doet ie het ook alleen 's nachts. Vandaar het idee van de kap.

Hij is echt een zaikerd als ie een wondje heeft, en blijft daar dan constant aan likken en knagen. Zelfs bij schrammetjes doet hij dat, en dan worden het echt likplekken op den duur. Dan gaat het nooit dicht, dus hij moet bij wondjes echt wel een kap om. Zelfs schoentjes vreet hij binnen 10 seconden kapot. Het moet en zal eraf.
Voor vannacht heeft ie wel nog de kap om, maar geen verbandje. Kijken hoe dat gaat.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3382894
Border Bandit schreef:Heel lomp idee: plakband om het verband?
Dat krijgt hij er misschien niet vanaf.
Ik had voor Bandit een klein gemaakte oude sok en die plakte ik met een stukje plakband dicht aan de bovenkant.

Je zou iets moeten bedenken wat je om het verband kan doen en wat hij er niet makkelijk vanaf kan knagen.
Een koken maken van dun karton?
Ik heb zogauw even geen suggesties meer. :(
Atz is duidelijk geen Border Collie :biggrin2:
Ik denk dat hij nog zou proberen om gewapend beton door te knagen ::)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3382895
eelke schreef:Weken in de biotex deed het hier wel lekker voor zulke gevallen.

Ik zit nu ff hard na te denken hoe ik dat met Gijs deed. Die kon met een normale kap ook nog bij zijn poot, die zette de rand van zijn kap in zijn lies en wurmde dan zijn poot zijn bek in.
Ik weet het niet meer. Raar, want die poot was ook helemaal stuk toen het gips eraf ging.

Knaagt ie er ook veel aan als er geen verbandje aan zit?
Atz doet ook zoiets. Soort van yoga voor gevorderden ::)
Hij knaagt er ook aan als er niks omheen zit, helaas.
Als ie er nou een paar dagen vanaf blijft is het goed. Zo gauw het dicht is zit hij er over het algemeen niet meer aan.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3382896
pluk schreef:Sowieso een andere comfy cone. Die dingen moeten echt ruim voorbij de neus steken om te zorgen dat ze nergens bij kunnen.
Maar goed, heb je nu niks aan.
Heb je tea tree olie? Dan zou ik dat op het verband smeren. Is hier het enige wat ervoor zorgt dat Scott enigszins ergens vanaf blijft.
Ik heb al de grootste/langste versie... :-\
Tea tree heb ik ook niet in huis... Voor nu is het proberen hoe het gaat met kap en zonder verbandje. Morgenvroeg zien hoe het gaat.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3382897
En iets anders dat ie echt vies vind op smeren?
Dat maakt z'n dekentje natuurlijk ook vies, maar goed, dat moet dan maar in de was, zou ik denken ?
Door eelke
#3382902
Kim_S schreef:Atz doet ook zoiets. Soort van yoga voor gevorderden ::)
Hij knaagt er ook aan als er niks omheen zit, helaas.
Als ie er nou een paar dagen vanaf blijft is het goed. Zo gauw het dicht is zit hij er over het algemeen niet meer aan.
Eigenlijk is dan toch een muilkorfje wel erg handig...

Ik zou het ook zo veel mogelijk open laten ja. En dan drie keer per dag die poot in een emmer biotex.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3382908
pearlsofpassion schreef:
Ik vind het vreselijk om te lezen hoe je leeft, en ik zou gek worden. Ik vind dat dit echt niet zou mogen.
Maar als je keuken in brand staat en je daardoor niet naar de voordeur kan, dan sla je een raam in hé! Daarvoor hoeven ze niet open te kunnen.
Mijn huis is zo ingedeeld dat als het vuur lullig verspreid, ik ook niet bij een raam kan. Ik kan ook nog niet verhuizen. Ondertussen sta ik 9 jaar ingeschreven hier maar als je 11jr bent ingeschreven maak je kans op een beetje fatsoenlijk huis. Als ik nu voor een minder fatsoenlijk huis ga dan zit ik daar de komende 5-10jr vast. Dus ik wacht maar eventjes.
DSC_0949.JPG
Een plattegrondje..
DSC_0949.JPG (9.29 MiB) 1598 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3382930
Tsss ga je ook eens naar de markt op een van de weinige "vrije " zaterdagen. Neemt leuk hondje mee om te oefenen en die vindt het verder wel allemaal leuk.
Ontruiming.....
Chemelot weer :-X Snel naar huis terug en hier ook maar alles dicht gezet voor de zekerheid ::)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3382931
sam28 schreef:Mijn huis is zo ingedeeld dat als het vuur lullig verspreid, ik ook niet bij een raam kan. Ik kan ook nog niet verhuizen. Ondertussen sta ik 9 jaar ingeschreven hier maar als je 11jr bent ingeschreven maak je kans op een beetje fatsoenlijk huis. Als ik nu voor een minder fatsoenlijk huis ga dan zit ik daar de komende 5-10jr vast. Dus ik wacht maar eventjes.
DSC_0949.JPG
Sta je al bij www.woningruil.nl ingeschreven?
Misschien wil er wel iemand ruilen?

Sterkte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door