Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3375445
:bigarmhug:
Voor verdriet, tranen, moeilijke zaken of omdat je t kunt gebruiken
Door src_esther
#3375466
Kaela schreef:Ik heb ooit een set zwarte blouses gehad waar stretch in zat. Die gebruikte ik altijd als ik een shoot had, zat heerlijk, kon er uitstekend in bewegen en lekker neutraal netjes. Maar ik kan nergens meer zulke fijne vinden, dus de zoektocht duurt al wel even.
De jasjes die jij bedoeld ken ik wel. Hou ik in gedachte. Ik heb het met fotograferen al heel snel heel warm, dus laagjes die uit kunnen is heel erg fijn.

Ik vind het ook gewoon lastig inschatten hoe netjes het moet zijn. Ik zie ook wel fotografen (en in duurdere segmenten als waar ik voor werk) in spijkerbroek. Ik vind dat toch niet zo, het bruidspaar en hun gasten doen er alles aan om er mooi uit te zien en ze betalen een flinke duit om jou daar rond te hebben lopen. Dan moet je ook wel je best doen er een beetje bij te passen. Ik had een leuk setje, maar daar ben ik (letterlijk helaas) uitgegroeid...

@koekje, ik ben in het geheel geen rokkenmens ;D .
Volgens mij moet je als fotograaf er verzorgd uitzien, dat kan prima in een spijkerbroek en bijvoorbeeld een 'polo'-shirt (donkerblauw).
Ik denk dat je zeker niet in de stijl van genodigden moet rondlopen, ik stoor me in elk geval aan fotografen die niet bij het gezelschap horen, maar er wel zo uitzien.
Zorg er voor dat je er verzorgd uitziet en draag kleding en schoenen die prettig zitten en vermijd opvallende kleuren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3375485
src_esther schreef:Volgens mij moet je als fotograaf er verzorgd uitzien, dat kan prima in een spijkerbroek en bijvoorbeeld een 'polo'-shirt (donkerblauw).
Ik denk dat je zeker niet in de stijl van genodigden moet rondlopen, ik stoor me in elk geval aan fotografen die niet bij het gezelschap horen, maar er wel zo uitzien.
Zorg er voor dat je er verzorgd uitziet en draag kleding en schoenen die prettig zitten en vermijd opvallende kleuren.
Ik vind een spijkerbroek echt niet netjes genoeg. Althans, niet als de dresscode van de bruiloft netjes is. Als niemand van de gasten in spijkerbroek komt, kan ik dat ook niet maken vind ik.
Anyway, ik had online Treggings besteld. En helaas waren de paar die ik besteld had het net niet (te kort, ik hou niet van 7/8ste broeken), maar het idee is hem wel. Het ziet er uit als een nette broek, maar zit een stuk comfortabeler als de gemiddelde pantalon.

Van de week dus maar even de stad in om verder te zoeken naar zoiets. Want daar kan ik qua schoen wel iets onder vinden en heb ik ook veel vrijheid voor de bovenkleding.
Door src_esther
#3375545
Kaela schreef:Ik vind een spijkerbroek echt niet netjes genoeg. Althans, niet als de dresscode van de bruiloft netjes is. Als niemand van de gasten in spijkerbroek komt, kan ik dat ook niet maken vind ik.
Anyway, ik had online Treggings besteld. En helaas waren de paar die ik besteld had het net niet (te kort, ik hou niet van 7/8ste broeken), maar het idee is hem wel. Het ziet er uit als een nette broek, maar zit een stuk comfortabeler als de gemiddelde pantalon.

Van de week dus maar even de stad in om verder te zoeken naar zoiets. Want daar kan ik qua schoen wel iets onder vinden en heb ik ook veel vrijheid voor de bovenkleding.
Mijn punt is dat jij niet bij het gezelschap hoort als fotograaf, je daarvan dient te onderscheiden en dus ook niet aan de dresscode moet voldoen.
Je moet er verzorgd uitzien en dat kan - als je daar lekker in kan werken - prima met een spijkerbroek. Plaats ik wel de kanttekening bij dat dat niet voor elke spijkerbroek geldt. En zou de dresscode chique zijn, dan zou je over nette(re) kleding kunnen nadenken.
Wij trakteren onszelf af en toe met een bezoek aan restaurants in het hoge segment en soms heb ik dan een spijkerbroek aan als onderdeel van mijn outfit. Personeel kijkt er niet van op, sommige extreem opgedirkte (naar parfum meurende (hoe kan je dat het eten nog goed proeven?)) gasten wel, moeten zij weten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3375546
src_esther schreef:Mijn punt is dat jij niet bij het gezelschap hoort als fotograaf, je daarvan dient te onderscheiden en dus ook niet aan de dresscode moet voldoen.
Je moet er verzorgd uitzien en dat kan - als je daar lekker in kan werken - prima met een spijkerbroek. Plaats ik wel de kanttekening bij dat dat niet voor elke spijkerbroek geldt. En zou de dresscode chique zijn, dan zou je over nette(re) kleding kunnen nadenken.
Wij trakteren onszelf af en toe met een bezoek aan restaurants in het hoge segment en soms heb ik dan een spijkerbroek aan als onderdeel van mijn outfit. Personeel kijkt er niet van op, sommige extreem opgedirkte (naar parfum meurende (hoe kan je dat het eten nog goed proeven?)) gasten wel, moeten zij weten.
Dan verschillen wij hierover van mening. Ik vind het echt teveel uit de toon vallen als ik een spijkerbroek zou dragen.

Ik vind als gast naar een hoger segment restaurant gaan ook echt niet te vergelijken met voor veel geld ingehuurd worden als fotograaf. Een bruidspaar heeft ontzettend veel tijd en energie in het organiseren van hun bruiloft gestoken. Vaak zijn ze meer als een jaar met de hele organisatie bezig. Ik ga vaak twee keer op gesprek voor de grote dag. Ik loop continu door het beeld op de dag zelf. Ik moet zeker niet opvallen met hele mooie kleding, maar toch zeer zeker ook niet met kleding die uit de toon valt omdat het niet netjes genoeg is.
Door eelke
#3375548
Ik denk dat het geen harde eis is, nette kleding. Ik zou het wel begrijpen dat de fotograaf in eigen makkelijke kleding komt, want veel bewegen, en ik vind het belangrijker dat dat dan kan, want daar krijg je mooie foto's van!

Maar ik zou het wel een pluspunt vinden! Fotograaf zijn valt of staat met oog voor details, dus dat je ook hier aan denkt lijkt me zeker een goede reclame voor je capaciteiten zeg maar :)

Bij de C&A heb je trouwens ook van die broeken, gladde stof, super stretch. Die zitten ook echt prima.

Deze zijn het denk ik, maar ik koop ze altijd in de winkel.
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/bro ... ryId=16471
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3375554
Er zit voor mijn gevoel nog wel een verschil tussen 'deel uitmaken van de gasten' en 'netjes onopvallend gekleed'. Bij netjes onopvallend gekleed denk ik aan bijvoorbeeld een zwarte broek met een zwarte blouse zonder verdere 'opsmuk'. Dit is iets anders dan volledig opgedirkt zoals de gasten waarschijnlijk doen. Juist wanneer je in een spijkerbroek en puur gemakkelijke kleding op komt dagen vestig je volgens mij juist de aandacht op jezelf wat je nou juist niet wilt. Uiteraard wel afhankelijk van de spijkerbroek want een donkere spijkerbroek kan er natuurlijk ook netjes en verzorgd uitzien ;) Maar volgens mij is dat ook precies het idee van jou Kaela, geen onderdeel zijn van de gasten maar ook niet opvallen door teveel uit de toon met de rest te vallen?
Door Siberienne
#3375556
Kaela schreef:Ik vind een spijkerbroek echt niet netjes genoeg. Althans, niet als de dresscode van de bruiloft netjes is. Als niemand van de gasten in spijkerbroek komt, kan ik dat ook niet maken vind ik.
Anyway, ik had online Treggings besteld. En helaas waren de paar die ik besteld had het net niet (te kort, ik hou niet van 7/8ste broeken), maar het idee is hem wel. Het ziet er uit als een nette broek, maar zit een stuk comfortabeler als de gemiddelde pantalon.

Van de week dus maar even de stad in om verder te zoeken naar zoiets. Want daar kan ik qua schoen wel iets onder vinden en heb ik ook veel vrijheid voor de bovenkleding.

Mijn ultieme ‘best netjes en toch comfortabel’ broeken zijn van Salomon. Ik heb hem vandaag ook aan naar mijn werk.
Mij heb ze in de outlet gekocht, volgens mij zijn het deze https://www.salomon.com/en-nl/shop-emea ... l#848=9864

Zijn ook redelijk onverslijtbaar
Laatst gewijzigd door Siberienne op vr 03 mei 2019, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3375558
Bijkomend voordeel; snel droog (nat gras!) en blijft weinig aan hangen. Ook niet te warm, helemaal in het zwart en dan buiten in de zon bezig zijn lijkt me erg warm.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3375562
Tja, ik vind dat toch wel heel erg een hondenmensbroek. Sorry, ik kan er niets leukers van maken.
Misschien zijn het de ritsjes of de stof of de snit, ik weet het niet. Het oogt voor mij net te praktisch en outdoor.
Door Siberienne
#3375570
koekje schreef:Tja, ik vind dat toch wel heel erg een hondenmensbroek. Sorry, ik kan er niets leukers ;D van maken.
Misschien zijn het de ritsjes of de stof of de snit, ik weet het niet. Het oogt voor mij net te praktisch en outdoor.


;D ;D

Smaken verschillen... ik vind het dus bij deze wel meevallen omdat ‘ie geen ‘baggy’ vorm heeft. Met de honden loop ik in Fjallraven rond.. of afrits... of jogging..

Maar de zakken met ritsjes zijn wel een punt ja, maar dan ligt het er ook aan hoe zichtbaar die zijn.

Ik heb gewoon visioenen van trouwfeest rapportages en de fotograaf die in het hoge natte gras zit en dan is dikkere stof niet fijn. En een lange rok lijkt me dan ook geen feestje. Hang je weer in de struiken..

Hoe dan ook, succes Karin met zoeken
Laatst gewijzigd door Siberienne op vr 03 mei 2019, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3375572
koekje schreef:Ik vind deze wel mooi: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0739300001.html
En als dat nu te lang of te zakkig valt, zou ik voor zoiets gaan: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0573716012.html

Die laatste voor 15 euri zou ik wel uittesten hoe snel daarin de knieën uit gaan hangen als je een paar keer door je hurken bent gegaan. Dat is nadeel van strakker en dunne stof.

Die eerste is een mooie broek!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375575
koekje schreef:Tja, ik vind dat toch wel heel erg een hondenmensbroek. Sorry, ik kan er niets leukers van maken.
Misschien zijn het de ritsjes of de stof of de snit, ik weet het niet. Het oogt voor mij net te praktisch en outdoor.
Ik heb ze ook, zo'n soort. Geloof dat je gelijk hebt ;D
koekje schreef:Ik vind deze wel mooi: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0739300001.html
En als dat nu te lang of te zakkig valt, zou ik voor zoiets gaan: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0573716012.html
Die eerste moet je het figuur voor hebben , lange dunnen benen denk ik, wel leuk dingetje, maar wellicht zonde om de halve dag mee op je knieën te zitten . Die 2e is wel neutraal en niet zo zonde dan
Door Tibbies
#3375582
Karin, kijk eens bij Je M’appelle daar kan je broeken en bloesjes ed van Travel stof kopen. Ideaal om je in te kunnen bewegen en blijft kreukvrij en heel mooi na vele keren wassen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door